Deti by sa mali menej memorovať, deväť ročníkov základnej školy sa rozdelí na tri cykly.
Nové vzdelávanie učiteľov, majú učiť deti kriticky myslieť.
Technológie do škôl, notebook pre každého učiteľa, študovne najmä pre chudobné deti.
Dobudovanie materských škôl – aby každý rodič mal právo dať dieťa do škôlky.
Zásadná zmena inklúzie – pomoc deťom z chudobných rodín aj so zdravotnými problémami.
Rozdelenie na tri cykly je dobré v tom, že deti sa budú môcť dva roky pripravovať na prechod na Druhý stupeň.
Kritické myslenie je potrebné- namiesto memorovania obsahu a encyklopedického vzdelania. Malo by byť súčasťou komplexnej osobnosti žiaka 21. storočia. No, chýba mi ťažisková vec formovanie komplexne prosociálnych osobností našich detí a mládeže. To považujem za kardinálny NE D O S T A T O K novej reformy.
Notebook pre každého učiteľa v je vo vyspelejších školských systémoch nevyhnutnosťou. Študovne tiež.
Materské školy už riešime. Podobne sociálnu pomoc deťom z chudobných rodín a so zdravotnými problémami. Požiadavkou doby je notebook a pripojenie k Internetu pre každé školou povinné dieťa.
Notebook by mal by súčasťou skladu notebookov každej školy ako povinnej učebnej pomôcky pre každého žiaka školy i zamestnanca, vrátane školníka i pomocného personálu.
Riešiteľom reformy dávam známku DOSTATOĆNÝ.
pozorovateľ a prosocJoker RNDr. et PaedDr. et ThMgr. et RNMgr. et PhilBc Ivan Olejár PhVKI@M - prosociálny hybridný virtuálny križiak Internetu aj Mety; Prešov, 23. marca 2023;