Predpokladám, že väčšina z nás MÁ POCHOPENIE pre nevyhnutnosť dopravných obmedzení pri výstavbe nových dopravných stavieb, ktoré majú v budúcnosti pomôcť celomestskej doprave.
Viem, že nielen ja sa teraz v predvečer „ DŇA „D“ DOPRAVA-ARMAGEDONu “, zaoberám tým ako by mohli kompetentní v BIDke zloženej z mesta a BSK spolu s DPB, Slovaklines, Regiojet, ŽSR ponúknuť možnosti na vylepšenie situácie v doprave.
Tak isto chcem týmto blogom pomôcť kompetentným urobiť osvetu, kde si nájdu obyvatelia Bratislavy a okolia čo najviac informácií o hromadnej doprave a možnosti ako si naplánovať cestu do mesta a z mesta či po našom meste.

Návrhmi na zatraktívnenie hromadnej dopravy sa to len začne teraz hemžiť, a aj by som chcel prispieť trochou vody do mlyna, ale zaujímajú ma aj Vaše názory na ne , alebo aj Vaše novénávrhy:
NÁVRHY:
1, alternatívna úprava električeniek aj s novou možnosťou kúpiť si polročnú električenku, lebo dnes táto možnosť nie je, môžete si kúpiť len mesačnú, štvrťročnú a ročnú električenku.
2, mierne zníženie ceny električeniek - lístkov na MHD či vlak či Slovaklines, keďže príde k výraznému zvýšeniu počtu ľudí používajúcich verejnú hromadnú dopravu a teda k výraznému zvýšeniu tržieb všetkých dopravcov a to na základe ekonomických prepočtov.
3, zváženie možnosti rodinných električeniek, aby boli aj ceny pre celé rodiny atraktívne a čo tak ponúknuť jednému dospelému v rodine električenku za výraznú zľavu? Všade sa deklaruje len naoko pomoc rodinám a toto by bola aj pomoc mestu od mesta a jeho obyvateľom i obyvateľom z okolia od BSK.
4, zhustenie liniek MHD, ktoré majú jazdiť v zrýchlených BUS pruhoch či električiek či trolejbusov -prezentovalo sa, že dopravných prostriedkov by malo byť dosť a nábor vodičov prebieha dobre a neustále a tak isto zhustiť linky Slovaklines u ktorých je to treba.
-zverejniť čo najskôr nové grafikony platné od 15.02.2019, aby sa ľudia mohli včas pripraviť
5, rýchlo zriadiť samozrejme s povoleniami dočasné odstavné bezplatné nízkonákladové , ale veľkoplošné parkoviská zo zatrávňovacích tvárnic len na 2-4 roky aj zo smeru SC a PK z – pri konečnej električiek na Zlatých pieskoch v areály existujúceho autobazáru za nájomné a na konečnej v Rači vysporiadaním pozemkov
Po takýchto opatreniach predpokladám mnohí ľudia, celé rodiny o čosi radšej oželejú pohodlie svojich osobných aut a využijú aspoň niekoľkokrát v týždni verejnú hromadnú dopravu.
Nie je žiadne tajomstvo, že dopravná realita je v meste skutočné veľmi zlá. Naše krásne mesto ma desiatky rokov veľmi zanedbanú a poddimenzovanú dopravnú infraštruktúru. Roky odkladania dôležitých dopravných stavieb dospeli až do dnešnej kolapsovej situácie, kde trávime hodiny času denne v aute či v MHD a tie by sme mohli využiť úplne inak. Svoj podiel na tom nesie aj macošský prístup vlád SR k hlavnému mestu Slovenska jeho nespravodlivým financovaním a de facto okrádaním na DzFO (dane z príjmov fyzic. osôb s trvalým pobytom v Bratislave) čo si tu vyrobia tu žijúci občania a plynú inde, ale aj nespravodlivý klúč prerozdeľovania financií samosprávami v vzorci NV 668/04, ale aj odkladaním výstavby toľko potrebného nultého obchvat mesta. Podiel nesú aj predchádzajúce vedenia samosprávy mesta, ktoré nedostatočne hlasno upozorňovali na zlé financovanie mesta a zanedbanú dopravnú infraštruktúru. Dúfam, že teraz prišlo k pozitívnej zmene a počuť hlas vedenia bude stále viac pri ochrane záujmov mesta a jeho obyvateľov na pôde vlády SR i na pôde NRSR. Je to dôležité. Prečo je to dôležité ??? Mestu roky chýbajú peniaze na potrebné dopravné stavby.
Chýbajúce dopravné stavby, ktorých financovanie a výstavba je zatiaľ v nedohľadne, len tak spomeniem napr.:
- len vnútorný polokruh - predĺženie Galvaniho ulice cez Žabí majer do Krasňan či
- sľubovaný nadjazd nad železnicou na Ivánskej a Vrakunskej ceste
– obchvat starej Vrakune predlžením Galvaniho, obídením Hradskej na Ráztočnú,
- Severný a Východný obchvat Vajnor
- severná tangenta - obchvat nad Pionierskou ulicou – spojenie Pražskej a Jarošovej,
- postavenie regionálnej podzemnej železničnej stanice Filiálka na Trnavskom mýte,
- naprojektovanie nových električkových radiál do Vrakune a Biskupíc či na Bory a do VW
- predĺženie električiek zo Zlatých pieskov k vajnorskej železničnej stanici a výstavba odstavného parkoviska pri nej atď atď atď.
- rozšírenie Rybničnej ulice obchvat Čunova a atď atď atď atď atď atď .....
- či mimoúrovňové križovania na hlavných dopravných uzloch a hlavných radiálach mesta na Patrónke, Račianskom mýte, Bajkalskej, Tomášikovej, Račianskej, Gagarinovej, Prievozskej atď atď...
- územný generel DOPRAVY musia mestskí poslanci poriadne prediskutovať a zaktualizovať už v prvom polroku 2019
Teraz však už jeznámy Deň „D“ DOPRAVA - ARMAGEDONu a je ním piatok 15.02.2019 spustenia historicky najväčších dopravných obmedzení v Bratislave.
Je to očakávané veď, občanom Bratislavy a okolia je už aspoň pol roka avizované, že príde k veľkým obmedzeniam v doprave. Najskôr to určite zdržali komunálne voľby a bývalý primátor, ale odkladať sa to do nekonečna nedalo. Teda DEŇ D, kedy to vypukne je známy a mestu a nám sa treba pripraviť.
Podrobnosti sa píšu aj na oficiálnej webovej stránke Bratislavy v tomto článku: https://bratislava.sk/sk/sprava/od-polovice-februara-nastane-mestska-hromadna-oprava?fbclid=IwAR2qpi2i6z9Ti2sLq8LvI0NOWM7r2qkAq73JV8q_QoZBaBRKWHAiuz8YWtA

Obmedzenia sa dotknú dopravy na kruhovej križovatke pod Prístavným mostom a zatvorí sa aj ulica Mlynské Nivy.
Do tejto doby teda do piatka 15.02.2019 by sme si všetci vodiči bratislavčania a obyvatelia vodiči z okolitých satelitov hlavného mesta mali dobre naštudovať stránku imhd a idsbk https://imhd.sk/ba/planovac-cesty-vyhladanie-spojenia , kde sa dá vyhľadať spojenie pomocou použitia hromadnej dopravy, ale ani to nemusí pomôcť.

Ako sa v článku píše v prvej fáze je predpoklad , že na pol roka sa úplne zatvorí ulica Mlynské Nivy a MHD pôjde po Páričková ulici a v druhej fáze po polroku by mala spojazdniť ulica Mlynské nivy aspoň pre MHD a osobná doprava pôjde po Landererovej ulici. Celá stavba autobusovej stanice na Mlynských nivách s dokončením podzemného kruhového objazdu a nového mestského bulváru by mala byť dokončená do 14 mesiacov do polovice apríla 2020. Stavby nových zjazdov a výjazdov na kruhovej križovatke pod Prístavným mostom by mala byť dokončená do 2 rokov teda február 2021.
Toto volebné obdobie sa budú stavať v meste ešte ďalšie veľmi dôležité mestské dopravné stavby:
1, rekonštrukcia Karloveskej električkovej magistrály , ktorú pán bývalý primátor odkladal by sa mala tiež začať v 2019 a tak „na svoje“ si príde aj západná časť mesta.
2, postavenie novej električkovej trate na koniec Petržalky
3, už sa začala stavba najväčšej diaľničnej križovatky diaľnic D1 a D4 medzi Ivánkou a Vajnormi a zrealizovaná by mala byť toto volebné obdobie.
4, rozšírenie Harmincovej ulice na 4 pruh
V článku je avizované, žeby sa mali postaviť nejaké dočasné parkoviská a spraviť bus pruhy na Gagarinovej, ale aj v iných častiach ulíc. Píše sa o hustejšej a preferovanej MHD a aj liniek Slovaklinesu.
Dôležité LINKY:
Prosím Vás pozrite si tieto linky. Budete ich pri plánovaní svojich ciest do či z práce, či školy či k lekárovi potrebovať.
https://imhd.sk/ba/doc/sk/17337/17337 najskôr trocha osvety čo to imhd a IDSBK vlastne je
https://imhd.sk/ba/planovac-cesty-vyhladanie-spojenia – PLANOVAČ CIEST
file:///C:/Users/JAMR/Pictures/tarifn%C3%A9%20z%C3%B3ny%20.pdf - tarifné zóny
https://imhd.sk/ba/doc/sk/17861/Ceny-a-typy-listkov-v-IDS-BK#PCL - električenky
https://imhd.sk/ba/doc/sk/17862/Predaj-cestovnych-listkov-IDS-BK - zakúpenie lístkov
https://imhd.sk/ba/doc/sk/15695/Elektronicke-cestovne-listky - elektronické cestovné lístky
https://imhd.sk/ba/doc/sk/10055/SMS-listky sms lístky
Ako som uviedol na úvod tohto osvetového článku, predpokladám, že kompetentní prídu aj s úpravou električeniek a vymyslia aj polročnú električenku a upravia aj ceny lístkov na MHD či vlak či Slovaklines , aby boli aj ceny pre celé rodiny atraktívne, keďže zámerom je, aby mnohí ľudia oželeli pohodlie svojich osobných áut a začali využívať kvalitnejšiu a spoľahlivejšiu hromadnú dopravu.
Bude treba zabezpečiť dostatok finančných prostriedkov na doplnenie dopravných prostriedkov, pre nových vodičov i vybavenie zastávok či inštalovanie nových dopravných značení.
Prajem novému vedeniu mesta primátorovi, kompetentným pracovníkom a poslancom mesta, aby rýchlo urobili správne a zodpovedné rozhodnutia a našli spolu s odborníkmi najlepšie riešenie pre obyvateľov mesta a ľudí, čo do Bratislavy dochádzajú za prácou, či školou či za lekárom, kultúrou či športom a nám prajem dosť trpezlivosti pri dennodennej doprave.