reklama

Inzercia v tlači ako najväčší hriech ľudstva

Mám rád rozhovory na Sme Online. Hlavne s politickými činiteľmi, konkrétne dnešnou koalíciou. Už minule som písal, že raz sa dosmejem a ono mi hneď v sobotu zrána riadne zabehlo a preflámovaná noc bola v zabudnutí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Tak som sa totiž dozvedel, že novinári sú honorovaní DSS-kami. Sakra, asi by som mal odísť z herného sektora a trochu si privyrobiť. Kardinálna kravina číslo jedna to však rozhodne nie je. Okrem rozhovorov totiž svojim spôsobom milujem diskusie k týmto článkom. Postupom času už mám vytypovaných prispievajúcich, pri ktorých musí nasledovať tradičný americký seriálový smiech. Avšak na rozdiel od bedne ide o smiech nenútený a žiaľ často cez slzy. Aj od smiechu, aj... vieme. Spomínať konkrétne nicky netreba, to si každý zistí sám pri rannej humornej káve.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Omnoho viac ma však prekvapilo, že jeden z diskutérov označil noviny za príliš prepchaté inzerciou, že sa to nedá čítať. Dúfam, že za to nebudem popoťahovaný, avšak to sa skutočne nájdu také indivíduá, ktoré neprijmú základné podmienky fungovania akéhokoľvek média, pričom zabrdnúť sa dá aj do kultúrnej oblasti? Nové filmy majú reklamy, nová spievajúca celebrita má reklamy, nemecký prášok s umelými paničkami po štyridsiatke má reklamu. A? Je to bežné a pokým nemienia všetky spoločnosti, ktoré sa chcú prezentovať, roznášať letáky každému domov, je úplne bežné, že si niekto zaplatí inzerát v tlačenom médiu. Či je to časopis alebo noviny. Tlač bez inzercie je mŕtva, odsúdená na zánik. Z ceny, za ktorú sa predáva, totiž nestačí pokryť všetky svoje výdaje - a toto je jednoducho vec, ktorá je všeobecne známa. A dokonca to tak robia i v zahraničí, kde majú inzertné stránky!!! Neskutočné!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Irónia bokom, dotyčným by som s kľudným svedomím z vlastného (chudobného študentského) vrecka prispel na zakúpenie akéhokoľvek ženského magazínu, aby zistili, či je inzercia skutočne potrebná. A to, že je v novinách, je predsa bežné. Je úplne jedno, či tam straší pomaranč alebo nejaká piliérovka. Pokým ma zaujme, hodím na reklamu oko. Pokým nie, je to (pre mňa osobne) reklama zlá. Dokonca to väčšinou býva tak, že je cielená na skupinu čitateľov, ktorí dané periodikum pravidelne kupujú. V magazínoch o počítačových hrách nenarazíte na inzerciu dámskych intímnych potrieb, avšak mobilný operátor vám tam svoj nový program uvedie. Je to predsa logické, že v novinách je inzercia. Ak je niekto nútený čítať všetkú inzerciu, mal by sa radšej zamyslieť nad svojím konaním.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dosť bolo trieskania hlavy o stenu, ešte ma čaká cez víkend recenzia na jednu ruskú hru a nového Pottera, z ktorého šaliem. A neberte to ako inzerciu.

Ján Kordoš

Ján Kordoš

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent Fakulty Elektrotechniky a Informatiky v BAEditor-in-chief Hry.Sme.ska večný frfloš Zoznam autorových rubrík:  Hry.sme.skHerné témyFilmové NErecenzieDebilníčekSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu