Chce Microsoft zničiť PC platformu?

Klasické vojny medzi jednotlivými hernými platformami je zábavné sledovať. V niektorých prípadoch je komickosť skôr absurdná hlúposť, ale všeobecne platí, že každý hráč drží tej svojej platforme, ktorá je tá naj a všetko ostatné sa môže ísť zahrabať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Budiš, každý máme svoj názor a ja zostávam v zákopoch a prebieham od jedného nepriateľa k druhému, pretože vyzdvihovať PC nad Xbox 360 alebo PS3 (PS2) je zbytočné a malicherné. V poslednom čase (je to pekných pár mesiacov, ba až rokov) vychádzajú hry multiplatformové: čiže sa dôležitý titul objaví aj na tom stroji, aj na tom a všetci môžu byť spokojní, pretože neukazujú na seba prstom a nevyškierajú sa, že oni niečo majú, čo nemajú druhí. S tým súvisiaca odfláknutá konverzia (hlavne smerom konzola -> PC) býva väčšinou prijatá chladne, ale i v tomto prípade ide skôr o zatrpknutosť PC hráčov, ktorí považujú konzolové hry za akýsi odpad, mainstreamové sr*čky atď. Najlepšie to znie z úst hráča konzolami nepoškvrneného, prípadne hrajúceho niektorú hru 2 minúty. Odborníci na zmysel života sa nájdu všade.

Posledné napredovanie Microsoftu tlačiť Xbox 360 exkluzívne tituly na PC sa teda môže zdať ako krok chvályhodný, za ktorý si zaslúži potlesk, pretože sa ako nevlastný otec (Windows určite poznáte) tejto najstaršej fungujúcej platformy stará o svoje dietko a nechce ho nechať zahynúť. Tak to môže vyzerať, lež ja osobne to vidím trochu inak. Alebo žeby úplne inak?

Konzolové hry a PC hry sú rozdielne, hráči sú odlišní, majú iné chute a to, čo fungovalo na Xboxe, nemusí bežať na osobných počítačoch. Pred niekoľkými mesiacmi sa objavil Lost Planet pre PC. Nádherná hra, príjemná hra, akčná hra... a konzolová a krátka hra. A prečo to nepovedať na plnú hubu, sakra HW náročná hra. Ono to vyzerá nádherne, len si treba kúpiť poriadny stroj. Porovnávať cenu konzola vs. PC netreba, len by sa zbytočne rozhoreli v diskusii názory, že na PC môžem predsa písať vo Worde, pozerať napaľované filmy, kresliť si v Skicári (doplňte si ekvivalent) alebo neustále nadávať na systém a ovládače (pardon, to sme vlastne už nepatrí)! A hru si napálim, veď prečo by som mal za to platiť.

Fajn, nájdu sa bohatieri a panny počestné, kupujúc si hry. Ale, preboha, prečo tlačí Microsoft na PC hry, ktoré by si mohli odbiť exkluzivitu o niečo dlhšiu dobu. Narážam na Gears of War. Čoskoro nám pricupitá tento úchvatný akčný hit aj na PC a ja som nesmierne zvedavý na hlasy hráčov, ktorí budú lamentovať, nad akou kravinou to konzolisti onanovali. Navyše tým pádom padá sila, ktorá by tlačila kvôli kvalitným hrám investovať i obyčajného Slováka do konzoly a hry. Prečo Microsoft nezmyselne zabíja PC trh HW náročnými hrami, ktoré majú obrovskú šancu, že zostanú nepovšimnuté? Prečo nenúti pozrieť sa na to z racionálnej strany a radšej podporovať third-party vývojárov k tvorbe vlastných projektov, exkluzívnych pre PC trh a tým pádom i dokonale vyladených? Multiplatformovosť je pekná vtedy, keď sa na trh dostanú VŠETKY hry na rôzne platformy von v priebehu mesiaca.

PC platforma mŕtva nie je, ani nikdy nebude, o to sa netreba báť. Len by to chcelo trochu viac citu Microsoftu pri podpore "vlastných" exkluzívnych hier. A vojny medzi platformami? O tom radšej niekedy inokedy.


Ján Kordoš

Ján Kordoš

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent Fakulty Elektrotechniky a Informatiky v BAEditor-in-chief Hry.Sme.ska večný frfloš Zoznam autorových rubrík:  Hry.sme.skHerné témyFilmové NErecenzieDebilníčekSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Radko Mačuha

Radko Mačuha

226 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

766 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu