DNF = Duke Nukem Forever? Alebo Did Not Finish?

Herne odrastenejší hráči istotne s nostalgickou slzou v oku spomínajú na dnes už kultové dielko od 3D Realms. Blond hrdina s terminátorskými okuliarami, siláckou hláškou a prírodou nadmieru obdarenou slečnou po boku. Duke Nukem jednoducho musia poznať všetci.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu
(zdroj: www.laurafreberg.com)

Lenže o tom tento kratučký text byť nemá a ani nebude, spomienky sú síce pekná vec, ale človeka „nezasýtia". Ak to teda budeme brať obrazne vo význame nového herného obsahu. Ako možno viete, pokračovanie s názvom Duke Nukem Forever je vo vývoji už pekných pár rokov a hra sa mala dostať na trh približne pred 10 rokmi. Teda aspoň tak hovorí prvý predpokladaný termín vydania. Lenže v 3D Realms akoby sa v určitých chvíľach zastavil čas. Vtedy poctivo pracujú, snažia sa, hra nádherne nabobtnáva. Potom niekto spustí čas, vývojári zistia, že používaný engine je jednoducho starý, tak všetko zahodia za hlavu a ide sa nanovo. Alebo chcú použiť niečo neotrelé v hre, čo si vyžiada more času. Alebo znovu nový engine. Alebo rovno interne vyvíjaný. Alebo znovu iný. Niet divu, že niektorý dávajú medzi dve skratky DNF rovná sa. Duke Nukem Forever a z pretekárskeho žargónu Did Not Finish. Sarkazmus bokom, možno sa v tento rok dostane na svetlo sveta nová informácia. Po internete sa totiž začali povaľovať dva (vraj) nové screenshoty priamo z hry. PC Gamer mal priniesť nové pikošky z vývoja, ale išlo len o pochabú upútavku na ďalšie číslo, pričom to napokon redakcia musela dementovať, pretože nič nové nezistili. Vždy sa však ozve 3D Realms a potvrdí, že na hre poctivo pracuje.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je to fajn vedieť, otázne však zostáva, kto na hru ešte čaká? Samozrejme, vždy je výhodnejšie, keď je projekt radšej preložený, než by sa mal objaviť okamžite s radou chýb. Len či to tak trochu neprerástlo tvorcom cez hlavu. Podobných príkladov nájdeme mnoho a aby sme nezachádzali ďaleko do minulosti, stačí spomenúť nedávno vydaného Stalkera od ukrajinského GSC Gameworld. Keby nebolo vydavateľa (v tomto prípade THQ), zrejme by sa vývojári nalievali vodkou a pracovali na super hre doteraz. Možno je problém práve v tom. Nie je nik, kto by prišiel k tvorcom a jednoducho zarazil akékoľvek ďalšie pridávanie noviniek, prípadne prerábanie už vzniknutého. Odkiaľ však na to tí chlapci a dievčatá berú peniaze. A možno je to úplne inak a všetkých nás len vodia za nos. Priznám sa, v tomto som neskutočný optimista a verím, že Duke Nukem Forever napokon nebude nekonečná pesnička s obohraným „bude to, keď to bude hotové" a dokonca verím v podmanivú hrateľnosť a neskutočnú zábavu. Niekedy by som si mal zrejme pripomenúť, že žijem v realite a klepnúť si po prstoch.

Ján Kordoš

Ján Kordoš

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent Fakulty Elektrotechniky a Informatiky v BAEditor-in-chief Hry.Sme.ska večný frfloš Zoznam autorových rubrík:  Hry.sme.skHerné témyFilmové NErecenzieDebilníčekSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

766 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu