Dôvod je asi jednoduchý – skončili letnéprázdniny. Skončilo obdobie neskorého vstávania a obdobie rozmýšľania, čorobiť celý deň. Túto otázku razantne a bez akýchkoľvek kompromisovvyriešila škola. Ale žeby to bol dôvod na toľký odpor k nej?
Nepoznám nikoho, kto by nemal rádprázdniny. Tak ako musí človek oddychovať každý deň spánkom, tak si potrebujeoddýchnuť niekedy aj od učenia. Na to slúžia prázdniny. Na oddych, načerpanienových síl a na získanie zážitkov, ktorými je možné niekedy zaujať spolužiakov.
Na druhej strane, je menej žiakov,ktorí by mali školu radi. Ale prečo? Škola je miestom, kde získajú novýchkamarátov, kde sa naučia prvé písmenká a čísla, naučia sa počítať, neskôr sadozvedia mnohé zaujímavosti z oblasti zemepisu, dejepisu, prírodopisu, fyziky, chémie a ďalšíchvied. Mnohým žiakom však dobrý vzťah k škole pokazia učitelia...
Niektorí učitelia by sa mali nad úlohouškoly zamyslieť. Mali by sa zamyslieť nad tým, či škola je pre žiakov, alebo pre učiteľov. Škola by mala žiakov vychovávať a vzdelávať.Učitelia by teda mali byť pre žiakov vzorom a autoritou. Mali by sa snažiťo to, aby z ich žiakov boli slušní a vzdelaní ľudia. Ich hlavnýmcieľom by malo byť žiakov niečo naučiť, a nie spôsobiť stres a trápeniepred tabuľou. To sa žiaľ niektorým učiteľom nedarí.
Klobúk dole pred všetkými učiteľmi,ktorých majú žiaci radi, ktorých cieľom je niečo naučiť, ktorí nevyvolávajú nahodinách odpor k nim aj k celej škole a ktorí sú možno až dôvodom,prečo sa niektorí žiaci do školy tešia. Ďakujem Vám a želám, nech sa Vám to darí aj naďalej.