Skúsenosti s hotelom Sebastián v Modre.

Na prvý pohľad je hotel Sebastian v Modre príjemný, luxusne pôsobiaci hotel, penzión, vedený rodinnou firmou. Prístup zamestnankyne hotela Sebastian bol natoľko presvedčivý, že sme sa rozhodli usporiadať svadbu práve tu, i napriek viacerým iným ponukám, podobným tejto ako z hľadiska financií tak aj z hľadiska ponuky služieb. Naše očakávania od hotela Sebastian preto boli rovnako veľké nielen voči prístupu personálu a jeho profesionalite, ale aj a najmä voči ponúkaným službám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Teplé reči na začiatku,

studená polievka v polčase,

urážky na záver.

Nedajte sa oklamať počiatočným entuziazmom a milotou

Pri slovnom dohovore boli dohodnuté organizačné podmienky, ako napr. povolenie priniesť si vlastné víno, zákusky a slané koláče a ich následné roznášanie podľa potreby na svadobné stoly. Rovnako boli splnené mnohé jednoduché organizačné priania svadobčanov v súvislosti s programom a zasadacím poriadkom a ochota prispôsobiť sa im bola zjavná.

Na ochutnávku a ukážku bolo pripravené jedlo zo svadobného menu. Samozrejme za poplatok. Okrem toho bola ponúknutá uspokojujúca zľava pri konečnom vyúčtovaní. Samozrejme len slovne. Stále jednou a tou istou osobou, ktorá sa za príslušný poplatok taktiež postarala o vyzdobenie sály a privítanie hostí. Jedlo malo byť chutné, bohato naložené a teplé, a hlavne včas naservírované. Polievka mala človeka zahriať v tom chladnom daždivom dni, presne ako pri ukážke v januári. Samozrejmosťou svadobného stola mladomanželov mala byť prítomnosť svadobnej torty. Na to, aby bola torta umiestnená na stôl pred príchodom hostí bol personál dôrazne upozornený pri jej odovzdávaní.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A takáto bola skutočnosť

Na začiatku si od nás hotel vypýtal rezervačný poplatok, ako potvrdenie serióznosti záujmu o využitie ich služieb. Avšak, dva dni pred termínom svadby si hotel nečakane telefonátom vypýtal stovky Eur na nákup potravín, ktoré aj tak nakupoval až v deň svadby.

Pri vstupe do sály veru torta mladomanželov na stole nečakala. A ešte veľmi dlho sa o ňu museli prosiť, kým sa jej dočkali. To bol len malý detail, ktorý sa zaradil do množstva ďalších.

Predjedlo bolo podávané s rozpakmi až po otázke, či sa má roznášať. Svadobná polievka s rezancami a náznakom zeleniny bola servírovaná 50 minút po predjedle. V niektorých prípadoch vlažná, väčšinou však studená. Rezance aj zeleninu bolo nutné hľadať, polievka mala formu a chuť zafarbenej vody.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavné jedlo v porovnaní s ukážkou množstvom výrazne zaostávalo. Bolo menšie o tretinu, aj keď podľa faktúry na tanieri toho malo mať oveľa viac. Objednávka sa vraj skomplikovala prítomnosťou 7 detí, dve z nich pritom boli kojenci a vôbec nič nekonzumovali. „Komplikáciou“ bolo určite aj to, že až traja zo 70 hostí nesmeli mať jedlo s obsahom laktózy (mliečnej kyseliny) a jeden hosť bol diabetik.

„Áno, v hoteli Sebastián majú problém splniť požiadavky pre 70 osôb,“ pripustila druhá zamestnankyňa hotela. Aj ona je však dcérou jednej z majiteliek.

A tak sa dialo to, že si ľudia našli na tanieri polosurové mäso, tvrdú nedovarenú ryžu alebo si časť prílohy nenašli vôbec. Prítomnosť jedného ohláseného dieťaťa ignorovali úplne a tak sa mu nedostalo jedla.
Pre tento hotel je zrejme naozaj príliš zložité obslúžiť 70 hostí. Nielen svadobná mama, ale aj nevesta niekoľko krát urgovali, aby si dali záležať a nosili jedlo načas a najmä aby obslúžili ako prvé deti. Nestalo sa tak. Aj napriek prosbám. Vraj je to pri takýchto akciách bežné. Priznávame, že skúsenosť tohto druhu máme len s hotelom Sebastián. Iná svadba nebola a druhá premiéra už nebude. Cena tohto chodu bola 850 Eur po odrátaní dvoch mís polievky, čo boli vraj navarené navyše (po reklamácii hosťami) bez odsúhlasenia objednávateľmi.

SkryťVypnúť reklamu

Teplý bufet, ktorého cena bola 1100 Eur, bol nazvaný teplým snáď s úctou k satire. Už po štvrťhodine bolo jedlo studené. Nepomohlo ani jeho podávanie vo výhrevných nádobách. A ani nemohlo, keďže pod nimi nebolo zapálené. Buď zavážil faktor bezpečnosti, veď pri bufetovom stole nikto z personálu nebol prítomný alebo zavážil faktor ekologický a jednoduchá snaha ušetriť na energiách. A ak sa personál dlho neukazoval, mohli ste si byť istý, že ho nájdete v kuchyni, ako si pochutnáva na polievke alebo na rezni.

Na kávu sa vo viac ako polovici prípadov čakalo aj pol hodiny. Vynikajúci kapelníci museli o tento životabudič prosiť viac ako rozprávkových trikrát. Minerálna voda sa dolievala do poloprázdnych džbánov, veď predsa, každý kus sa ráta. Prinesené pochutiny neboli roznášané hádam vôbec. Domáce šamrolky, slané tyčinky a ďalšie chutné dobroty boli vrátené späť po svadbe v krabiciach a nedotknuté. To, že to spôsobilo sklamanie prítomným dámam, ktoré chceli urobiť radosť mladomanželom a venovali ich príprave svoj čas a prostriedky, nie je potrebné vysvetľovať. Ak by sa servírovali, možno by aspoň zmiernili všeobecnú nespokojnosť s kvalitou jedál.

SkryťVypnúť reklamu

Torty boli roznesené až po niekoľkonásobných urgenciách. Dôsledkom toho bolo ďalšie sklamanie a smútok tých, ktorí torty upiekli a darovali, ale ich vyloženia sa už nedočkali ak náhodou zo svadby museli odísť skôr. Mladomanželia sa to dozvedeli, samozrejme, až po svadbe. Nikto nevie prečo nemohli byť vyložené na stoly v priestoroch bufetu, aby sa ľudia mohli nimi pokochať, kým sa nezačnú krájať. No treba podčiarknuť, že sa s ich verejnou prezentáciou od začiatku organizácie svadby počítalo, v čom nás uistila zamestnankyňa hotela. Rovnako svadobčania s vďakou využili možnosť odložiť koláče, torty a výslužky v krabiciach do chladiarenského zariadenia. V deň svatby bol ženích svedkom toho, ako boli tie isté krabice uložené na podlahe v suteréne. Ešte šťastie, že v inkriminovaný víkend sa prihlásil studený máj.

V hoteli Sebastián sa môžete samozrejme aj ubytovať. Táto možnosť platí tiež pre svadobných hostí, ktorí boli jedinými hosťami tej noci. No milí hostia boli pri preberaní kľúčov upozornení, že raňajky sa podávajú do 10:00 hod. a izby treba uvoľniť do 11:00 hod. Ako dobre sa v takom hoteli svadobný hosť vyspí, keď sa zábava končí o 05:00 hod. ráno?

Suma sumárum

Hotel Sebastián si za svoje služby vie stanoviť poplatok, vie si ďalšie poplatky za služby zahrnúť do cien jedál a nápojov, ale neposkytuje ich. Ako sa stáva na svadbách, mladomanželia sa takéto informácie dozvedajú až niekoľko dní po svadbe, keď už sú všetci doma, pracujú, alebo sú roztrúsení po celej Európe. Za služby však hotelu Sebastián musíte zaplatiť hneď. Pri následnej reklamácii služieb žiada prítomnosť všetkých, ktorí sa sťažujú, pretože mladomanželia si môžu vymýšľať.

Kalkul tohto hotela je prostý: pritiahnuť organizátora akcie pre 70 a viac hostí, urobiť ich závislými na ich službách, vytiahnuť od nich peniaze na nákup potravín a následne od nich vymámiť ďalšie peniaze. Reklamovať služby je predsa na Slovensku nemožné. Sú až príliš imaginárne.

Navyše sa ráta s tým, že nikto z pozvaných hostí nebude predsa mladomanželom kaziť svadobný deň sťažnosťami. Hostia si naivne myslia, že sa to stalo len im a jeden polosurový rezeň, jedna neprinesená porcia medzi sedemdesiatimi ešte nie je tragédia. Problém nastáva vtedy, keď sa o takýchto jednotlivých prípadoch organizátori svadby dozvedia až niekoľko dní po.
Ochota diskusie a sebareflexie tohto hotela je v tom čase už mimoriadne nízka, v podstate žiadna. Z argumentácie sa razom stávajú urážky a vyhrážky, ktoré majú nepravdivo zdiskreditovať ktoréhokoľvek z hostí. Stačí, ak sa svoje skúsenosti a pravdu o ich službách pokúsite zverejniť.

Ján Marko

Ján Marko

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nehanbím sa za to, že robím chyby. Ale snažím sa ich robiť, čo najzriedkavejšie. A keď sa už zadarí, prečo by sa malo zadariť inému? Blížnemu môjmu :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
INEKO

INEKO

117 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,079 článkov
Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu