1/ hlavným radcom mi liberálneho ministra školstva SR B. Grohlinga je starý spolupracovník tajnej komunistickej štátnej bezpečnosti -ŠtB - Miron Zelina s krycími menami Pedagóg či Miron. Pozri na stránkach Ústavu pamäti národa v Zozname spolupracovníkov ŠtB. To je nesmierna príťaž pre slovenské regio-školstvo. Zelina presadzuje dve desaťročia zachovanie a konzerváciu modelu socialistického školstva na Slovenku. Aj preto obaja sú vehementne proti krúžkovnému 60€/mesačne pre školopovinných žiakov a študentov SŠ v SR!!! Pamätajme na tento pravdivý fakt.
2/ slovenským pedagógom chýba osnovná vízia edukácie. Reformný projekt typu Konštantín z polovice 90-rokov. Orientovaný výlučne na ústavne zakotvenú orientáciu na najlepšie- kresťanské tradície a odkaz spolupatrónov Európy sv. Cyrila a Metoda.
3/ Slovenskí pedagógovia sú málo pripravení na koncepciu PROSOCIÁLNEJ reformnej koncepcie edukácie na Slovensku. Málo poznajú -iba časť orientovaná na edukáciu k prosociálnosti. Sú to práve absolventi teologických fakúlt podľa modelu prosociálnosti od profesora Roche Olivara. Úspešný model nie z fínskeho, lež z Iberského poloostrova. Odskúšaný veľmi úspešne v Španielsku, Portugalsku a na Malte.
4/ Naši žiaci a študenti sú stale problémovejší. Majú edukačné, osobnostné a sociálne problémy, podľa zakladateľa výchovného poradenstva na Slovensku Profesora Jána Hvozdíka. Pribúda detí a študentov s delikventným a preddelikventným správaním. Pribúda detí a študentov so závislosťami. Osobitne s drogovou, alkoholickou a nikotinickou závislosťou, sklonmi ku gemblérstvu a virtuálnej realite a k násilnej filmovej produkcii -ovplyvňujúce akútne podmienky edukácie bez sklonu k akejkoľvek forme N Á S I L I A !!!!
5/ Konečne máme finančný kapitál na voľnočasové aktivity detí a mládeže. Suma 60€ resp. v krátkej budúcnosti 70€.
Využitie krúžkovného?
My, pedagógovia si hlboko vážime súčasnej iniciatívy I. Matoviča, ktorý majstrovsky obišiel požiadavku EÚ, aby peniaze z Fondu obnovy N E Š L I priamo na platy zamestnancov. Takto pôjdu aspoň vedúcim záujmových krúžkov - tisíckam prevažne pedagógov, ktorí ich vedú. Aj keď sa použijú výlučne na nové prostriedky ich vybavenia. Konkrétne - napr. chemické krúžky si budú môcť zakúpiť chemikálie, laboratórne sklo, pomôcky a prístroje, zriadiť chemické učebne, vybaviť ich digitálnymi prostriedkami na výučbu a pod. Tak by som mohol pokračovať predmet po predmete. Napr. regionálna výchova - deti dostanú prostriedky na exkurzie mimo školu, navštívia pamätné miesta, múzeá, pôjdu do regionálnych divadiel a kín atď. To sa vám máli (?) -mister liberál B. Grohling?! Alebo ste pribrzdený a nechcete vidieť za roh. Ale potom, nemáte čo hľadať na mieste ministra školstva, mládeže, športu a vedy. Bez urážky!
"Ministerstvo školstva a rezort kultúry majú ustanoviť zoznam voľnočasových aktivít, na financovanie ktorých možno použiť príspevok. Registre majú vzniknúť do 1. januára budúceho roka."
To, značí zaslúžených 600€/ročne pre asi 700.000 tisíc školopovinných detí v SR. Teda, asi sumu 420.000 miliónov€ -už pre rok 2023 ! Konečne. Veď, za celých dvadsať rokov sa tak ušetrilo neuveriteľných 8 miliárd 400.000.000 €. Na vlastných deťoch a vnukoch, zo strany, nás dospelákov. Hanba nám všetkým dohromady ! Mlčiacim pedagógom a osobitne s ministerskými úradníkmi, za tučné funkčné ako pravý judášsky groš (!) - so štátnou mocou nehorázne kolaborujúcim - riaditeľom škôl a školských zariadení SR. Aj preto ich väčšinu treba zákonne obmeniť ! Velká zásluha I. Matoviča pre naše desaťročia podvyživené regio-školstvo v novom miléniu ! Nehanebníci! To tvrdím veľmi zodpovedne, ako pedagóg s vyše 40-ročnou praxou v slovenskom regio-školstve. A vedúci manager Virtuálneho centra pre elimináciu mobbingu a bossingu pedagogických zamestnancov Slovenska.
Boli časy, keď pri dostatku peňazí som ešte za komunizmu viedol v jednom školskom roku aj štyri záujmové krúžky študentov- fotografický, astronomický, krúžok zameraný na sociálnu činnosť študentov a chemický. Zasielali sme knihy, omaľovánky a učebné písacie pomôcky chudobnejším školám z pravidelných zbierok. Okrem toho som viedol tím študentov v oblasti stredoškolskej odbornej činnosti- SOČ-ky (!)). A vyhrali sme s prehľadom okresné kolo súťaže a reprezentovali v bývalom Východoslovenskom kraji. Vyhrali sme astronomickú súťaž študentov Východoslovenského kraja v konkurencii so žiakmi gymnázií a stredných priemyselných škôl !!! V SOU služieb v Bardejove. A vyhrali sme I. cenu - drahú mapu severnej a Južnej oblohy od pracovníkov Krajskej hvezdárne a planetária v Prešove. Náš projekt pružného elektrického článku zaujal aj porotu na krajskej prehliadke SOČ v Košiciach ! To boli zlaté časy pre systematickú prácu so študentmi - písal sa rok 1984 a ďalšie roky, priatelia ! Tvrdý komunizmus nešetril prostriedky - na vlastných deťoch a mládeži a podpore ich nadania a talentu !!!!
Konečne sa to radikálne zmení v prospech ochudobnených de školopovinných detí a mládeže !!!!
6/ treba totálne kádrovo prebudovať Ministerstvo školstva, mládeže, vedy, športu a telovýchovy. Ide o časť nomenklatúrnych kádrov z čias hlbokého komunizmu. A nimi určených metodických vyhlášok, pokynov a zákonov. Takisto Štátneho pedagogického ústavu, Pedagogicko- psychologických poradní, Centier voľného času, centier primárnej prevencie drogových závislostí, Základných umeleckých škôl, zdravotníckych kúpeľných škôl a pod.... Musia tam prísť odborníci s morálnym kreditom a bez komunistickej a socialistickej minulosti. Nie (!), ako hore uvedený 80-ročný starec Miron Zelina. Totálny nepriateľ rozvoja regio-školstva. Je potrebné urýchlene vymeniť aj vedenia škôl a školských zariadení. Nemôžu v ňom figurovať početní žiaci Zelinovej orientácie a razenia a školy ! Musia ho viesť prosociálne demokratické Kádre.... Inak nezmeníme vonkoncom nič. Verte mi!
RNDr. et PaedDr. et PhilBc. et. ThMgr. et RNMgr. Ivan Olejár PhkI@METY - prosociálny hybridný virtuálny križiak Internetu a METY; Pešov, 25. júna 2022;