Ja osobne sa nemôžem dočkať. Všetci zodpovední určite v prvom rade pomenujú, prípadne premenujú problém, ďalej sa pravdepodobne stotožnia v tom, že treba hľadať príčiny tohto nepriaznivého stavu. Možno keď už bude atmosféra hustejšia, tak pred kamerami povedia, že sa už blýska na dobré časy, pretože oni o probléme vedia a uvažujú o jeho vyriešení. A budú ešte dlho uvažovať. A my učitelia im v tom budeme držať palce a samozrejme budeme im veriť, že to dokážu a že zvrátia tento negatívny trend.
A kým budeme my, učitelia čakať na analýzu a riešenie, tak žiaci budú čoraz agresívnejší, nezvládnuteľnejší a sprostejší. A znovu my, učitelia, medzitým budeme zbierať kredity, vypisovať nezmyselné formuláre, fňukať aký máme nízky plat a triasť sa, že prídeme aj o to málo čo máme a o prípadnom štrajku, ktorý by asi pomohol najviac, budeme len sami doma v kútiku premýšľať.
Poslanci a vláda by už mohli konečne precitnúť a schváliť nejaké efektívne opatrenia. Medzi tie by mohlo napríklad patriť aj to, že riaditeľ školy by mal mať právomoc siahnuť na dávky, prídavky a podobné somariny. Potom by napríklad rodičia detí, ktoré napadli učiteľky na ZŠ Važecká v Prešove, začali inak rozmýšľať a začali si aj poriadok s deťmi robiť. Tieto dávky a prídavky a bohvie čo ešte existuje, sú pritom hlavnou motiváciou robenia deti v "znevýhodnenom prostredí" a tým pádom vytvárania ďalších problémov. Každému rozumne uvažujúcemu človeku je jasné, že im nič netreba dať zadarmo, nie ako je to teraz zvykom.
Ako to začať riešiť v školstve? Žiak nechodí do školy? Nedostanete peniaze vážení rodičia zo "znevýhodneného prostredia"! Váš syn má desať neospravedlnených hodín? Nedostanete nič. Bolo vaše dieťa drzé, sprosto nadávalo učiteľke?! Bohužiaľ, musíme ho zo školy vyhodiť a vy opäť nič nedostanete! Podľa závažnosti by mohol byť žiak vyhodený zo školy na deň, tri dni, týždeň. Ak máte obavy, že by dieťa zo "znevýhodneného prostredia" hladovalo, nemusíte sa báť. Tieto deti už dávno majú v škole zadarmo obedy, školské pomôcky a príspevok na dopravu. V škole sa také dieťa naje do sýtosti, doma často nedostane nič.
Po dosiahnutí určitej hranice, kedy by už ani odobratie dávok nezabralo, tak štát by mal zobrať dieťa nezodpovedným rodičom a zveriť ho do starostlivosti reedukačným zariadeniam, prípadne obhajcom ľudských práv, mimovládnym organizáciám, ktorým najviac záleží na potieraní rasizmu, diskriminácie atď.. Štát by im mal dať možnosť prevádzkovať reedukačné zariadenia. Oni by už určite vedeli čo a ako. Myslím si ale, že aj keby mali takú možnosť, tak len veľmi naivný idealistický aktivista by niečo také robil. Ľahšie je predsa poukazovať na problémy, ako ich riešiť. Od riešenia sú tu predsa učitelia, bojovníci v prvej línii, ktorí denne prichádzajú do styku s našimi občanmi zo „znevýhodneného prostredia".
No a ako to bude ďalej pravdepodobne pokračovať? Obávam sa, že naše dane sa budú aj naďalej neustále používať na vyplácanie "somarín". V nejakom úrade spadajúcom pod ministerstvo školstva možno psychológovia a naslovovzatí odborníci skonštatujú, že učitelia nevedia jednať s takými deťmi a že by mali mať nejaký tréning a možno sa urobí projekt financovaný EÚ. Učitelia sa pôjdu školiť a dostanú za nejaký kurz zvládania agresivity kredity. A o dvadsať rokov? Naše dane už nebudú stačiť...
Na záver v skratke dodám, že ľudské práva majú u nás hlavne tí, čo neplatia dane, sú neprispôsobiví a ešte aj kradnú. Je jedno či sú ružoví, modrí, červení, alebo marťania, či žijú v osadách, alebo vypisujú tendre na nástenke.
My, čo platíme poctivo dane, my máme len povinnosti.