Poľnohospodárstvo a vidiek potrebuje v prvom rade ústredný orgán schopný definovať a presadiť verejný záujem. A to je na Slovensku bez výnimky a kompromisov návrat verejnosti na poľnohospodárku pôdu. Je to nielen vyrovnanie sa s historickou krivdou, ktorá mala fatálny dopad na slovenský vidiek, ale aj vyrovnanie sa s bezprecedentným váhaním štátu pri ochrane a podpore postihnutých - hospodáriacich roľníkov.
Čo tu máme za cirkus. Ak si otvoríte dôvodové správy navrhovaných predpisov, dozviete sa, že ideme budovať modernú poľnohospodársku veľkovýrobu. Kde ? No predsa na našej pôde. To sú tie isté figúrky , ktoré prezentovali masívnu zmenu v hospodárení na pôde. To znamená klamstvo v priamom prenose. A hlavne podlosť najhrubšieho zrna. Veď s týmto získali vo voľbách hlasy drvivej väčšiny hospodáriacich roľníkov.
Jedno varietné číslo Vlčana za druhým :
Varietné číslo 1 - životopis ministra, ktorý na stránke ministerstva paradoxne zabudol uviesť svoje Moskovské štúdium, školy, za ktorú sa nemusí hanbiť, ktorá funguje na rozdiel od bánk , kde pôsobil, to znamená jeho znalosť skúsenosť skôr s likvidáciou ako rozvojom
varietné číslo 2 - čistky na ministerstve, ktoré vyniesli na piedestál Jahnátkových a Matečnej exotov typu Nouzovskej, ako odborníčky na totalitné poľnohospodárstvo a hlavne mliečnu lobistku úzko prepojenú na zahraničné korporácie a finančné skupiny
varietné číslo 3 - potvrdenie Bireša vo funkcii, napriek ministerstvom avizovanému odvolaniu, dezolátnemu stavu úradnej kontroly potravín a rozkladu odbornej a personálnej spôsobilosti organizácie - mimochodom tragického symbolu kolaborácie a ruinovania roľníckeho hospodárenia
varietné číslo 4 - pochybná prezentácia na stretnutí ministrov únie, kde miesto lídrovskej pozície a aktívneho potvrdenia zmeny hospodárenia na Slovensku, tlaku na finančnú podporu tejto zmeny, uskutočnil spôsobom blízkym bankárovi kupčenie s európskymi podporami
varietné číslo 5 - vymenovanie konateľa prevádzkovateľa poľnohospodárskeho podniku s úprimnou snahou a vážnosťou čo najväčšej vzdialenosti od ministra, ako druhého štátneho tajomnika, pričom prvého pre istotu splnenia svojich cieľov úplne sabotoval, takže malí a rodinní farmári nie sú na druhom mieste ale na konci - hlavne, že máme ministra a druhého štátneho tajomníka, prvý by bol nebezpečne blízko podvodom
varietné číslo 6 - boj s AMO, kde núdzové opatrenie poskladané na poľovníkov nemalo ani formálnu správnosť ani právnu účinnosť absolútnou nespôsobilosťou vedenia ministerstva, bolo len dôsledkom amatérskeho riadenia rizika veterinárnou správou
varietné číslo 7 - Vlčan ignoroval trápenie chovateľov ošípaných, ktorým Mičovský, Bíreš a spol. ponúkli registráciu, aby ich vzápätí donútili chovy likvidovať a pokračuje v ich cielenej likvidácii
varietné číslo 8 - nepripravenosť na rokovania o SPP v súvislosti s razantnými zmenami v hospodárení a neustála konfrontácia s eko schémami, pričom doma takúto formu hospodárenia nijako nepodporujeme ani nechránime a naopak devastujeme pôdu a ekosystém
varietné číslo 9 -. vymenovanie riaditeľa PPA z presne takou bankovou genetickou výbavou, dokonca ešte aj prepojeného spoločnou sponkou SBERBANK - PRIMABANKA a to už sme blízko finančným skupinám
varietné číslo 10 - žatva ba Slovenku v plnom prúde aj s bankárom Vlčanom v láne obilia, aby sa po jeho menovaní symbolicky postavil na stranu modernej poľnohospodárskej veľkovýroby spolu s lobistami z SPPK, keď malé a rodinné podnikanie mala byť priorita, zabudnuté
varietné číslo 11 - úzka spolupráca s SPPK ako symbol zmeny na ministerstve k opätovnému návratu k priemyselnej a sociálnej devastácii vidieka, no hlavne, že sme sa dostali do 21.storočia, s lobistami s 20 storočia
varietné číslo 12 - nefunkčnosť komunikácie ministerstva, ktoré sa toľko bratalo s niektorými zväzmi, že dnes nie je schopné konštruktívne participovať na potravinovej kríze
A cirkus bude určite pokračovať. Vlčan je jednoducho omyl. Bankár, ktorý sa viezol na vlne skôr presunov bankových domov a nie rozvojových programov nemôže viesť poľnohospodárstvo a vidiek. Je to len vybratá máňuška ortodoxnými agrobarónmi centralizovanými v zahraničím riadenom zväze. Nakoniec ak by Babiš neuspel vo voľbách, má prestreté u nás.
Zrazu sa spamätávame, že niekto skupuje štát. Teda by som bol presný pôdu. 70 rokov tento štát robil len jedno, držal stranu okupantom pôdy. A teraz, keď sa celý systém definitívne rozpadol, čudujeme sa , že sa taká vzácnosť ako pôda kupuje. Dobehla nás naša tuposť ( presnejšie podlosť našich vodcov ).
Pôdu sme bezprecedentne nechali okupantom úplne zdevastovať, udržiavali sme systém devastačného hospodárenia a drobenia, ktorý priniesol takmer bezcennosť jednotlivých pozemkov. Kto za to môže ?
Nie , ministerstvo znova obsadili persóny na presadzovanie politických objednávok a nie verejného záujmu. To je len taký slalom medzi verejnou mienkou a cieleným pokračovaním v totalitnom riadení rezortu.
Miesto toho sa ministerstvo stalo súčasťou mašinérie likvidácie vidieckeho spôsobu života, súčasťou zločineckého ožobračovania verejnosti o prostriedky podpory a víťazného ťaženia za zachovanie zločineckej a násilnej okupácie pôdy začatej kolektivizáciou. Dnes nejde o výšku ale o spravodlivosť prerozdeľovania financií. A o tom dnešní cirkusanti nehovoria.
Tento formát však nebol vytvorený hospodáriacimi roľníkmi, ani tými ktorí prežili socializmus alebo tými, ktorí sa vrhli do práce po roku 1989 - bola to druhá časť tých, ktorí po roku 1989 úmyselne zabránili vytvoreniu nových hospodárskych celkov na vrátenej pôde.
Takže aj keď reštitúciami bola verejnosti vrátená pôda, všetky legislatívne opatrenia viedli k nemožnosti jej obhospodarovania na úkor okupantov. A opreli sa o bariéru vytvorenú medzi verejnosťou a pôdou za 70 rokov zbojníckeho devastovania cudzej pôdy.
Ale podstatná je súčasnosť. Nespôsobilý Mičovský nepochopil s akou chobotnicou má do činenia. Nepochopil, že zelená dohoda u nás nie je o jeho infantilných predstavách o usporiadaní pozemkov, ale o tom, čo najviac z tejto totalitnej reformy vytrieskať. Kým ? To sa pomaly ale isto ukazuje.