Zverejňujem, okrem iných faktov a súvislostí korešpondujúcich s nadpisom príspevku - svoju dnešnú odpoveď Iniciatíve špišských učiteľov - konkrétne trefného príspevku kolegyne Z.H. I k videopríspevoku i jeho grafike a prehľadom o.i., aj súčasného stavu obsadzovania postov školských psychológov v SR - ako významných a ťažiskových odborných spolupracovníkov tímov základných a stredných škôl!!! Je dobré vzhliadnuť video na web. stránkach ISU... Podotýkam, že ťažiskovou INFO videosekvencie z TV je, že sa v nej uvádza , že posty sú obsadené na 37% v SÚČASNOSTI. Preto je nutný exkurz do minulosti. Faktografický a pravdivý. Pomôže presvedčivo dokázať a interpretovať skutočné príčiny hlbokej krízy súčasného slovenského školstva. I identifikovať najzodpovednejšie osoby za TENTO MARAZMUS. AJ postavenie týchto doslovne renegátov a dobrodruhov i hazardérov vo svete našich školopovinných detí a mládeže na Slovensku. Samozrejme, že aj pri hľadaní východísk a eliminácii spoločenských škôd, ktoré napáchali v našom školskom systému PO ROKU 1989, teda po Nežnej. Sú plne zodpovední za súčasnú krízu školstva SR a stav generácií mladých ľudí, dnes už často v rodičovských funkciách. Hlavne Zelinom - ako dlhoročným dekanom pedagogickej fakuty našej renomovanej unniverzity v Bratislave , odkiaľ sa šírila jeho pedagogika na ostatné pedagogické fakulty a stredné pedagogiské školy SR. I do regionálneho školstva SR cez tisícky pedagógov absolvujúcich VŠ štúdia a stredoškolské štúdiá učiteliek našich materských škôl a detských jasličiek. Až tam mali a majú nebývalý dosah. jeho pedagogické nuansy a vývrtky. Nedarmo sa tvrdí, že zlá zelina nevyhynie!!! Doslova a do písmená. Aj tá s veľkým Z !!! Dokážem presvedčivo svoje práve zverejnené trvdenia v tomto mojom blogu. Ľahko a presvedčivo. Som totiž skvelým pamätníkom a spolu iniciátorom viacerých pedagogických celoslovenských aktivít od NEŽNEJ 1989, ktoré si osvojili aj profesor Zelina, aj jeho blízki spolupracovníci - už nebohý Ivan Turek (mimochodom tiež ako ja rodák z Krompách z učiteľskej rodiny - R.I P. Ivanovi T. - jeho obaja rodičia- mamka na I.stupni ZŠ a otecko ma II. na vyučovali a boli to majstri pedagogiky akých by sme potrebovali aj dnes a v čo naj počte.!), Vladislav Rosa. S. Christenko, J. Vantúch a mnohí ďalší... !!!. Niektoré projekty mi doslovne ukradli. A brali za ne a berú bezostyšne ocenenia na naj úrovni. Že, kolegovia Pavlov, Verbovská, Ondrejkovič, Blicha @comp. Neuveríte. Čítajte veľmi pozorne môj pravdivý blog!!! Som doslova a do písmená veľký pamätník novodobých dejín československej i relatívne krátkej - samostatnej slovenskej pedagogiky. Mám plné morálne právo súdiť a objektívne posudzovať pomýlené praktiky časti špičiek a elity (podľa Janka Budaja) aj našej pedagogiky !!! Kde boli v ČASOCH NEŽNEJ 1989, keď sme kládli základy klasickej demokracie západného typu? Nuž, aspoň Zelina s Turekom ešte boli aktívnymi spolupracovníkmi všemocnej ŠtB a činnými komunistami. Neveríte tvrdeniu? Vyhľadajte si ich na voľne prístupných web.stránkach Ústavu pamäti národa. A bude po pochybnostiach, či nejde o hoax a polopravdy z mojej strany! Ako Babiš, Mihók, Sokol a ďalšie autority sú vo významných svetských a cirkevných pozíciách dodnes. (Napr. Mihók desaťročia ako predseda Obchodnej komory SR!). Uctyhodní ľudia! Ako názov rovnomenného filmu o sicílskej mafii. A dodnes sme sa nevyrovnali s ich súdružskými praktikami premietanými vecne do našich každodenných životov, praxe i edukácie a morálky generácií našich detí a mládeže. Úspešne parazitujú dodnes. V zodpovedných funkciách. Ako morálne vzory osobností, žiaľ s deformovaným a pokriveným charakterom. Pre deti a mládež.
&Nečudujme sa, ŽE SA ŠKOLSTVO PREPADÁ a kríza ešte nenarazila na dno v očakávaní pozitívneho oživena i a vzdialenej konjunktúry. Čakajú nás desaťročia tvrdej a zodpovednej práce na poli edukácie detí a mládeže SR. Navyše v stave, skoro bez osobností s primeranou dávkou praktického pedagogického majstrovstva, nie teoretikov drámy slovenského školstva z pedagogických fakúltt SR, metodicko-pedagogických centier, ŠPÚ, Centra vedecko-technických info, bývalého ÚIPŠ, VÚDPaPu, nezávislej školskej inšpekcie SR etc, etc. SO starými tvárami a kádrami, často bez chŕbtových kostí a pevného charakteru je každá reforma odsúdená na neúspech. Aj tá súčasne vypracovaná a predložená ministerstvu školstva- paradoxne hrobárom dobre rozbehnutého nového demokratického ponovebrového školstva iniciatívami ministrov školstva - Ftáčnika a Fronca, ktoré hlbšie analyzujem pre pravdivý obraz o vine kompetentných a najzodpovednejších za vývoj slovenského školstva po Nežnej89! Teda, nové a progresívne z chorého a starého nevybuduješ, ani nevytvoríš, hoci ako by sme sa usilovali, priatelia. Pozri stať z Evanjelia o nových záplatách na staré mechy... Naj posty nášho školstva desaťročia okupujú hádam nadosmrti - staré dobré exkomunistické kádre so sociálnym cítením typu trockistu-sociálneho demokrata R.Fica a jeho suity. Úspešne sa revanšujúcej dodnes študentom a ich učiteľom za spustenie Nežnej 1989! A úspešne ju udusiacej práve trockisticky orientovanými sociálnymi demokratmi Ficovho zjednoteného SMERu!!! Od jej zamrznutia po puči. Potrebujeme REŠTARTNežnej i zbrusu novú prodemokraticky orientovanú reformu školstva. Nemôžu ju rozhodne koncipovať osoby plne zodpovedné za súčasný krízový stav školskej sústavy! Ako Ftáčnik a Vantúch. Veď to je schizofrénia naj zrna, povedal by nezainteresovaný pozorovateľ, bežný občan SR. Schizofrénia??? Nie, priatelia. Ide o riadený, konzultovaný a naj mocou štátu odobrený akt návratu pomerov socialistického školstva na našom ťažko skúšanom exkomunistami a trockistami Slovensku v plnej sile a kráse. Dokážem triviálne. Veď práve v socialistickom modele školstva bol učiteľ tým, ktorý z vlastného presvedčenia sľubu slávnostne danného všemocnej strane a vláde sa doživotne zaviazal, že bude poslušne a za akýchkoľvek okolností slúžiť do posledného zvyšku síl deťom , mládeži, rodičom a ich zákonným zástupcom. Bez ohľadu na platové ohodnotenie svojho každodenného nasadenia a práce! ZO socialistickej uvedomelosti a zásad morálneho budovateľa socializmu a komunizmu odvedie poctivo penzum svojej práce bez ohľadu na jej finančné ohodnotenie. Tak k tomuto modelu v rámci revanšu za Nežnú89 sa chce znovu prepracovať v školstve súdruh trockista Fico a jeho SMER-SD. Potajomky a vysoko sofistikovane. Ako vždy je za tým čitateľný rukopis démona Richtera - osnovateľa naj podlostí a neprávosti voči vybraným občanom i na širšej vzorke občanov Slovenska pod rúškom masky sociálnej demokracie a rafinovane predstieraného sociálneho cítenia. No realita nepustí. Richterov mesačný príjem 6000ečiek má celkom inú výpovednú hodnotu o sociálnom cítení.... ČI sa im to podarí cez plejádu vplyvných a mocných kolaborantov a veľkej časti aj našich dnešných zmanipulovaných kolegov-učiteľov, dobre zastrašených a trasúcich sa o učiteľské a vychovávateľské miesta, to nevie nikto z nás..
O tom - aj o potrebe skvelej školskej reformy niet pochýb. Zhodujú sa občania, pedagógovia, rodičia, študenti i dokonca vzácne opozícia a kolalícia. No v žiadnom prípade nie tej súčasnej - skôr deformy - vypracovanej na objednávku mocných a vplyvných... Domievam sa racionálne, že tá súčasna na ministrestveje skoncipovaná na politickú objednávku premiéra Fica a Richtera s dôrazom na podporu duálneho vzdelávania, ktorého sú obaja horlivými prívržencami. Sprostredkovanú rafinovane cez nič netušiaceho a pocteného dôverou predošlého ministra školstva /ako Danka kapitánskou hodnosťou!) -cez chudáka Plavčana . Fico ju umne zveril , zákulisne a sofistikovane vybranému hlavnému garantovi a spoluatorovi a zároveň exministrovi školstva hrobárovi Ftáčnikovi @ comp. ( s evidentne v minulosti zlyhajúcim J. Vantúchom z riešiteľského reformného tímu!). Zveril to najkompetentnejším zástancom socialistického a ľudovodemokratického školstva..... Vypracovanie vízie a ťažiskových cieľov veľkej školskej reformy SR súčasne predloženej ministerke školstva akademičke Lubbyovej.
Teraz znovu pozorne fixujme a analyzujme skutočnosti v slovenskom školstve. Boj o charakter slovenskej mládeže zďaleka neskončil. V terminológii marxizmu trockistu Fica: triedny boj o charakter detí a mládeže štátu SR je potrebné vyhrať.Teda, do praxe dostať znovu - ponovembrovým modelom prekonaný a dobre rozvinutý západne nasmerovaný model demokratického školstva oslabiť a nahradiť a konzervovať znova a ešte viac i od puču veľmi rafinovane v očiach verejnosti i za cenu úmyselného vyvolania hlbokej krízy školského systému akú dnes všetci registrujeme, nanovo a víťazne oživiť a reštavrovaťsocialisticky orientované školstvo. Dokázať občanom stoj, čo stoj, za každú cenu ako každý komunista, že socializmus má na Slovensku znovu zelenú!!! A práve takto orientovanou edukáciou porazíme orientáciu kohokoľvek na západnú demokraciu. Definitívne. 28 rokov po začiatku Nežnej89. Obrovská trúfalosť, arogancia a hazard zo strany Fica. No prekukol som ho. I ďalší spoluobčania. Verím, že sa ku nám pridajú i ďalší spoluobčania. A spolu ustážime výdobytky Nežnej. Slobodu a skutočnú parlamentnú demokraciu na Slovensku. Čaká nás tvrdý súboj o naše deti a mládež a ich svetonázorovú orientáciu. Na klasickú parlamentnú demokraciu najvyspelejších krajín sveta. A či ľudovú scialistickú demokraciu karpatského východného typu s centrom v Moskve. Byť v jadre EÚ je iba finta Fica na oklamanie spoluobčanov. Veď podmienku byť v jadre mohol dosťať aj zámerne ako úlohu od svojho ďaleko svetovo vplyvnejšieho partnera a vzor - V. Putina. A SR v jadre EÚ bude jejo uchom i zrakom. Komunista v rámci triedneho boja sa neštíti ničoho a nikoho. Ani zrady. Ani prezliekania politických mundúrov a tvárí. Z komunistu - sociálny demokrat. Ako aj nie príliš zásadový A. Dubček, skryte túžiaci po moci a funkciách ako každy správny komunista i sociálny demokrat..
A ešte k súčasným kvalitám naj reformátorov školstva. Som hlboko presvedčený minulou i súčasnou praxou i medzinárodnými porovnaniami kvality našich absolventov o ešte stále sa prehĺbujecej kríze slovenského školstva. . Nielen piatakov a deviatakov v meraniach PISA a UNESCO. Ale aj absolventov, prepáčte- živých produktov doslovne rýchlokvasenia a rýchlovýkrmu absolventov našich VŠ!!! A ich uplatňovania v praxi po celej EÚ.... Prežalostné výsledky súdruh dekan Zelina @ comp. Presne v duchu zásady vedúcej k stagnácii a kríze - čím horšie, tým lepšie. Tak toto si určite naše deti, mládež, vnuci a pravnuci nezaslúžili a nezaslúžia. Ani daňoví poplatníci. Napáchané škody na generáciách sa nedajú vyčísliť. Sú neospravedlniteľné pre menovaných vplyvných a mocných. Zodpovedných za morálne i iné škody na deťoch a mládeži. Boh ich eviduje. A on nás za ne bude súdiť najkompetentnejšie. Nechcel by som byť v koži najzodpovednejších za jeho krízu a súčasný stav. No zároveň viem, ako ho postupne vyliečiť a dostať s do dobrej kondície spred puču. Úplne jednoducho. V jednoduchosti je totiž krása. AKO?
PRINAVRÁTIŤ OKAMŽITE A VEĽKORYSO , ( prevažne matkám-učiteľkám regioškolstva - asi 90% osobností s pedagogickou a odbornou spôsobilosťou pre profesionálny výkon pedagóga regioškolstva - často získaných univerzitným VŠ vzdelaním v zmysle doteraz platnej legislatívy, hlavne Zákona o pedagogickej a odbornej spôsobilosti zamestnancov školstva; - legislatívne a navždy ! ) -ŠTATÚT i STATUS - POZÍCIU ŠTÁTNEHO ZAMESTNANCA! So všetkými platnými, veľmi výhodnými benefitmi štátnych zamestnancov v súčasnosti v SR, teda aj úradníkov ministerstva školstva na čele s ministrom. Osobitne, prinavrátiť učiteľom regioškolstvačiteľo veľmi výhodný výsluhový automat za roky praxe v profesii zabezpečujúci slovenským štátnym zamestnancom veľmi dôstojné dôchodky! Aj nové mzdové tabuľky s ohodnotením - obsahovo skoncipovať tak, aby približne až identicky kopírovali platy slovenských lekárov v štátnych zariadeniach po 15 rokoch ODLIŠNÝCH MZDOVÝCH PLATOVÝCH POMEROV !!!
A teraz moje ťaziskové otázky pre naj kompetentných a zodpovených v SR za tento platový marazus vlečúci sa dodnes už celých 15 rokov kontinuálne školstvom i verejnosťou. Na základe akých relevatných podstatných zmien z pohľadu profesiogramov - vraj kompetentne a odborne i vysoko profesionálne zostavených úradníkm Úradu práce SR??? Veď, pokiaľ je nám daňovým poplatníkom známe, profesiové ako aj odborné i špecifické požiadavky, paradoxne - ZOSTALI SKORO ROVNAKO NÁROČNÉ a TEDA POROVNATEŇÉ u všetkých 3 profesií, teda reálne a pravdivo ako v deväťdesiatych rokoch i na prelome milénií.... A samozrejme, že tento stav ich vyváženosti a rovnakosti platí i dnes. v pacovných prostrediach profesií učiteľ regioškolstva a lekár. Validne, fakticky, presvedčivo a konkrétnymi argumentmi a dôkazmi, teda elememtárnou ľudskou logikou a bez emócií a kydov nám to objasnite, páni z verchušiek - minulých i tej súčasnej. A to súčasné - nehorázne ROZTvORENIE do roku 2002 uzavretých ramien mzdových nožnic. TAk prečo také enormné platové mzdové rozdiely? Čo podstatné sa zmenilo v charaktere práce lekára. V akých konkrétnych oblastiach a v reálnom pracovnom nasadení a záťaži? TO musíme vedieť. Máme na to posvätbé a demokratické právo. I povinnosť byť o tom informovaní... Tak sa môžeme iba domievať. Tu je pár mojich domienok. Z dlhoročných pozorovaní a registrácie mojej práce a práce kolegu z VŚ študií v Košiciach lekára-psychiatra. O našej práci sme sa neraz podrobne bavili i vzájomne sa navštívili na pracoviskách. Lichotilo mi, keď mi neraz hovoril, že som preň rovnocenným patrnerom do diskusií na rozličné témy a problematiku riešení životných problémov, profesionálnej kariéry, rodinných väzieb a vzťahov, celoživotnej edukácie a pod. nNajviac mi ulahodilo, keď sa zmieiňoval o našom dobrom a obohacujúcom kamarátskom vzťahu a že som mu doslovne v posledných rokoch psychickou oporou, hoci je sám osdborníkom na ľudskú psychiku s dlhhoročnou lekárskou praxou....
Hádam v oblasti IKT, či robotiky a počítačov sú viac zaťažení lekári a VŠ učitelia??? To - IKT totiž prudko nastupuje v prostredí kde vykonávame svoje zamestnania. Sotva. Či lekár má mať kvalitnejšiu stravu, bydlo, existenčné prostredky aby zrelaxoval na ďalšiu šichtu? Tá čaká i na matku učiteľku, ktorá navyše musí medzi dvomi šichtami v zamestnaní v škole ešte absolvovať tú domácu a rodinnú... Nezmysly.
Tak potom, preboha, čo ich tak mzdovo katapultovalo v porovnaní s nami??? Na tritisícovú súčasnosť v hrubom. Priznali sme im hádam parlamentom NR status nadľudí? Nadobčanov? Veď i naši kolegovia z univerzít - slovenskí právnici sú na tom platovo rovnako ako elita lekárov. Za právnicky rýchlovýkrm, osemsemestrány a aj štúdia práve práva popri zamestnaní, po sobotách, ako ho má reálne za sebou i J. Richer - alias Rohatý. !!! Kasty ako v Indii. Diskriminačný prvok elitárstva a kastovania občanov do rozličných skupín. Aj v oblasti výkonu práva a spravodlivosti. Zákony platia inak pre vyvolených a nedotknuteľných ako pre štandardného občana. Takže v SR ako prví na svete - máme status vynikajúco platených nadľudí? Aspoň jedno prvenstvo vo svete práce.!? Veď majú takmer 3,5 krát vyššie mzdy ako učitelia regioškolstva. Pred15 rokmi sme zarábali porovnateľne, žiadne otvorené mzdové nožnice NEEXISTOVALI: Je to v načich pracovných materiáloch, ktoré sa archivujú 25 rokov... Tak verte, kolegyne..No v oblasti pracovného práva nám šliapu na päty Saudi. Lebo práve priznali štátne občianstvo hračke- robotovi, ktorý sa už stihol počuť, že chce dieťa..Mediálne manipulácie a zákerné politické hry a intrigy bez osobnej zodpovednosti pred občanmi-voličmi vládnu dnešným svetom i Slovenskom zvlášť. Lv v mútnych parlamentných vodách. Korupčné praktiky.. Stratili sme súdnosť, logiku i elementárny zmysel pre mravnosť, spravodlivosť, sebareflexiu, komplexné osobnostné zrenie a pravú slobodu. Tej sme si na Slovensku dlho neužili. Komunisti a zväzáci nás rýchlo položili na lopatky. Mečiar, Dzurinda, I.Mikloš a FICo so šedou eminenciou SMER- občanom Rohatým, z J.Púčika. Teda s naj ministrom všetkých čias podľa dnešných vyjadrení vodcu Fica v mediách a bezprostredne pre zajtrajším smenom Smeru-SD v Martine. Zostáva veriť, že sa tam neobjavia v akcii zmiznuté zbrane a strelivo, o ktorých bola dnes aj tlačová beseda zástupcov koaličnej SNS pre nás občanov. My pokojne výčkáme na parlamentné voľby. No, opatrnosti a bezpečnosti nie je nikdy dosť... Fúzatým sťa Koba v naj rokoch diktatúry v sovietskom Rusku, teda, aj s Richterom ako manažérom mocichtivých a hlasnou trúbou trockisticky orientovaného SMERu, ktorý chce znovu vyhrať anjbližšie parlamentné voľby. Tuším, že i MEčiar ich vyhrával, no nedokázal zostaviť vládu... Minstrom sociálnych vecí s najzvrátenejším sociálnym cítením Jánom Richterom s hrubým súčasným MESAĆNÝM príjmom a mzdou - 6tisíc ečiek. Tak to sa sociálne cíti jedna radosť, že súdruženko ?
Teda -IKT technológie, robotika a informatika nás platovo nediferencujú Vôbec nie. Naše kolegyne už z prvého stupňa a na každe, nielen plnoorganizovanejj ZŠ na Slovensku vyučujú predmet informatickú výchovu už roky. &Podotýkam, že museli si o ňu zvyšovať svoje kompetencie a pedagogickú a odbornú kvalifikáciu práve štúdiom popri zamestnaní ako Richter. O druhom stupni a stredných školách ani nehovorím. Tam je zvládnutie IKT a PC gramotnosť nevyhnutnou kvalifikáciou. Elektonická dokumentácia to jednoducho vyžaduje - od triednej knihy, zápisu známok do e-klasifikáčných hárkov , cez e- oznámenie rodičom, výsledky klasifikácii, zaujmovú činnosť, tvorbu tematických plánov..... Každodenne. Rovnako ako ordinujúci všeobecný lekár, či magistra v lekárni pri výdaji liekov.. A teraz podstatná a záverečná otázka?
.Dokážte mi, súdruhovia manipulanti - štátni úradníci, čím podstatným a kvalitatívne novým sa na trhu práce, vo vede i ekonomike ako takej zaslúžili vysokoškolskí učitelia a lekári Slovenskej republiky, aby si zaslúžili také OBROVSKÉ ROZOVRETIE RAMIEN PLATOVÝCH NOŽNÍC ZA každodenný výkon svojich profesii ako osoby-zamestnaci tej istej verejnej slúžby,, ktorých kvalifikovaný výkon profesie požaduje v podstate ROVNAKÉ - UNIVERZITNÉ VYSOKOŠKOLSKÉ VZDELANIE pre všetky tri katogórie slovenských menovaných zamestnancov? V týchto troch profesiách, kde platili priibližne rovnaké PLATOVÉ TABUĽKY pre práve tieto tri kategóriey STÁTNYCH ZAMESTNANCOV???!!! To od roku 2002 od politického stola z parlamentných lavíc NR SR ste mzdovo zdegradovali učiteľov regioškolstva oproti ostatným dvom kategóriam VŠ univerzitne vzdelaných zamestnancov iba tak z trucu? &Aby ste ukojili neodvôvodnené požiadavky nátlakových akcií renegátov typu občania -Vislolajský a Kollár @comp, ktorí organizovali občianske nepokoje, počnúc pamätným a teatránym hádzaním svojich bielych golierov na lekárských plášťov k nohám okresného potentáta a funkcionára SZM a kádrovej rezervy KSČ, vtedy aj premiéra SR - M. Dzurindu? A ich nátlakové až brutálne aktivity (my pacienti ako rukojemníci lekárov pri ich politickom nátlaku na vládu I.Radičovej), ktoré gradovali v Advente a tesne pred Vianocami- sviatkami pokoja a lásky? Tak si to totiž odborárski boosovia načasovali, aby zvýšili svoj tlak na rozcítených občanov - tito emocionálni hulváti a primitívovia v bielych lekárskych plášťoch. No, s rovnakýmo dosiahnutých univerzitných VŠ vzdelaním a diplomom ako my!!! A to ich vnútorne žralo ako soľ v mokvajúcej rane. Ako k tomu prídu milostiví, spolu s kolaborantmi z radov VŠ kolegov, aby platila rovnaká platovka štátnych zamestnancov pre ich vyvolenosti a NÁS- PROLETÁROV A POCHYBNÉ individuá študujúce napr.prírodné vedy. Garantujem vačšine z vás, lekári, že kým ja a väšina kolegov prírodovedcov si urobíme vašu fakultu kedykoľvek, tak vy si na prírodných vedách vylámete zuby a neškrtnete si! Tak prečo toľká neoprávnená namyslenosť na stav, na profesiu? Teória nadľudí sa potvrdzuje v každodennej praxi a styku s vami... Česť výnimkám. Ak obe kategórie pre praktický kvalifikovaný výkon požadujú legislatívne univerzitné VŠ vzdelanie od každého uchádzača o ne. To je pravdivá diagnóza schizofrénie, priatelia. Či sa vam to páči, alebo nie. Namiesto počas VŠ štúdií preukazovanej nezištnej a nefalšovanej kolegiality v čase štúdií na univerzitách po celom Československu A neskôr z vašej strany na už samostatnom Slovensku - váč spološný parlametný puč Ftáčnika a Fronca ako VŠ pedagógov i vás poslancov-NR SR Z radov lekárov, priznávan veľmi dobre zorganizovaný v maxi tichosti a bez publicity... Kto o ňom vôbec dodnes vie, okrem mne podobných analytikov a prognostikov , ruku nA SRDCE (?), SKORO NIKTO. No stačí, aby sa odhalila pravá tvár úmyslov zotročenia verejnou službou pedagógov regioškolstva aj po vyše desaťročí - ja o tom publikujem blogy od začiatku blogerskej činnosti a v príspekoch na Internete na Facebooku vyše desaťročie! A demaskovala li sa intrigy a politické hry a experimenty s fatálnym koncom pre učiteľky regioškolstva!!! Považujem to za najväčšiu krivdu v ponovebrových dejinách republík, ktorú spáchali muži v bielych golieroch a lekári aj v bielych plášťoch - na slovenských kolegyniach ženách, matkách, manželkách a učiteľkách regioškolstva. Opakujem na tých, ktoré ich zgramotnili, každého bez výnimky. Rodová diskriminácia i diskriminácia poľa dosiahnutého rovnakého univerzitného vysokoškolského vzdelania na Slovensku už 15 rokov ako vyšitá. Načo máme ľudsko-právne organizácie, II, sektr, onbucmanov a človiečikov tapu Weiswn bachera @ xcomp. ak diskriminácia našich pracujúcich ŽIEN-UČITELIEK má takéto rozmery. No halvne, že im súčasný svet zalepil oči akciou o ich obchytkávaní a tľapkaní či neslušnými náhrhmi zo strany nás mužov štandardne sexuálne orientovných. &najviac, podľa mojej logiky, ktoré nepustí to musí vydiť emocionalit lesbičiek. &Ak do ich sveta lásky chce vtúpiť muž, často neznalý ich pravej sexj-orientácie. Prvé plody lásky dúhových pochodov. V duchu biblického -nenávisť zasejem medzi tebou i ním - ty po rozšliapeš hlavu, no on ti zraní patu! očuli sme na dnešných svätých omšisách z príležitosti sviatku Nepoškrvneného pičatia Panny Márie. No povzbu divo znela posledná veta čítaní: Bohu nie je nič nedmožné!!! A tak hádam to Pán spravodlivo odplTí A NAšIM SLOVENSKýM MUžOM INTELEKTUáLOV, KTORí zámerne a rafainovane uvrhli univerzitne vzdelané ženy-učiteľky, zvlásť reguioškolstva do pomižujúcej a ich status úpne rozvracajúcej verejnej služby na zatiaľ celých 15 rokov. Aj autokrat a posledný diktátor Lukašenko by mysel pred týmito vysoko sofistikovanými praktikami mocných SR za poslednýxćh 15 rokov (za troch vlád trockistu Fica!) sklopiť hlavu a červenať sa od hanby, že nedosiahol takú kvalitu a intenziti VYKORISŤOVANIA ĽUDSKEJ UČITEĽSKEJ PR0CE S NEVYČISLITEŇOU HODNOTOU po každej stánke. súdruhovia Fico, Richter, Drucker, Kažimír a váč trockistický spolok SMER-SD. Najpočetnejč´šekj armády UNIVRZITNE vzdelaných vysokoškolách a pracujúcich na SLOVENSKU: ODkiať to beriem?? Z prístupných štatistík. Z okolo 350tisíc VŠ vzdelaných občanov SR je plná jedna pätina - okolo 70.000 pracujúca v PREFEMINIZOVANOM ŠKOLTVE. Kde v súčasnosti dosahujú platy asi 68% platov ostatných kategórii osôb činných v profesiách s požadovaným VŠ vzdelaním.Smutná bilancia. KOľko je VŠ Učiteľov s lekžrmi dokopy- posdstatne menej ako nás v regioškolstve. A predsa nás v roku 2002 podrazili a zradili naše spoločné záujmy. Vraj ˇkolegovia" z čias VŠ štúdií. Obyčajní pokrytci a EGoisti. Veď pozrite aké polaty doprajú vlastným zadtaaaaravotným sestrám, bez ktorých by bola väčšina z nich stedovekými liečiteľmi a šarlatánmi. Alebo by sa museli sakrametsky etablovať na zahraničných trhoch práce... Jemi i ch veľmi ľúto. Nechýba im kognitívna inteligencia i špecifické zručnosti no podstanrjšie absentuje emociálna a hlavne sociálna zložka ich celkovej inteligencie. Česť výnimkám. Ve´d čo urobil Fisher pre kus žvanca navyše??? V nemociniciach umierajú desiatky ba stovky detí a mládeže i ešte nerodenýcch ľus´dských tvorčekov v telách nmatiek. Skúsili by ste, čo by sa dialo, pokiaľ by také obete na životoch prinášalo prostredie našich škôl a školských zariadení, Rodičia by ná právom ukrižovali. No v ich prostredí vládnu úoplatky, platenie nikdy nevykonaných pkonov a najnovšie sú spokojný, že občan mimo poradia si za najlacnejšie vyšetrenia mino poradia zaplatí do 30-ečiek. A Fico trúbi, že sa postará o zníženie schváleného poplatku. Len akosi s Richterom a Druckerom zabúdajú, že lekár a manipulátor vyšerenie pacienta umne rozloží na dve tri stretnutia a tak či tak získa svojich pôvodných minimálne 5Oečiek a pri 3 následných vyšetreniach konkrétneho ako-tak solventného pacienta dokonca 75, A punktum. Toto je platicky ono sociálne cítenie trockistov-sociálnej demoracie SMERu SD i stupeň emocionálnej a sociálnej inteligencxie našich lekárov, Všetkých - do jedného vreca... Lekári dávno zabudli, že každého z nich sme zgramotnili, aby boli na spločenskom výslní. A činíme tak, oproti nim už za žobračenky. A nie tak dávno - 15 rokov sme zdieľali rovnakú platovku. A Kažimír ide demagogicky a populisticky blbnúť a manipuloať s verejnosťou, že roztvorené nožnice platov verejných a štátnych zamestnacov sa dokonca, výrok z parlamentu z tohto týždňa PRIBLIŽUJÚ. Asi videl trojmo. REsp. čo sa babe chcelo, to sa jej prisnilo. Alebo pri jeho krvnej skupne - Rádio Jereva... Vyberte si.pacieta poDokázali ba, okem ako soľ v rane. y Nie,nezabudkli sme, súdruhovia lekári, ktorí ste za Fica stiahli poslučne chvosty!!!)vygradovali do odmietania zdravotnej slúžby občanov tesne pred Vianocani pred piatimi rokmi????? To si tam hore, zahľadení do seba myslíte, že my učitelia regioškolstva tam dolu za katedrami v školských triedach smš rozum potratili, alebo strach v nás o prácu rezonuje natoľko, že sa spoločensky neobhájime a táto slizká spoločnosť nas nebude musieť v plnej miere raz finančne za tieto ujmy odškodniť a plne rehabilirtovať ??? A onoviť náš v minulosti ťažko vybojovaný status učiteľa ako štátneho zamestnanca ktor. A je vytvorený základný personálny predpoklad oživovania našej školskeej sústavy. Navyše, z časového hľadiska, ktorého je akútny nedostatok za kardinálne zlyhania zodpovedných za posledných 15 rokov , nanajvýš účinným a efektívnym skokom. Pre kolegov prírodovedcov - ako prechod elementárnej častice potencionálnou bariérou. Teologicky interpretované - stane sa zázrak, no nie sám od seba, ale v duchu pravdivej tézy z Biblie : Pomôž si človeče - i Boh ti pomôže ! Vo veľkorysosti, jednoduchosti a praktickej aplikácii mnou skoncipovaného a navrhovaného ozdravovacieho projektu - cez obnovu statusu učiteľov regioškolstva SR - ich znovu zaradením do štátnej služby, v akej boli sú i budú i naďalej ministerskí úradníci na čele s ministrom školstva SR., sa naše slovenské regioškolstvo školstvo uzdraví a bude vzrastať a právom zaujme pozície, ktoré malo pred parlamentným pučom skrz vtedajšie celé politické spektrum NR SR. Zorgnizované duom ministrov školstva - Ftáčnik-Fronc.
.Práve sa od Richtera z médií dozvedáme, že do konca marca budú pripravené nové mzdové tabuľky pre slovenských štátnych zamestnancov a zamestnancov verejnej služby. pozor na terminológiu. Manipulátor Fico začal účelovo používať zahmlivacie slovné spojenie - VEREJNÁ ŠTÁTNA SLUŽBA !!!! To je z hľadiska platnej legislatívy zlepenec pojmov, ktorý nepozná. POzor kolegovia, Pozor, páni noninári a žurnalisti. Začínať budú najnižším prvým platovým schodíkom, ktorý bude vo výške minimálnej mzdy pre rok 2018, vo výške 480 ečiek. No my toto nechceme. Chceme obnoviť stav a status spred parlamentného puču z rokov 2002/03 . Fráza zsamestnanci verejno-štátnej služby táto fráza je mačko-pes trockistu Fica. Nenaleťme mu občania. U nás v súčasnosti existujú buď verejná služba, alebo štátna služba. A učitelia pučom prišli o výhodnú štátnu službu a Ftáčnik sa im postaral o súčasnú verejnú službu a štatút zamestnanca verejnej služby, nie štátneho zamestnanca... A o.i. zrazil ich dôchodkévé koeficienty préve skokom - z 1,30 na 1,00. Iniciátorom boli vtedajší ľavičiari na čele s ministerkou financií B. Smognerovou... Pamätáme fakty, súdruhovia i cirkevníci z KDH.. Obrovský pozor na ich dôrazné odlišovanie. Inak nás znuvu zmanipulujú a účelovo premyjú občanom mozgy. Presne ako za komunistickej totality. Aj pret tvrdím - trockista Fico. Používa dävno metódy, formy a prostriedjy sociánej demokracie Ruska v šelec s Trockým ako najhorlivejším zástancom triedneho boja v tých časoch. V jeho rámci nič nie je zakázané a všetko dovolené. Stači vyhrať voľby, tvrdí vodca trockisto-sociálnych demokratov Slovenska so štítom - SME-SD))) Možno je to pre vás novinka, no ja ho mám demaskovaného už dlhšie. A povedať mu to do tváre vyžaduje občiansku odvahu. Jaňou doslovne srším.
Dostať školstvo do stavu sped r. 2002 je rozhodujúcou úlohou i výzvou pre nás pedagógov regioškolstva. Do zlatých časov trhovej ekonomiky spred 15 rokov !!! Kedy môj osobný dôchodkový koeficient mal hodnoty od 1,20 do 1,55!!! Nie ako už 15 rokov koeficienty a hodnoty môjho ročného mzdového osobného bodu - inak rozhodujúceho činiteľa pre výšku dôchodku sa pohybuje v hodnotách okolo 1,00. Chceme platovku takú, aká bola pre profesie učiteľ, regioškolstva, lekár a VŠ učiteľ. KOKRÉTNE: S priemerným platom učiteľa regioškolstva ako je súčasný priemerný lekársky. Ten je podľa štatistiky publikovanej minulého týždňa-3000ečiek. Tritisíc ečiek. Z toho výjdu aj dôstojné dôchodky pre učiteľov dôchodcov. Nie terajšie žobračenky oproti rovnako univerzitne vysokoškolsky vzdelaným právnikom, lekárom, elitným politikom parlamentným i miestnym, hlavne starostom a primátorom. Aj s vtedajšími ročnými hodnotami osobného mzdového bodu podstatne vyššieho- asi 1,25. Ako tomu bolo pred pučom Ftáčnika a Fronca. A je po kríze ako šibnutím čarovným prútikom. Na základe skutočného oživenia systému. Zakotveného legislatívne. Garantujem vám jedným dychom, že túto métu slovenskí učitelia nedosiahnu za Fica a falošníka Richtera ani do roku 2025!!! Určite. Ak ho však pravé demokratické sily spustia potom pride aj.. Prirodzene vyvolaná samoočista školského systému. Autoregulačné mechanizmy..Samoočista. Dobrí sa okamžite vrátia, zlí musia odísť. Deti zostanú rovnaké. A pribudne skurtočných praktických majstrov pedagogiky. Skokom. Bez potreby dlhej časovej bázy reformy. Žiadny beh na dlhé trate. Razom sa vynoria z anonymity. A vďačne sa vrátia do školstva. I zo zahraničia, kde VŠ vzdelaní učitelia vykonávajú často podradné práce a ich pedagogická spôsobilosť odumiera. Rozhodne o tom plat na úrovni zradcov v bielych plášťoch. Tých, ktorí hlavne ako poslanci vtedajšej NR SR - lekári a VŚ učitelia- nehorázme zradili matky učiteľky regioškolstva. Ako chrapúni, nie ako chlapi a manželia. Krivdu volajúcu do neba už 15 rokov treba urýchlene napraviť. Lekár na Slovensku, podľa zverejnených info v minulom týždni zarába iba priemerných 3000 (tritisíc, aby nedošlo k omylu, že som priadl jednu nulu!)ečiek v hrubom. Zdravotné sestry už cez tisícku v hrubom. Už i tie vás preskočili kolegyne-učiteľky regioškolstva. Takže požadujeme, mister nafúkanec a aroganťák - Kažimír - mzdové predpisy a tabuľky porovnateľné s lekármi. Ako tomu bolo reálne ešte v roku 2002. Rád, i dnes ste hovorili v poludňajšom Rádiožurnále o zatvárajúcich sa mzdových nožniciach. Tak konajte... Ekonomicke podmienky sú v konjunktúre. Nie ako školstvo na opačnej strane, ak chtete RAMIEN roztvorených nožníc, teda v ekonomickom kolapse, stave hlbokej krízy. NO dozvedeli sme sa, že práve učiteľom sa platy od 1.1.2018 valorizovať nebudú. Ani o smiešnych 4.6 % ako ostatným kategóriám štátnych a verejných zamestnancov SR. Ste nielen nadutý ale aj maximálne trápny minister vlády. A že ste ašpirovali na podobný post v EÚ? Asi sa im z vašich kvetnatých rečí rozum pomútil. Ešteže reálny výsledok bol podobný snahe ministra zdravotníctva Druckera o sídlo liekovej agentúr EÚ v Bratislave. Vykľulo sa šidlo z vreca. Sprostá neotrockistická, ak chcete sociálno-demokratická propaganda. A manipulácii s občanmi i verejnosťou. V tom ste neprekonateľní majstri - SMER-SD. Prajem zo srca krach vášmu sobotnému snemu. Dajte si naň aj zvoniť umieračik. A nie svalnaté reči Fica o víťazstve v najbližších parlamentných voľbách. Ja sám si túfam poraziť zhubné a populistické vplyvy polituky SMERu-SD odhaľovaním jej špinavostí a podrazov na občanoch SR. Ako biblický Dávid položil supermama Goliáša. Práve tak činím.Aj týmto faktografickým a analytickým blogom. Mojim ťažiskovým pre školstvo a jeho perspektívu. Ak ste čestný chlap, pán Kažimír, prečítajte ho v plnom znení v rámci diskusie politickým súputníkom na sobotňajšom zasadnutí SMERu-SD.. Alebo ma pozvite ako hosťa aj ja ho v ktorejkoľvek fáze vášho snemu neohrozene prednesiem. Aj keby ste ma na mieste ukrižovali... S triednou nenávisťou i očiach i srdciech. A toto chcete, tieto charakterové vlastnosti v rámci edukácie vštepovať našim deťom a mládeži? Nedajte sa vysmiať. Dnes sme silnejúcou opozíciou každým dňom, i každou hodinou. I každým presvedčivým blogom na Internete. A spočítame vám to aj s úrokmi, ako sme to urobili v prípade nespratníkov - Mečiara, Slotu, Ľuptáka i v vám podobných kreatúr. Cez budúce parlamentné voľby. To vám garantujeme. Plne a poctivo. Nezvratne. Vaša politická hviezda stáca jas. A určite zhasne. Vo volebnej súťaži. Ako Mečiarova. Ste obyčajný manipulátor a populista, mládenče. Ako verný obraz nafúkanca zo SZM - Ivana Mikloša.
@ Vážení kolegovia, kolegyňka, teraz trochu z dminulosti. ohľadom akútnejpotreby školských pschychológov pretrvávajúcej už vyše štvrťstoročie. Ineď dokážem. Už v roku 1988, za komunizmu a tvrdej normalizácie i v nastupujúcich časoch perestrojky a glasnosti, som - ako činý a aktívny výchovný poradca na pôde KPPP v Košiciach na Zádielskej ulici, aj cez rozhlas, okrem seminárnych stretnutí a školení VP - vyzýval kompetentných na dôstojnejšie podmienky pre prácu výchovných poradcov regiošk clstva Československa. Na Sôovensku vtedy zodpovedal za VP - aj Miron Zelina- pôvodne vyštudovaný psychológ.. Roku 1992 som na stretnutí výchovných poradcov regioškolstva Slovenska v Bratislave vyzýval opakovane kompetentných na akútnu potrebu vyškolenia a zaradenia školských psychológov aspoň na veľké a stredne veľké školy s počtom žiakov nad 400. Suverén a klamár i manipulátor Miron Zelina spolu s terajším spoluatorom reformy škostva J. Vantúchom nám od predsedníckeho stola suverénne sľúbili , že do piatich rokov, teda do roku 1998, aby som im dal rezervu, bude na každej slovenskej plnoorganizovanej škole a strednej škole práve školský psychológ a jeho príchodom do realizačných tímov škôl aj práca výchovných poradcov týmto počinom nadobudne novú kvalitu a štandard a že výchovní poradcovia i vedenia škôl získajú odborne zdatného spolupracovníka pri riešení problémov detí, mládeže . Blá, blá , blá reči, prázdne reči a manipulácie nás koncových a výkonných článkov celéhomškolského systému zo strany riadiacich kolegov z centra. Za ministrovania ministra školstva z Moravčíkovej vlády. Uverili sme im a nadšene tlieskali. Vedeli sme, že Zelina je dekanom Pedagogickej fakulty v Blave, že osloví i dekanov všetrkých fakúlt v SR a veci sa kladne vybavia do piatich-šiestich rokov.. Bola to obrovská lož tejto,dodnes neviem prečo,- tejto ikony slovenského školstva , ktorá neraz zlyhala. Toleruje sa mu dodnes napr. spolupráca s ŠtB v bývalom komunistickom systéme, ktorej bol donášačom. Podľa verejne dostupných zväzkov ÚPN. Zalistujte si, ak pochybujete. Hanba mu. Profesorovi. Veď vieme ako dopadlo jeho Milénium. Krachom.I to, že vďaka zlyhaniam takých ako je ON je potreba ďalšej veľkej reformy školstva. Samozrejme, že Zelina s Vantuchom zlyhali na celej čiare v rokoch 1992-1997 ohľadom zábezpeky školských psychológov na KAŽDEJ PLNOORGANIZOVANEJ ZŠ a na všetkých SŠ!!!! Percentá z príspevku TV o dalších DVADSAŤ rokov, teda v roku 2017 hovoria jasnou rečou. Sú superpresvedčivé. Zlyhali obaja. Iba TRETINA škôl má týchto odborníkov a spolupracovníkov výchovných poradcov, vedení škôl, no hlavne odborníkov pre praktickú intervenciu v prospech detí, ich rodičov a zákonných zástupcov!!! Tu je moje vysvetlenie kolegom zo Špiša. Autentické. Na stránkach ISU
Teda,. iba TRETINA škôl má týchto odborníkov a spolupracovníkov výchovných poradcov, vedení škôl, no hlavne odborníkov pre praktickú intervenciu v prospech detí, ich rodičov a zákonných zástupcov!!! Už roku 1998 sľubovali vyškolenie tisícky odborníkov-škoských psychológov. Obyčajná demagógia a lož a manipulácia ako ich pracovné metódy voči žiakom, študentom, pedagógom i občanom rodičom a daňovým poplatníkom SR! AKÉ finančné ujmy spôsobili v podvyživených školských rozpočtoch za skoro tri desaťročia? Kto a kedy to vyčísli a zosobní im účet za nesplnenie úlohy edukácie školských psychológov i krach Milénia???? Zodpovedne sa pýtam súčasnej pedagogickej obce. Namiesto vystavenia účtov glorifikácia a plná dôvera obce nehanebníkom. Tak aj to je dnešný verný obraz pomerov v slovenskom školstve. Ja to viem presvedčivo dokázať a vyargumentovať. Tvárou v tvrár v akomkoľvek masmediálnom priestore a kedykoľvek, nielen tu na Internete obidvom "osobnostiam" takto zmanipulovanej až zvrátenej slovenskej poedagogiky. Prasprostá velezrada našich záujmov. A zostali ikonami s nebývalým dosahom a dôverou aj dodnes. Vantúch je dokonca spoluautorom súčasnej veľkej reformy školstva... Ten istý, ktorý verejne sľúbil výchovným poradcom školských psychológov na každej stredne veľkej a veľkej základnej plnoorganizovanej škole a na všetkých stredných školách SR!!!! Sľuby od predsedníckych stolov sa poddanýms a zmanipulovaným učiteľoms ľubuju. a ministerskí úradníci a pohlavári školstva sa radujú!! A prekvitajú veselo dodnes. Mňa, ako autora iniciatív vykopli na dlažbu za ich kritiku dva roky pred termínom riadneho dôchodku - výpoveďou z organizačných dôvodov. Spôsobom,formou, prostriedkom ktorému sa nedá účinne brániť!!! To zodpovedne tvrdím. Neubránite sa tomu druhu výpovede!!!. A tak,toho času - mám pedagogický status nezamestnaného účiteľa bez akýchkoľvek príjmov žijúceho z učiteľského dôchodku manželky v Prešove. Od hanby sme museli migrovať na staré kolená z Bardejova do Prešova. Robil som tam svojho času aj metodika-inšpektora a regionálneko koordinátora primárnej prevencie drogových a iných závislostí detí a mládeže v Bardejove na vtedajšom Okresnom úrade na odbore školstva akultúry. . Takže v tammojšej pedagogickej obci som viac ako známy. Vykonal som aj 36 inšpekcií po školách regiónu.....
Dehonestovaný, biľagizovaný, stigmatizovaný, so sociálnym statusom POD úrovňou bezdomovca. Mne mocní vzali aj ľudskú dôstojnosť!!! Takí ako Vantúch, Turek, Zelina, Rosa a ďalší "kolegovia". No - nezlomili ma. A ani nikdy nezlomia. Zostávam v trvalej službe Ježišovým maličkým do posledného dychu, súsruhovia mocní a vplyvní..... Vďaka za empatiu, kolegovia zo Špiša. Rodák z Krompách (ako už nebohý I. Turek -spoluautor Milénia!) Ivan Olejár- t.č. nezamestnaný pedagóg a laický teológ
· 10 min
Ivan Olejár Podviedli nás perfektne. Ako praví spolupracovníci štátnej bezpečnosti v duchu zásady - čím horšie, tým lepšie! A paradoxne dodnes požívajú absolútnu dôveru pedagogickej obce Slovenska. Zelina mal donedávna monopol na komentovanie školskej politiky v masmédiách!!! Vantúch je spoluautorom novej školskej reformy! Nevídané, neslýchané. Sme bez historickej a spoločenskej -pamätí! Preto školstvo kríva na obe nohy. A petície ho z marazmu nevyvedú. Niet v ňom skutočných osobností a skutočných majstrov pedagogiky. Kríza bude pokračovať, ako ukazujú aj súčasné výsledky testovania našich piatakov a deviatakov v porovnaní so zahraničím.... Je mi veľmi ľúto našich detí a mládeže a macošského prístupu k nim - zo strany kompetentných. Napr. šetrenia v rozpočtovej kapitole školstva už dve desaťročia je príkladom bezbrehého hyenizmu a manipulácií politikov voči Ježišovým maličkým. Presvedčil som vás, Špišiaci ? Pochybujete ?
Kolega , rodom z Krompách - t.č., nezamestnaný učite regioškolstva , vyhodený na dlažbu výpoveďou zamestnávateľa z organizačných dôvodov a hlavne z politických dôvodov, hlavne kvôli, ako čítate v i tomto blogu - fakt grafickej, premyslenej, vhodne načasovanej a nebojácne prednesenej, logickej, venej a konštruktívnej oponentúyr a kritike voči mocným v školstve - RNDr. PaedDr. ThMgr. PhilBc Ivan Olejár Prepáčtemi chabo opravenú gramatiku. Som iba človek a nemám síl na opravy svojich príspevkov. Prepáčte mi. Aj - Iv Oli resp. Bĺbavý, nie Beblavý- môj pseudonym na serveroch...
RNDr. PaedDr. ThMgr. PhilBc. Ivan Olejár 7.december 2017; Prešov