Na rozdiel od Hríbovej Lampy však aspoň druhá strana dostane aký-takýpriestor. Hlavné slovo však majú odsúdení, advokát Allan Böhm, súdny znalecPatrik Fiala a ďalší, ktorí vypovedajú v ich prospech. Všetci sú svornevykreslení v dobrom svetle. Naopak, tých pár ľudí, ktorí vypovedajú v neprospech vrahov, tí sú vykresľovaní v negatívnom svetle, respektívesú zosmiešňovaní.
Najmarkantnejšie to vidno v scéne v pitevni, keďsa súdny znalec Patrik Fiala zrazu zjaví pri dvoch starších znalcocha naodrazu začne útočiť na odbornosť a kredit svojich kolegov. Tí to vôbec neočakávali a na niečo také neboli vôbec pripravení; na protest odchádzajú. Vo filme somzaregistroval množstvo podobných, väčších alebo menších manipulácií. Pri hlase sudcu sa zjavuje jeho karikatúra, na ktorej vyzerá dosťnelichotivo. Rozhovory sú často krát zostrihané tak, aby zdôraznilito, čo sa Kirchhoffovi momentálne hodí. Vôbec sa nečudujem viacerým osloveným ľuďom, prečo odmietli vystupovať pred kamerou.
Počas celých 100 minút filmu autor nikdy nepoložil odsúdeným jedinú nepríjemnúotázku. Držal sa ošúchanej línie, ktorú pred ním dláždili redaktori Týždňa,poslanci OKS, novinári ako Ľuba Lesná, Nicholson, Nicholsonová a pod. Nepátral po pozadí do očí bijúceho konfliktu záujmov, keď prepustenie na slobodu odsúdeným zariadili ich bývalí advokáti; v tom čase napostoch generálneho prokurátora a predsedu Najvyššieho súdu ČSFR.Ani náznakom nie sú spomenuté kontakty odsúdených na vysokopostavené osobyminulého aj súčasného režimu. Kto z vás má dnes telefónne číslo na poslancaNR SR a dokáže zablokovať voľbu predsedu NBÚ?Ďalej autora nenapadlo vŕtať sa napríklad v dlhodobom a systematickom zastrašovanísvedkov, ktorí vypovedali v ich neprospech či spôsobe, akým sa vrahovia pred súdmipriznávali a počas pojednávaní zhadzovali vinu jeden na druhého.

Súdny znalec Patrik Fiala sa neočakávane objaví na scéne a začneútočiť na svojich kolegov, ktorí na to vôbec nie sú pripravení.
Kirchhoff pre mňa nepochopiteľne rozvíja rasistické fantázie o „arabskej stope”. Dokonca sa dozvieme o arabských letcoch, že na Slovensku uprednostňovali zábavua ženy pred kariérou. Ako keby to bola nejaká špeciálna zvláštnosť práve arabskýchmužov. Záver dokumentu je venovaný detektoru lži, ktorý je prezentovaný akoneodškriepiteľná vec. Prešli detektorom lži — sú teda nevinní. Ani slovkomnie je spomenutá skutočnosť, že detektor lži mnohí odborníci považujú zaholú nemožnosť a mýtus. (Napríklad slovenská kapacita v obore, Dr. Anton Uherík.)
Dokument Kauza Cervanová je hrubá mystifikácia a manipulácia. Osobne som chcel Kirchhoffovi položiť jednu-dve nepríjemné otázky. Autor si však napriek avizovanej diskusii čas na divákov nenašiel.
Fotka: Scéna v pitevni
Zdroj: www.kauzacervanova.com