Čo je ešte závažnejšie, je trend nárastudlhu a naše šieste miesto v medziročnom porovnaní – po Grécku, Írsku,Španielsku, Portugalsku a Cypre. S nárastom dlhu o 8,5% smezaznamenali v tomto ukazovateli slovensképrvenstvo medzi postkomunistickými krajinami. Dlh na úrovni 54,9% tak prelomil ďalšiu bariéru podľaÚstavného zákona o rozpočtovej zodpovednosti a je len o desatinupod hranicou, za ktorou vláda musí v rozpočte zmraziť svoje výdavky, rovnakotak mestá a obce. Je preto najvyššíčas, aby vláda by takýto rozpočet začala pripravovať. Spolu s urgentnýmiopatreniami na zníženie rekordného dlhu.
Už sme si zvykli, že Smer konápresne opačne, ako sľuboval. Namiesto „istôt“ dnes máme vyššiu nezamestnanosť, rekordnýdlh a horšiu životnú úroveň. Namiesto údajného zdaňovania bohatých pocítili vyššiedane takmer všetci ľudia. A namiesto správy štátneho majetku tu mámeprivatizáciu Carga, vojenských podnikov, či Slovak Telekomu. Privatizácia mávýznam pre zlepšenie ekonomickej prosperity firiem i štátnej kasy, ale preSmer je to spôsob pomoci finančnýmskupinám.
Najvypuklejšie je to pridoprivatizácii Slovak Telekomu, z ktorého milióny chce Smer použiť nanezmyselné vyvlastnenie zdravotných poisťovní. Pritom vieme, že plán jednej zdravotnejpoisťovne ľuďom zdravotnú starostlivosť ani služby nezlepší, ale ľudia len budúznášať škody zvrátenej ideológie naprávnikoch a prehratých arbitrážach (len do konca júna 2013 26,8 mil.eurna právnych službách a 29,5 mil.eur na exekuovanom slovenskom majetku).
Keď už vláda jednej stranyprivatizuje, pre verejný záujem je najužitočnejšie, aby tieto zdroje využilana:
1. zníženie rekordného dlhu
2. dôchodky, ktoré okyptila o 55% nižší výnosz druhého piliera
Využitie týchto zdrojov bude najlepšouukážkou konania vo verejnom záujmeversus pomoci finančným skupinám.