Ako páni Lipšic a Kollár na opačnú vieru konvertovali

V zúfalom prípravnom boji o fleky pri budúcich korytách sa nám tu dejú až neuveriteľné párenia a genetické mutácie. Tak sa nám nádejné liberálne občianske združenie pána Kollára s názvom..., to je jedno aj tak ten názov platil ani nie mesiac, stalo súčasťou nádejnej modernej konzervatívnej strany pána Lipšica s bývalým názvom NOVA. A spoločne vytvorili novú, konzervatívno-liberálnu alebo liberálno-konzervatívnu (?) stranu s názvom..., no spontánne vzniklo tých názvov viacero, ale to je jedno, lebo aj tak jeden ani nevie či sa oplatí zapamätať si ho kým bude zase zmenený.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (64)

Ale teraz úplne bez srandy. Fúzie, akvizície, priateľské aj nepriateľské prevzatia firiem sú úplne bežnou súčasťou podnikania a vždy sa dejú buď za účelom porazenia súpera, alebo za účelom vytvorenia nejakej spoločnej novej kvality, ktorú budú zákazníci na trhu ochotní finančne oceniť. Samozrejme iba za predpokladu, že sú predchádzajúce nehmotné aj hmotné aktíva a firemné hodnoty fúzovaných firiem na trhu kompatibilné a schopné nejakú novú kvalitu, hodnotu či synergiu tovarov a služieb pre zákazníkov spoločne vytvoriť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keďže politické strany poväčšine vo svojej podstate ničím iným ako firmami nie sú, tak na ich "trhové" chovanie môžeme použiť podnikateľskú analógiu.

Predstavme si, úplne fiktívne, že na trhu existujú dve firmy, z ktorých jedna vyrába antivírusové programy a stará sa o bezpečnosť počítačov a tá druhá sa naopak živí práve tým, že záujemcom na trhu predáva počítačové vírusy a pomáha im do cudzích počítačov vniknúť. Sú to teda dve firmy s úplne protichodnými a protirečivými predmetmi podnikania, lebo za normálnych okolností musí platiť, že pokiaľ sa viac darí jednej, tak sa tej druhej musí nutne dariť menej a naopak.

SkryťVypnúť reklamu

Pokiaľ obidve firmy existujú na trhu samostatne, tak si tvrdo konkurujú a ich súťaž a existencia je nekonečná. Lebo raz sa darí vyrábať lepšie zabezpečenie pre počítače a inokedy sú chytrejší tí, čo vyrábajú vírusy.

Predstavme si ďalej, že majiteľov týchto dvoch firiem odrazu napadne, že konkurovať si navzájom na trhu už nie je pre žiadnu z nich efektívne a rozhodnú sa preto obidve firmy spojiť, teda sfúzovať.

Zvolali teda svojich zákazníkov, postavili sa spoločne na slávnostné pódium a spoločne zákazníkom obidvoch firiem v hľadisku oznámili, že sa rozhodli spojiť len a len v ich prospech, v prospech zákazníkov jednej aj druhej firmy. Rozhodli sa vytvoriť novú superfirmu, firmu úplne novej kvality. Firmu, ktorá bude odteraz pod jednou strechou, pod rovnakými majiteľmi a manažmentom, so spoločnými vývojármi software a hlavne pod spoločným marketingom ponúkať najlepšie zabezpečenia počítačov a súčasne tiež aj najlepšie riešenia, ako do tých počítačov vniknúť.

SkryťVypnúť reklamu

Títo páni, majitelia oboch firiem (volajme ich páni L. a K.) svojim zákazníkom v podstate týmto slávnostným vyhlásením oznámili, že pokiaľ budú ponúkať kvalitnejšie antivírusy (ako vírusy), tak nebudú zaujímaví pre záujemcov o vírusy a naopak, pokiaľ budú ponúkať kvalitnejšie vírusy (ako antivírusy), tak po nich už neštekne ani jeden záujemca o antivírus.

Pokiaľ však budú ponúkať nekvalitné antivírusy aj vírusy (len aby náhodou nenaštvali tú druhú časť klientely), tak po nich na trhu už neštekne ani pes. A to bez ohľadu na to, ako milo, slušne a kooperatívne sa budú na pódiách a v ďalšom marketingu tváriť.

SkryťVypnúť reklamu

Lebo jedni aj druhí zákazníci tých dvoch bývalých firiem majú záujem o kvalitné programy a nie o prázdne marketingové kecy dvoch vychytralých majiteľov firiem. Akokoľvek by tie kecy boli milo, slušne a kooperatívne prezentované, náročným konzervatívnym aj liberálnym zákazníkom ide viac o kvalitu ponúkaného produktu, ako o nejaké kecy.

Ján Galan

Ján Galan

Bloger 
  • Počet článkov:  247
  •  | 
  • Páči sa:  60x

Občan SR, Crisis & Change Interim Manager (D x V x F > R)Krízy podnikov aj celých brandží z nejakých lokálnych dôvodov vždy boli a vždy ich nakoniec vyriešil trh. Ale dlhovú a kvôli nej hospodársku krízu mohli politici spôsobiť iba preto, lebo im na to občania prenechali dostatok moci a peňazí. Je najvyšší čas im jedno aj druhé podstatne zredukovať. Zoznam autorových rubrík:  Krízový manažmentNezožerme im všetkoNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

325 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

152 článkov
INESS

INESS

110 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu