
Svätý vrch je nasvätejšie miesto pre judaizmus. Pre mohamedánov je tretím nasvätejším, hoci sa slovo Jeruzalem v Koráne nenachádza. Politický záujem o Chrámový vrch prišiel zo strany Islamu až po šesť-dňovej vojne.
Väčšina religióznych Židov zásadne nevstupuje na vrch (hebr. Har habajit), aby náhodou nevstúpila na miesto, v ktorom kedysi - keď tam stál Chrám - bola Svätyňa svätých (hebr. kodeš hakodešim).
.Vyhnúť sa "Svätyni svätých"
Avšak rabín Richman dáva jasne najavo, že predpokladaná malá lokalita, do ktorej v starožidovskom Chráme mohol vstúpiť len najvyšší kňaz (kohen gadol), je okolo mešity Skalný dóm. A tak návštevy Židov sú podľa neho na hore povolené pri rešpektovaní "zakázaného" miesta, plus s ďalšími menšími halachickými reguláciami.
.Výklad
Podľa rabína je Božia sláva (hebr. šekina) stále prítomná v najsvätejšom mieste.
V minulosti sa Židia - aj po zničení druhého Chrámi - tam mohli modliť. Zákaz vstupovať na horu Židom vydali až kresťanskí križiaci.
Kamera ukazuje raz na rabína, ktorý rozpráva o tomto mieste z pozície judaizmu, raz na okolie, ktorým prechádza. Cestička, stromy, kamene, či hrob jordánskeho kráľa.
V pozadí možno uvidieť napríklad aj vozidlo s radlicou, keďže sa tam pracuje na podzemnej mešite. Rovnako aj hory sutiny, či iného odpadu. Vykopaná sutina obsahuje artefakty z bohatej minulosti, ktoré sú nešetrnou prácou takto znehodnocované. Veď o to aj ide - eliminovať židovskú historickú prítomnosť a vytvoriť nové, čisto moslimské "fakty na zemi".
Zaujímavé sú rabínove zmienky o izraelskej polícii, ktorá v spolupráci s moslimskou nadáciou ostro sleduje, či sa navštevujúci Židia nemodlia. Zvlášť rabín je pod drobnohľadom, keďže Chrámový inštitút má do činenia s vierou v znovuvybudovanie Chrámu, čo je nesmierne citlivá vec v súčasnej politicko-náboženskej situácii.
.Východná brána
Prechádza okolo východnej brány, cez ktorú má prísť do svojho Chrámu Mesiáš. Je zamurovaná, a zvonku pred ňou moslimovia v minulosti zriadili cintorín, na ktorom teraz pochovávajú samovražedných teroristov. To preto, aby "znemožnili" návrat židovského Mesiáša.
Rabín vychádza z plošiny cez Reťazovú bránu, keďže cez Mughrabiho mu, ako vraví, nedovolili sa vrátiť. Vychádza tak, že kráča dozadu, pričom je otočený tvárou k Skalnému dómu, miestu Svätyne svätých.
Ako sa zmienil, jeho cieľom je, aby čo najviac Židov a bohabojných nežidov mohlo prísť na Chrámovú horu, kde podľa neho bude znova stáť Tretí Chrám.
Aj kresťanská evanjelikálna teológia, ako ju zastupuje napríklad aj teologický seminár v Dallase, ráta so splnením zasľúbení dedičnému potomstvu Abrahámu, k čomu patrí aj tretí Chrám v tisícročnom kráľovstve.