Najpočúvanejšie rádiá - podiel reklamy na vysielaní

Orientačný prieskum rozhlasových médii. Článok sa zaoberá podielom ballastu na vysielaní najpočúvanejších rádií s celoplošným pôsobením na území Slovenska.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Obdobie: 21.5.2011-31.5.2011

Kedy: v pracovné dni v dobe od 7:00 do 19:00

V trvaní: úhrnne 3 hodiny na každú stanicu

Merná jedn.: v sekundách

Metóda: náhodný výber rovnako rozdelených pozorovaní

Ballast[1] - „príťaž, neužitočná, zbytočná vec, vata", prevažne pre poslucháča bezcenné informácie upozorňujúce na niečo, čo už vie (aké rádio má naladené) alebo na niečo, čo ho nezaujíma (že niekde niekto ponúka nejaký produkt, ktorý bla bla..). Patria sem :

a) upútavky na rádio, upútavky na vysielanie a

b) reklamná inzercia

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Program - obsahová náplň vysielania tvorená najmä hudbou a reláciami (nahrávky alebo interaktívne), nepočítajúc v to „vatové" vsuvky, ak sa vyskytnú.

Obrázok Trhový podiel a podiel ballastu na vysielaní tabuľka - Zdroj: Autor a www.radia.sk

Pozn. - 95% interval spoľahlivosti určuje rozmedzie, v ktorom sa skutočný podiel v základnom súbore nachádza s danou pravdepodobnosťou.

Obrázok Podiel ballastu na vysielaní graf - Zdroj: Autor

Obrázok Trhový podiel graf - Zdroj: Prieskum Market & Media & Lifestyle spoločnosti Median SK pre 4Q/2010+1Q/2011

Rebríček TOP 10 segmentov, ktoré v rádiách najviac komunikovali, vedú osobné automobily, nasledujú ich predajcovia nábytku, inzercia časopisov, komunikácie elektropredajcov a novín. Prvá pätica segmentov napovedá, že práve rádio je najčastejšie využívané na komunikovanie rôznych krátkodobých akcií a produktov či kampaní, ktoré sa často obmieňajú. Do prvej desiatky sa dostali aj televízne stanice, supermarkety, predajne potrieb pre domácich majstrov, lotérie a čerpacie stanice. Poradie 15 najväčších zadávateľov v rádiách vedie vydavateľský dom Spoločnosť 7 plus. Medzi najväčšími zadávateľmi sa nachádzajú aj Orange a Slovak Telekom (vrátane T-Com a T-Mobile), ale aj ďalšie dvojice zadávateľov pôsobiacich v rovnakých segmentoch - Škoda Auto Slovensko a Volkswagen, Coop Jednota a Lidl či Baumax a Hornbach.[2]

SkryťVypnúť reklamu

[1] G. Bartáková et al. - Marketing manažment II; 228 s.r.o; v Bratislave 2007

[2] www.strategie.hnonline.sk

Michal Illovský

Michal Illovský

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Pochádzam z Bratislavy, kde aj žijem. Zoznam autorových rubrík:  UmenieŠachJazykovedaAnalytické vedySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Marcel Rebro

Marcel Rebro

141 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
INEKO

INEKO

117 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,072 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu