Herné nostalgické okienko I.

Hry považujem za výbornú zábavu už niekoľko rokov. Vlastne sa stala mojou súčasťou života a pri správnom dávkovaní niet lepšieho odreagovania. Skutočne netuším, koľko rokov som už strávil pri virtuálnej zábave, jedno však viem povedať určite. Už to nie je ako kedysi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Týmto by som chcel otvoriť starú známu tému nostalgického slzenia, avšak pozerať sa chcem na to z úplne iného uhlu. Možno niekoho vytočím do nepríčetnosti, možno niekoho poteším, avšak pohľadov bude viacero, preto rozdelenie do viacerých častí, nech sa nemusíte (a ani ja) moriť s dlhým textom. Dnes ma napadlo, ako som sa vlastne v herných žánroch zmenil, akým smerom som sa vydal a čo uprednostňujem. V minulosti sa nedalo inak ako byť hráčov viacerých žánrov a zvládal som stratégie všetkého druhu (RTS i ťahovky - na Incubation, Spellcross nedopustím), všetko išlo hravo. Hry na hrdinov staršieho data patrili k nutnosti a o adventúrkach nehovoriac.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lenže časy sa menia a ja som buď úplne zlenivel alebo sa zmenil herný svet. Keď sa Slavatar (bývalý zástupca šéfredaktora) divil ako chrochtám od radosti nad videom k nejakej akčnej hre z Ruska, kde všetko lietalo, všemožné grafické efekty spôsobovali skôr chaos ako úžitok, ani ja som v duchu nevychádzal z údivu, ako ma taká primitívnosť mohla zaujať. Čím to bude? Dnes sa všade pchajú všetky možné prvky. Stratégiu som nehral dobre dlho, RPG vlastne z donútenia (Two Worlds) kvôli recenzii. Žiadne hry na dlhšie obdobie. A viete prečo? Musí to mať spád, okamžite zaujať, inak postupne strácam záujem. Preto ma skôr lákajú hry, ktoré okamžite vytiahnú tromfy na stôl a neťahajú sa ako...

SkryťVypnúť reklamu

Tým pádom sa dostávame k rýdzo akčným hrám, kde premýšľať nemusíte, k akčným hrám s podmanivou atmosférou (naposledy The Darkness) alebo adventúrkam. Už ma neosloví voľný svet, hoci ho milujem, musí tam byť spojivo, ktoré mi v mnohých hrách chýba. Práve to bolo na minulosti to pekné, že žánre boli vyhradené a keď išlo o RPG či adventúru, príbeh bol na úrovni. Tentoraz sa miešaním žánrov všetko rúca ako domček z karát. Pracovať s atmosférou je čoraz ťažšie, to si plne uvedomujem, ale práve to ma obmedzuje v tom, aby som bol „pařan".

Aký je váš názor? Netvrdím, že hry spejú do pekla, práveže silnejú, avšak pre mňa osobne sa stávajú v niektorých prípadoch až príliš náročné z hľadiska princípov. Myslím, že na úvod nostalgického okienka to stačilo, karty sú rozdané a pre mňa sa zdá byť herný biznis už príliš zamotaný.

Ján Kordoš

Ján Kordoš

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent Fakulty Elektrotechniky a Informatiky v BAEditor-in-chief Hry.Sme.ska večný frfloš Zoznam autorových rubrík:  Hry.sme.skHerné témyFilmové NErecenzieDebilníčekSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Radko Mačuha

Radko Mačuha

226 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

766 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu