Tento štát - SR - sa totiž veľmi často hlási aj k rozličným medzinárodným konvenciám a dohodám i významným prehláseniam a medzinárodným dohodám a dokumentom. K nim nesporne patrí v demokraciách západného typu aj prihlásenie sa a následná ratifikácia CHARTY UČITEĽA pre pedagógov sveta. Chartu učiteľa je potrebné zachovávať v jej elementárnych článkoch a odporúčaniach. A realizovať v praktických väzbách a sociálnych interakciách medzi demokratickým štátom a konkrétnymi pedagógmi resp. skupinami a grupami pedagógov. Pozrime cez vyšpecifikovanú prizmu na súčasných pedagógov slovenského regioškolstva a potom aj na mňa a moje postavenie v slovenskom školskom systéme ako pedagóga-chartistu. Prívrženca a aplikátora princípov Charty učiteľa v praxi - v školstve, na pracovisku i na verejnosti. Teda v občianskej komunite krajiny zvanej Slovensko!
Za nás pedagógov nášho regioškolstva môžem zodpovedne konštatovať aspoň toto tvrdenie: Regioškolstvo SR nebolo ešte nikdy, aj keď bolo súčasťou ČSR či ČSSR, teda časovo - za posledných sto rokov - v takej hlbokej kríze ako je od roku 2002, prakticky dodnes. Čiže už vyše desaťročie pretrvávajúca permanentná kríza systému.....Podrobnosti dôverne poznáme. Aj my chartisti, preto ich nebudeme popisovať a analyzovať i projektovať východiská a riešenia... Len neskromne poznamenám. Projekty účinných a efektívnych riešení hlbokej krízy mám i ja. Kreatívne, inovatívne a originálne. Dokonca aj pre fenomén globálneho zaraďovania sa mládeže do sveta práce, krorým je charakterizovaná aj súčasná EÚ... To potvrzuje aj osobitne vysoká NEZAMESTNANOSŤ MLADÝCH!!!
A teraz k mojej maličkosti - slovenského pedagóga regioškolstva-chartistu. Za moje presvedčenie, publikované názory, konkrétnu a kontinuálnu vyše 35-ročnú pedagogickú prax v strednom i základnom školstve, ako aj v pozíciách okresného metodika-inšpektora, regionálneho koordinátora primárnej prevencie drogových závislostí i prevencie kriminality a delikvencie detí a mládeže i referenta pre regionálne detské a mládežnícke organizácie - SOM MOMENTÁLNE Z VôLE ŠTÁTU reprezentovaného školskými úradníkmi, zriaďovateľom, vedením konkrétnej školy i zlyhaním školských odborových orgánov SR reprezentovaných Pavolom Ondekom, teda,som sa ocitol v pozícii NEZAMESTNANÉHO, či skôr NEZAMESTNATEĽNÉHO učiteľa SR. Namiesto desaťročia štátom SR sľubovanej DEFINITÍVY pre pedagógov - reálna DLAŽBA!!!! Vážení spoluočania! Štátny teror a bezpredsedentné zlyhanie štátu SR - to nie len súčasne rezonujúci únos syna prezidenta M. Kováča. To nie je len Čistý deň, Gorila, Baštrnák, či sponzori politických strán na čele s SDKÚ či Mečiarovea igelitka. To sme aj my - súčasné obete vysoko sofistikovaných praktík systému a štátu, ktoré by som rád zverejniť, aby sa nestali všeobecným pravidlom a stereotypom likvidácie nepohodlných občanov - práve štátom. To nemusia do Vás vliať fľašu, opiť Vás a uniesť na stíhanie do iného štátu. Odstavia Vás CHLADNOKRVNE a S ÚSMEVOM NA TVÁRI, že súdruh Richter @ comp. Aj taká je tvár SR - 27 rokov po Nežnej - tvár spoločenskej stoky a semeniska neprávosti a totálnej nespravodlivosti voči občanom jednotlivcom....
No niektorých z nás nezlomí ani sofistikovaná štátna mašinéria, s prepáčením, sovietského GULAGU.
RNDr.PaedDr.ThMgr. Ivan Olejár - t.č. nezamestnaný pedagóg, teológ i pedagóg chartista.
Väzeň karpatskej demokracie (ak chcete ĽUDOVEJ DEMOKRACIE) budovanej aj v súčasnosi v SR.