Treba však vedieť ako na to. Nakoľko záujem o túto formu prezentácie rastie, pripravili sme pre vás zopár tipov, ako to robiť zmysluplne.
Majte jasný cieľ
Trápna a "otrepaná" fráza, ale vďakabohu pravdivá. Preto si jasne zadefinujte, čo je vaším cieľom. Ak očakávate, že zaplatíte za prezentáciu na konferencii napr. 1 000 Eur a z konferencie budete automaticky odchádzať s objednávkou vo vrecku v hodnote 6 000 Eur, tak ste mimo. Je pravda, že aj takéto situácie sa stávajú, ale nie je to pravidlo. Realita je taká, že potenciál konferencie treba vedieť využiť a mať jasnú predstavu o tom, akú formu prezentácie zvoliť. A získať z nej maximum!
Odborná prednáška
Výborná príležitosť ako dať svojej cieľovej skupine najavo, že ste skutoční profesionáli, ktorí sú i dobre odborne podkutí. Je to možnosť ako ukázať, že viete ako riešiť problémy vašich klientov a reagovať na ich potreby. Preto zvoľte tému prednášky, ktorá sa reálne týka problémov a potrieb vašej cieľovej skupiny. Prednášku zamerajte odborne, t.j. prezentujte všetky dobré riešenia a nielen tie, ktoré dokáže dodať vaša spoločnosť. Vybudujete si tak dôveru vo vašu profesionalitu a prednáška nebude vnímaná ako teleshoping.
Náš tip:
Vyhnite sa najmä v úvode predstavovaniu vašej spoločnosti na 3 slajdoch, zvlášť, ak tam máte údaje, ktoré si môžu nájsť klienti na vašej firemnej webstránke alebo vymenovávaniu svojich služieb či produktov.
Zvoľte správne miesto
Žiadajte od organizátora, aby umiestnil váš prezentačný stánok tak, aby popri ňom účastníci konferencie museli prejsť. Rovnako si pripravte nejakú zaujímavú aktivitu, ktorá osloví účastníkov a oni sa radi pri vás zastavia a zoznámia sa. Aj jednoduchá súťaž s jojom, ktorú na jednej z našich konferencií vo svojom stánku zorganizoval generálny partner, môže mať veľký úspech. Ak vám nič kreatívne nenapadne, poraďte sa s organizátorom, určite vám dá niekoľko zaujímavých návrhov.
Náš tip:
Dbajte na výber pracovníkov, ktorí vás budú v stánku reprezentovať. Aj najlepšie umiestnený stánok je vám na nič, ak pri ňom stoja dve neochotné hostesky, ktoré viac zaujímajú najnovšie výdobytky estetickej chirurgie ako komunikácia s klientmi.
Workshop
Pri niektorých konferenciách je možné popri hlavnom programe pripraviť pre účastníkov aj odborný program alebo workshop, ktorý beží súbežne v niektorej z vedľajších miestností. Nie je to jednoduchá forma prezentácie, avšak ak ju pripravíte správne, je na nezaplatenie. Nemusíte chodiť vy za klientmi – oni prídu za vami. Navyše prídu práve tí, ktorí majú reálne záujem, preto je kontakt s nimi jednoduchší a osobnejší.
Náš tip:
Ak v miestnosti určenej na workshop pripravíte program, ktorý začína v konkrétnom čase, napr. 10:00 – 11:00, overte si, či v hlavnej sále v tom čase nie je prednáška kľúčového prednášajúceho. Prípadne navrhnite program v cykloch, ktoré sa opakujú.
Predstavenie klientom
Neváhajte požiadať organizátora, aby vás predstavil niekoľkým potenciálnym klientom. Ak to organizátor odmieta, nájdite si radšej spoločnosť, ktorá to pre vás rada urobí. Žiadajte od organizátora zoznam účastníkov ešte pred konferenciou, aby ste vedeli akí konkrétni ľudia sa konferencie zúčastnia.
Náš tip
Snažte sa neformálne zoznámiť s klientom, nie okamžite predstavovať vašu spoločnosť a jej produkty. Často predstavíme dodávateľa jeho potenciálnemu klientovi v dobrej viere, že nájdu spoločnú reč a následne vybudujú vzťah, ktorý vyústi do spolupráce. Potom sa nestačíme čudovať ako sa to dá pokaziť.
Ak ako prvú otázku po predstavení položíte napr. takto: „A vám kto dodáva náplne do tlačiarní?“, tak sa nečudujte, že potenciálny klient to považuje za otravovanie a čím skôr (a dôsledne) sa vyhne vašej spoločnosti. Konferencia je priestor na budovanie vzťahov, nie na priamy predaj. Netlačte na pílu!
Voľné resp. čestné vstupenky
V rámci každej formy prezentácie vám organizátor určite ponúkne niekoľko voľných vstupeniek. Dobre zvážte ako ich využijete. Máte možnosť ich dať svojim obchodníkom s heslom: „Hurá, ide sa na lov klientov.“ Môžete ich však využiť aj rozumnejšie, a to napr. takto: Dajte ich svojmu najšikovnejšiemu obchodníkovi a on určite bude vedieť, ktorých potenciálnych klientov pozvať. Obchodník vám bude vďačný, že nemusí behať za klientmi z jedného mesta do druhého a klienti budú vďační tiež... Nehovoriac o tom, že sú potom oveľa viac naklonení budúcej spolupráci.
Náš tip:
Nepozývajte klientov na poslednú chvíľu. Môže sa stať, že práve tí zaujímaví už budú mať iný program a vstupenky nevyužijete.
Verím, že vám tieto naše tipy pomôžu, aby ste peniaze, ktoré vložíte do prezentácií na konferenciách využili ozaj efektívne.
Teším sa na stretnutie s vami na našej najbližšej konferencii!
Erika