Ako ďalej v regionálnom školstve v SR

Mesiac sú v čele ministerstva nové tváre. Zatiaľ usilovne mlčia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ja osobne som neraz na blogu Sme.sk prezentoval novú - nesocialistickú orientáciu školstva pre 21. storočie. Opretú aj o tézy projektu Konštantín z prelomu milénií. Obohatil som ju konkrétne o PROSOCIÁLNOŤ - každodenné milosrdenstvo, nezištnú službu, vrátane nepriateľom a násilníkom sveta. Zatiaľ zostáva nevyslyšaná politikmi a pedagógmi sveta. Rozpracovali ju kolegovia pod vedením profesora Roche-Olivara koncom 20. storočia. Jej prijatím v praxi edukácie by sme sali skutočnými priekopníkmi v dejinách svetovej pedagogiky. Znamenalo by to skutočnú reformu školstva u nás. Pretože doposiaľ je naše školstvo iba socialistické. Vďaka iniciatívam profesora Mirona Zelinu a jeho početných priaznivcov a prívržencov. Tí už vlastne 33 rokov zachovávajú úspešne socialistickú edukáciu na Slovensku. Zmeníme to konečne v prospech vlastných detí a mládeže ?!

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cesta formovania a rozvíjania i uplatňovania prosociálnosti v živote by mala mať počiatok a oporu už v rodinnej výchove malých detí. Potom v predškolskej výchove, ktorá sa práve stala povinnou pre deti od 5 rokov v materských škôlkach. No, máme pripravený pedagogický zbor kolegýň v MŠ?! O prosociálnosti - ako o dominantnej osobnostnej črte človeka v 21. storočí nového - tretieho milénia planéty Zem - nemajú ani potuchy.

Škoda, že ich naše ospevované stredné pedagogické školy a pedagogické fakulty vysokých škôl na tento normatívny proces v rámci edukácie vôbec, ale vôbec nepripravili. LEN sa viedli desaťročia , no účelovo - Zelinom, Turekom, Rosom, Christenkom, Vantúchom, Ftáčnikom, Froncom, Szigetim, Mikolajom, Čaplovičom a inými bossmi školstva - jalové reči o pokrokovom FÍNSKOM A INÝCH ZAHRANIČNÝCH CH MODELOCH ŠKOLSTVA, KTORÉ K NÁM TREBA IMPORTOVAŤ a prevziať ich ako hotovú reformu nášho školstva. Avšak, v praktickom živote k tomu v novom miléniu NIKDY NEDOŠLO !!! Prečo?

SkryťVypnúť reklamu

Pretože, Mironovi Zelinovi @ comp. spolupracovníkov - vyššie uvedených i početných iných - išlo a ide neustále a výlučne - len a len o ZACHOVANIE a KONZERVOVANIE MODELU S O C I A L I S T I C K É H O ŠKOLSTVA na Slovensku z čias Husákovej normalizácie v 70-tyxch a 80-tych rokov minulého storočia. Podobne tendencie zachovávajú rafinovane vládnuci socialisti a komunisti aj v Čechách. Obe skupiny vedie nádej, že v Čechách aj na Slovensku ako v postkomunistických štátoch EÚ sa raz znovu obnoví socialistická resp. komunistická (podobná čínskej! - v súčasnosti - leto 2021 - plná pätina prieskumom EÚ oslovených Slovákov chce v krajine vybudovať komunistickú spoločensko-ekonomickú sústavu podľa vzoru súčasnej Číny) -spoločensko ekonomická formácia a spoločenské vzťahy. Veľmi nebezpečné spoločenské dobrodružstvo renegátov socializmu a komunizmu u nás. Veď, Fico za tretej vlády už verejne hlásal ideu tvorby a budovania SOCIALIZMU S ĽUDSKOU TVÁROU na Slovensku !!! A ten musí mať nevyhnutne socialistický model a systém školskej sústavy na Slovensku. Pochopili ste to dôsledne, spoluobčania ?! Ficovi stúpajú preferencie a netají sa, že chce vyhrať nasledujúce parlamentné voľby. Ešteže mu Slováci vystavili negatívne vysvedčenie v terajších regionálnych spojených voľbách *!!!!

SkryťVypnúť reklamu

Iným reálnym príkladom totálneho zlyhania, , antimanažmentu až primitivizmu školských úradníkov ministerstva školstva SR a priemyselnej a podnikateľskej lobby SR je - DUÁLNE VZDELÁVANIE ŠTUDENTOV ODBORNýCH ŠKôL ZA DRAHÉ PENIAZE ZAPLATENÉ NEMCOM, RAKÚŠANOM A ŠVAJČIAROM i štátom Beneluxu, ktorí nám jeho podstatu drzo - AKO NAMI VYMAKANÚ ORIGINÁLNU EDUKAČNÚ TECHNOLÓGIU A V PRAXI ŠKôL - NAMI ODSKÚŠANÝ, náš vlastný vytvorený našimi pedagógmi (aj mnou samým!) know-how - ZAVEDENÝ V PRAXI už NA SKLONKU SEDEMDESIATYCH a v OSEMDESIATYCH ROKOV MINULÉHO, v našich vtedy učňovských školách a priemyslovkách - DRZO a bez finančnej náhrady (!) UKRADLI !!!! Hoci vieme, že momentálne máme nedostatok murárov, stolárov, inštalatérov a ostatných remeselníkov....

SkryťVypnúť reklamu

Ako naše nesmierne a originálne intelektuálne a pedagogické B O H A T S TV O A DôKAZ PEDAGOGICKÉHO MAJSTROVSTVA NAŠICH PEDAGÓGOV !!!! Tento náš technologický edukačný POKLAD - ODBORNÉ UČŇOVSKÉ ŠKOLSTVO - sme si nechali nimi v matičke Európe vyfúknuť !!!! A teraz nám ho k nám importujú ako vlastnú originálnu edutechnológiu, za nehorázne a benefity nám ich predávajú a mentorujú priebeh duálneho vzdelávania žiakov stredných odborných škôl na Slovensku už desaťročie. So súhasom tupcov ako R. Fico, D. Čaplovič, R. Raši. P. Pellegrini, Š. Draxler, A. Danko, P. Plavčan, M. Lubbyová, B. Bugár, Š. Osuský a iní anáfabeti v oblasti školstva a školských systémov sveta. Západniari z EÚ - nám mentorujú - nami objavené, vytvorené a v praxi efektívne a úspešné odskúšané a desaťročia realizované E D U K A Č N Ě A L G O R I T M Y a D Y N A M I C K É S T E R E O T Y P Y v európskej i svetovej pedagogike !!! Takú primitívnu inteligenciu a elitu národa slovenského môže mať iba zaostalé, stále ešte iba - ľudovodemokratické Slovensko. Aby jej vnútila a predala jej vlastný a originálny edukačný know-how hŕstka dobre zazobaných nemeckých, švajčiarskych a rakúskych "novátorov" !!! Podobné skúsenosti s implantáciou máme s ospevovaným fínskym modelom školstva !

S nádejou nemalej časti občanov a ich rodín i detí - na definitívne vybudovanie socializmu a komunizmu v krajine medzi Dunajom a Tatrami . Ako dúfajú i bratia Češi, Moravania a Slezania...

Cesta k prosociálnosti nie je jednoduchá. Tu je jej desať pilierov:

1/ sebapoznanie, sebareflexia a kritické myslenie edukovaného;

2/ komunikácia - verbálna i neverbálna s dôrazom na sociálne siete;

3/ zrelé svedomie jednotlivca;

4/ emocionálna inteligencia spojená s empatiou;

5/ sociálna inteligencia š človeka; adverzita;

6/ kognitívna inteligencia;

7/ tvorivosť, kreativita človeka;

8/ asertivita a aktivita edukovaného;

9/ osobné príklady prosociálnych osobností;

10/ komplexná prosociálnosť človeka, nezištná služba a odmietanie násilia.

Takto sa uplatňuje a prejavuje v praxi prosociálnosť vychádzajúca z milosrdenstva jednotlivcov i tímov v štruktúre osobnosti človeka 21. storočia.

Nedajme sa pomýliť Zelinovcami a Grohlingovcami v boji o charakter edukácie našich detí a mládeže na prahu tretieho milénia. Vízia i koncepcia sú jasné. Pustíme sa do toho, kolegovia?

Zvlášť, po prejavoch násilia mladých v Bratislave, Mnišku nad Hnilcom a Novákoch. Smrť dvoch nevinných chlapcov, útoky sekerou na dvoch školách a poranené dievča v škole nech sú pre nás dostatočným varovaním. Viac prosociánosti do štruktúr osobností detí a mládeže Slovenska. Veľa podnetov vo Fínsku z edukácie detí a mládeže v 21. storočí.....

Alebo dnešná udalosť v Nižnom Žipove v okrese Michalovce. Vodič smrteľne zrazil 50-ročného chodca, neposkytol mu prvú pomoc a z miesta činu zbabelo ušiel... Podobne v Bratislave po usmrtení 61-ročnej pani vozidlom.

Zlým príkladom spravodlivosti na slovenský spôsob je aj prepustenie milionára Jozefa Majského po 18 mesiacoch väzby pri treste 9 rokov za ošmeknutie občanov Slovenska o pol miliardy ečiek !!!!

Alebo neospravedlniteľné vyjadrenie trnavského arcibiskupa Oroscha (vystriedal pápežom odvolaného Bezáka!), ohľadom vraždy dvoch mladých ľudí v Bratislave. Nový predseda biskupskej konferencie Slovenka - malý veľký muž - Bober - by ho mal minimálne verejne pokarhať a požiadať, aby sa LGB plus komunite verejne OSPRAVEDLNIL. Ináč sa ZLO na Slovensku vôbec nebude umenšovať. Naopak, bude rásť had všetky medze morálnych konzekvencií a zásad !!!! Ak by sme boli prosociálni, k uvedeným negatívam posledných dní určite nedôjde. Som o tom ako kresťan i pedagóg s vyše 40-ročnou kontinuálnou praxou, hlboko presvedčený....

Preto je potrebné vybudovať postupne bariéru prosociálnosti aj mnou analyzovaným a popísaným snahám o komunistický revanš a politický násilný puč Fica @ comp. Postaviť im raz a navždy, hoci až 33 rokov po Nežnej revolúcii 1989 - bariéru z prosociálnych občanov Slovenska. Dedičstvo otcov, zachovaj nám, ó Pane! Pochválen buď, Pán Ježiš Kristus. Živ Bože, otca svätého-Františka , námestníka Kristovho! Tešíme sa na Vašu občanmi SR očakávanú misijnú cestu, papa František. Roboty v slovenskej náboženskej vinici je veľa, no pravých robotníkov - málo !!! Preto si držme navzájom - všetkých 21 !

ProsocJoker et RNDr. et PaedDr. et PhilBc. et RNMgr. et ThMgr. Ivan Olejár PhVKI@M - Prosociálny hybridný virtuálny križiak Internetu a Mety; Prešov, 5. novembra 2022; pedagóg regio-školstva s vyše 40-ročnou praxou a manažér Centra štúdií mobbingu a bossingu pedagógov Slovenska;

Ivan Olejár

Ivan Olejár

Bloger 
  • Počet článkov:  984
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som kritický, no zvyčajne naznačím, či priamo ponúknem riešenie problému. Rád totiž projektujem. Dokonca donedávna, kým ma neodstavili slovenskí demokrati, som ho aj vyučoval deti a školskú mládež veľmi aktívne. Presnejšie - učil som ju tvorivo mysleť, vyjadrovať a obhajovať svoje publikované názory, konanie a presvedčenie. To sa dnes v špinavom svete, nás dospelákov nenosí a hlavne nehodí. A preto som v malom školstve SR . dva roky pred dôchodkom dolietal až ták, že som sa komplexne zdravotne i osobnostne dezintegroval, po našom - zrútil Postupne sa uzdravujem a veľmi mi pri tom pomáha práve činnosť blogera. Fakt, že sa môžem s Vami podeliť o denne zažívanú realitu. Hlavne v SR! Som katolícky veriaci, absolvent 4 úspešných VŠ štúdií i držiteľ výučného listu v profesii stolár. Som aj laický teológ - absolvent RKCM bohosloveckej fakulty UK v Bratislave. Život ma neraz poriadne vyfackal , no náš Pán zároveň podržal. Vďaka Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,077 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

91 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

142 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu