Aby bolo jasné - obecná polícia objasňuje priestupky, ak tak ustanovuje osobitný predpis, prejednáva v blokovom konaní priestupky ustanovené osobitným predpisom (Zákon NR SR č.372/1990 ZB. o priestupkoch v znení neskorších predpisov) a priestupky proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky spáchané neuposlúchnutím pokynu vyplývajúceho (podľa ust. § 3, ods. 1, písm. f zákona č. 564/1991 Zb. o obecnej polícii v znení neskorších predpisov), ale i podľa pokynu vyplývajúceho zo všeobecnej úpravy cestnej premávky, ktorou sa zakazuje zastavenie, státie a vjazd vozidiel (ust. § 2 Zákona o cestnej premávke – ods.1 (Cestnou premávkou na účely tohto zákona sa rozumie užívanie diaľnic, ciest, miestnych komunikácií a účelových komunikácií (ďalej len „cesta“).
Ďalej – na účely tohto zákona sa pod pojmom „chodník“ rozumie komunikácia alebo časť cesty určená pre chodcov, ktorá je spravidla oddelená od vozovky výškovo alebo iným spôsobom, pod pojmom „krajnica“ časť cesty od kraja vozovky po kraj cesty, pod pojmom „vozovka“ spevnená časť cesty určená predovšetkým na premávku motorových vozidiel. Podľa ust. § 1, ods. 2, ods. 3 zákona č. 135/1961Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) pozemnú komunikáciu (cestu) tvorí cestné teleso a jej súčasti. Cestné teleso je ohraničené, okrem iného, pri miestnych komunikáciách pol metra za zvýšenými obrubami chodníkov alebo zelených pásov. V tomto zmysle - len na takejto ceste a na takýto chodník je možné zčasti vyjsť a na ňom zaparkovať vozidlo (ak sa dodržia ďalšie obmedzenia...) Takže ak vodič zaparkuje vozidlo na chodníku (ktorý v žiadnom prípade nie je súčasťou tejto komunikácie, lebo ho od nej delí napríklad trávnatý pás široký i dva metre!), tak jednoznačne poruší všeobecnú úpravu cestnej premávky, podľa ktorej vodič nesmie poškodzovať životné prostredie, najmä verejnú a cestnú zeleň a (podľa ust. § 4, ods.3, písm. i - zákona o cestnej premávke): „smie motorové vozidlo použiť len na cestách; to neplatí, ak sa motorové vozidlo v súlade s osobitnými predpismi použije v priestore, ktorý nie je verejne prístupný, so súhlasom jeho vlastníka alebo inej oprávnenej osoby“.
Veď to je predsa to isté, ako keby vodič zaparkoval na chodníku hocikde v miestnom parku! Toto obdobne platí napríklad i na akýkoľvek verejný voľný priestor. Výnimku z dopravnej značky označujúcej zákaz vjazdu, zákaz zastavenia, zákaz státia, iný zákaz, zónu s dopravným obmedzením, pešiu zónu, obytnú zónu a školskú zónu môže udeliť len orgán Policajného zboru. Vodič vozidla je povinný mať doklad o povolení výnimky vo vozidle na viditeľnom mieste.
Nie – vôbec nebolo treba vymýšľať nové úpravy, nové ustanovenia Zákona o cestnej premávke v týchto súvislostiach. Úplne postačujúce by bolo, keby v radoch obecnej (mestskej) polície pôsobili skutoční profesionáli i v týchto súvislostiach, keby vo výcvikových zariadeniach autoškôl (aspoň vo väčšine týchto zariadení) sa klienti konečne prestali pripravovať na skúšku len testovaním, ale zmysluplným oboznamovaním, vysvetľovaním príslušných ustanovení nielen(!) spomínaného zákona... To by však v tej väčšine autoškôl museli pôsobiť nie inštruktori, ale učitelia v tom pravom zmysle slova, A záverečné skúšky? Už konečne úplne nové – skutočne didaktické testy overujúce vedomosti nielen z pravidiel cestnej premávky, ale i skutočností priamo s nimi súvisiacich.