Prečo bratislavskí Staromešťania diskriminujú zvyšok sveta?

Ulice bratislavského Starého Mesta v ktorýkoľvek pracovný deň. Počas celej pracovnej doby na väčšine ulíc po oboch stranách sa na Vás usmieva množstvo voľných parkovacích miest, stačí si len vybrať.  Ak však na ktoromkoľvek z nich zaparkujete a nie ste obyvateľom bratislavského Starého Mesta neminie Vás pokuta 60-90 EUR, podľa toho či Vám práve dajú papuču alebo Vás odtiahnu. Tie voľné, pre Vás ako nerezidenta zakázané parkovacie miesta ale zostanú po celý deň prázdne. Väčšina obyvateľov Starého Mesta, pre ktorých sú tieto miesta určené totiž parkuje počas pracovnej doby v mieste svojho zamestnania v niektorom inom Bratislavskom obvode. Oni však môžu parkovať v iných obvodoch bez obmedzení a zadarmo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (70)

Popri voľnom pohybe tovarov a kapitálu je jedným z troch základných princípov Európskej únie aj voľný pohyb občanov. Tento princíp platí viac či menej (menej najmä pri voľnom pohybe pracovnej sily) v celej EU. V celej EU s výnimkou mestskej časti Bratislava Staré Mesto.

Na parkovanie v tejto mestskej časti totiž majú nárok iba držitelia parkovacej karty. Avšak nie takej bežnej parkovacej karty aká tam platila ešte do septembra tohto roku, či aká odjakživa existuje napríklad vo Viedni, Prahe či v Berlíne a ktorú si kúpite v najbližšej trafike alebo v automate.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V našom Starom Meste ide o exkluzívnu parkovaciu kartu, ktorú môžete získať iba za podmienky, že ste prihlásený v mestskej časti Bratislava Staré Mesto na trvalý pobyt. Iba držitelia takejto karty, teda obyvatelia bratislavského Starého Mesta, sú oprávnení odstaviť svoje autá na vyhradených (prekrížených) miestach vo všetkých oblastiach.

V zdôvodnení tohto opatrenia sa na webe mestskej časti www.staremesto.sk uvádza nasledovné, citujem:

„Staromestská samospráva sa netají tým, že jej cieľom je vytváraním parkovacích oblastí regulovať počet áut prichádzajúcich na jej územie. Nestaromešťanom odporúča, aby uvažovali, ak je to len trocha možné, o využití mestskej hromadnej dopravy. Zamestnávateľov a majiteľov nehnuteľností žiada, aby na parkovanie prispôsobili dvorové priestory, resp. si na nich vybudovali vlastné parkovacie kapacity"

SkryťVypnúť reklamu

Prvá časť odporúčania by mohla mať logiku pre Viedeň, Prahu, Berlín či Budapešť, kde majú občania k dispozícií taký jeden zázračný dopravný prostriedok, ktorý sa volá metro. Avšak toto odporučanie neobstojí pre Bratislavu s jej existujúcim chaotickým, preplneným a vzájomne nenadväzujúcim systémom mestskej hromadnej dopravy. Metro nám žiaľ ani bývalí ani súčasní súdruhovia v Bratislave nedopriali, je však zaujímavé, že v mestách ktoré ho majú umožnia zaparkovať každému, a to aj bez toho aby sa kvôli možnosti zaparkovať musel stať ich občanom.

Kde majú teda ľudia, ktorí chodia do mestskej časti Staré Mesto každý jeden deň za prácou, do nemocníc, na úrady, či len ako návštevníci zaparkovať ? Na webe tejto mestskej časti sú na riešenie tohto problému 3 veľmi inšpirujúce odporúčania:

SkryťVypnúť reklamu

1. pre zamestnancov by sa mali o parkovacie možnosti postarať zamestnávatelia,

2. k dispozícii sú verejné platené parkoviská,

3. vhodné je využívať na parkovanie priestory dvorov pri nehnuteľnostiach.

Takže aby bolo jasné čo to v praxi znamená:

Ad 1/ Zamestnávateľ v Starom Meste, ktorého náhodou a omylom napadne zamestnať občana Bratislavy, ktorý je podľa slovníka starostu tzv. "Nestaromešťan", by mal kvôli nemu hneď postaviť parkovisko alebo kúpiť parkovacie miesto. Ak sa mu to zdá drahé má predsa vždy možnosť zamestnať tzv. "Staromešťana" s vrodeným právom parkovania a bude po probléme.

Ad 2/ Občania, ktorí sú podľa starostu tzv. "Nestaromešťania", to znamená bývajú v inom Bratislavskom obvode (občania iných miest ako Bratislava a zahraniční turisti v Starom Meste hádam ani nestoja za reč) a chodia do Starého Mesta pracovať (za predpokladu, že zamestnávateľ pre nich napriek odporúčaniu starostu ešte nepostavil parkovisko) majú predsa k dispozícií verejné parkoviská v cene 2,70 a viac EUR za hodinu parkovania. To znamená keď si už dovolia zamiešať sa medzi vyvolenú kastu "Staromešťanov" s vrodeným právom parkovania, tak musia rátať s minimálnymi mesačnými nákladmi parkovania 8 hod. x 2,70 EUR x 20 prac. dní = 432 EUR. No veď nechoďte pracovať a parkovať do Bratislavského Starého Mesta!

SkryťVypnúť reklamu

Ad 3/ Stav väčšiny dvorov v Starom Meste (pokiaľ príjazd na ne nie je uzatvorený pevnými zábranami) je taký, že je tam problémom premiestniť kolečkový kontajner na smeti a nie ešte auto. Kto tam odporúča dvorové parkovanie v masovom rozsahu, ten buď v bratislavskom Starom Meste ešte nikdy nebol alebo si robí z občanov srandu.

Navrhujem teda dve alternatívne riešenia. Buď nech na tie značky oznamujúce možnosť parkovať len Staromešťanom (v preklade: „držiteľom parkovacích kariet vydaných MÚ BA Staré Mesto") starosta Starého Mesta nechá dopísať časové rozpätie napr. 18:00-08:00 hod., alebo si vo všetkých ostatných bratislavských obvodoch odhlasujme ten istý parkovací systém ako majú v Starom Meste - to znamená po celý čas parkovanie len pre domácich.

Dosiahneme tým kuriózny stav kedy všetky parkovacie miesta v Bratislave budú po celý deň voľné a zároveň nikto nebude mať kde zaparkovať. Dobrá správa je, že budeme na tom všetci obyvatelia Bratislavy aj jej návštevníci rovnako blbo, a to sa hneď lepšie znáša ako keď je človek diskriminovaný iba v jednej mestskej časti.

Veď ako k tomu prídu obyvatelia iných mestských častí aby počas ich prítomnosti v zamestnaní v inom obvode pred ich domami beztrestne parkovali Staromešťania ?

Ján Galan

Ján Galan

Bloger 
  • Počet článkov:  247
  •  | 
  • Páči sa:  59x

Občan SR, Crisis & Change Interim Manager (D x V x F > R)Krízy podnikov aj celých brandží z nejakých lokálnych dôvodov vždy boli a vždy ich nakoniec vyriešil trh. Ale dlhovú a kvôli nej hospodársku krízu mohli politici spôsobiť iba preto, lebo im na to občania prenechali dostatok moci a peňazí. Je najvyšší čas im jedno aj druhé podstatne zredukovať. Zoznam autorových rubrík:  Krízový manažmentNezožerme im všetkoNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
Radko Mačuha

Radko Mačuha

223 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
INESS

INESS

107 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu