reklama

POKUS ako PREŽIŤ DOPRAVA-ARMAGEDON je ://imhd.sk/ba/planovac-cesty-vyhladanie-spojenia

Trocha OSVETY o hromadnej doprave a návrhy na riešenie tejto DOPRAVENEJ SITUÁCIE. Aj Vaše názory a návrhy by ma zaujímali v diskusií.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

 Predpokladám, že väčšina z nás MÁ POCHOPENIE pre nevyhnutnosť dopravných obmedzení pri výstavbe nových dopravných stavieb, ktoré majú v budúcnosti pomôcť celomestskej doprave.

Viem, že nielen ja sa teraz v predvečer „ DŇA „D“ DOPRAVA-ARMAGEDONu “, zaoberám tým ako by mohli kompetentní v BIDke zloženej z mesta a BSK spolu s DPB, Slovaklines, Regiojet, ŽSR ponúknuť možnosti na vylepšenie situácie v doprave.

Tak isto chcem týmto blogom pomôcť kompetentným urobiť osvetu, kde si nájdu obyvatelia Bratislavy a okolia čo najviac informácií o hromadnej doprave a možnosti ako si naplánovať cestu do mesta a z mesta či po našom meste. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Preferovanie MHD je správne
Preferovanie MHD je správne 

Návrhmi na zatraktívnenie hromadnej dopravy sa to len začne teraz hemžiť, a aj by som chcel prispieť trochou vody do mlyna, ale zaujímajú ma aj Vaše názory na ne , alebo aj Vaše novénávrhy:

NÁVRHY:

1, alternatívna úprava električeniek aj s novou možnosťou kúpiť si polročnú električenku, lebo dnes táto možnosť nie je, môžete si kúpiť len mesačnú, štvrťročnú a ročnú električenku. 

2, mierne zníženie ceny električeniek - lístkov na MHD či vlak či Slovaklines, keďže príde k výraznému zvýšeniu počtu ľudí používajúcich verejnú hromadnú dopravu a teda k výraznému zvýšeniu tržieb všetkých dopravcov a to na základe ekonomických prepočtov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3, zváženie možnosti rodinných električeniek, aby boli aj ceny pre celé rodiny atraktívne a čo tak ponúknuť jednému dospelému v rodine električenku za výraznú zľavu? Všade sa deklaruje len naoko pomoc rodinám a toto by bola aj pomoc mestu od mesta a jeho obyvateľom i obyvateľom z okolia od BSK.

4, zhustenie liniek MHD, ktoré majú jazdiť v zrýchlených BUS pruhoch či električiek či trolejbusov -prezentovalo sa, že dopravných prostriedkov by malo byť dosť a nábor vodičov prebieha dobre a neustále a tak isto zhustiť linky Slovaklines u ktorých je to treba.

-zverejniť čo najskôr nové grafikony platné od 15.02.2019, aby sa ľudia mohli včas pripraviť

SkryťVypnúť reklamu
reklama

5, rýchlo zriadiť samozrejme s povoleniami dočasné odstavné bezplatné nízkonákladové , ale veľkoplošné parkoviská zo zatrávňovacích tvárnic len na 2-4 roky aj zo smeru SC a PK z – pri konečnej električiek na Zlatých pieskoch v areály existujúceho autobazáru za nájomné a na konečnej v Rači vysporiadaním pozemkov 

Po takýchto opatreniach predpokladám mnohí ľudia, celé rodiny o čosi radšej oželejú pohodlie svojich osobných aut a využijú aspoň niekoľkokrát v týždni verejnú hromadnú dopravu.

Nie je žiadne tajomstvo, že dopravná realita je v meste skutočné veľmi zlá. Naše krásne mesto ma desiatky rokov veľmi zanedbanú a poddimenzovanú dopravnú infraštruktúru. Roky odkladania dôležitých dopravných stavieb dospeli až do dnešnej kolapsovej situácie, kde trávime hodiny času denne v aute či v MHD a tie by sme mohli využiť úplne inak. Svoj podiel na tom nesie aj macošský prístup vlád SR k hlavnému mestu Slovenska jeho nespravodlivým financovaním a de facto okrádaním na DzFO (dane z príjmov fyzic. osôb s trvalým pobytom v Bratislave) čo si tu vyrobia tu žijúci občania a plynú inde, ale aj nespravodlivý klúč prerozdeľovania financií samosprávami v vzorci NV 668/04, ale aj odkladaním výstavby toľko potrebného nultého obchvat mesta. Podiel nesú aj predchádzajúce vedenia samosprávy mesta, ktoré nedostatočne hlasno upozorňovali na zlé financovanie mesta a zanedbanú dopravnú infraštruktúru. Dúfam, že teraz prišlo k pozitívnej zmene a počuť hlas vedenia bude stále viac pri ochrane záujmov mesta a jeho obyvateľov na pôde vlády SR i na pôde NRSR. Je to dôležité. Prečo je to dôležité ??? Mestu roky chýbajú peniaze na potrebné dopravné stavby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chýbajúce dopravné stavby, ktorých financovanie a výstavba je zatiaľ v nedohľadne, len tak spomeniem napr.:

- len vnútorný polokruh - predĺženie Galvaniho ulice cez Žabí majer do Krasňan či

- sľubovaný nadjazd nad železnicou na Ivánskej a Vrakunskej ceste

obchvat starej Vrakune predlžením Galvaniho, obídením Hradskej na Ráztočnú, 

- Severný a Východný obchvat Vajnor

- severná tangenta - obchvat nad Pionierskou ulicou – spojenie Pražskej a Jarošovej,

- postavenie regionálnej podzemnej železničnej stanice Filiálka na Trnavskom mýte,

- naprojektovanie nových električkových radiál do Vrakune a Biskupíc či na Bory a do VW

- predĺženie električiek zo Zlatých pieskov k vajnorskej železničnej stanici a výstavba odstavného parkoviska pri nej atď atď atď. 

- rozšírenie Rybničnej ulice obchvat Čunova a atď atď atď atď atď atď .....

- či mimoúrovňové križovania na hlavných dopravných uzloch a hlavných radiálach mesta na Patrónke, Račianskom mýte, Bajkalskej, Tomášikovej, Račianskej, Gagarinovej, Prievozskej atď atď...

- územný generel DOPRAVY musia mestskí poslanci poriadne prediskutovať a zaktualizovať už v prvom polroku 2019

 Teraz však už jeznámy Deň „D“ DOPRAVA - ARMAGEDONu a je ním piatok 15.02.2019 spustenia historicky najväčších dopravných obmedzení v Bratislave.

Je to očakávané veď, občanom Bratislavy a okolia je už aspoň pol roka avizované, že príde k veľkým obmedzeniam v doprave. Najskôr to určite zdržali komunálne voľby a bývalý primátor, ale odkladať sa to do nekonečna nedalo. Teda DEŇ D, kedy to vypukne je známy a mestu a nám sa treba pripraviť.

Podrobnosti sa píšu aj na oficiálnej webovej stránke Bratislavy v tomto článku: https://bratislava.sk/sk/sprava/od-polovice-februara-nastane-mestska-hromadna-oprava?fbclid=IwAR2qpi2i6z9Ti2sLq8LvI0NOWM7r2qkAq73JV8q_QoZBaBRKWHAiuz8YWtA 

obrázok z článku z web.bratislava.sk
obrázok z článku z web.bratislava.sk 

Obmedzenia sa dotknú dopravy na kruhovej križovatke pod Prístavným mostom a zatvorí sa aj ulica Mlynské Nivy. 

 Do tejto doby teda do piatka 15.02.2019 by sme si všetci vodiči bratislavčania a obyvatelia vodiči z okolitých satelitov hlavného mesta mali dobre naštudovať stránku imhd a idsbk https://imhd.sk/ba/planovac-cesty-vyhladanie-spojenia , kde sa dá vyhľadať spojenie pomocou použitia hromadnej dopravy, ale ani to nemusí pomôcť.

IMHD - plánovač cesty  - pomôže Vám dostať sa kam chcete
IMHD - plánovač cesty - pomôže Vám dostať sa kam chcete 

Ako sa v článku píše v prvej fáze je predpoklad , že na pol roka sa úplne zatvorí ulica Mlynské Nivy a MHD pôjde po Páričková ulici a v druhej fáze po polroku by mala spojazdniť ulica Mlynské nivy aspoň pre MHD a osobná doprava pôjde po Landererovej ulici. Celá stavba autobusovej stanice na Mlynských nivách s dokončením podzemného kruhového objazdu a nového mestského bulváru by mala byť dokončená do 14 mesiacov do polovice apríla 2020. Stavby nových zjazdov a výjazdov na kruhovej križovatke pod Prístavným mostom by mala byť dokončená do 2 rokov teda február 2021.

 Toto volebné obdobie sa budú stavať v meste ešte ďalšie veľmi dôležité mestské dopravné stavby:

1, rekonštrukcia Karloveskej električkovej magistrály , ktorú pán bývalý primátor odkladal by sa mala tiež začať v 2019 a tak „na svoje“ si príde aj západná časť mesta.

2, postavenie novej električkovej trate na koniec Petržalky

3, už sa začala stavba najväčšej diaľničnej križovatky diaľnic D1 a D4 medzi Ivánkou a Vajnormi a zrealizovaná by mala byť toto volebné obdobie.

4, rozšírenie Harmincovej ulice na 4 pruh

V článku je avizované, žeby sa mali postaviť nejaké dočasné parkoviská a spraviť bus pruhy na Gagarinovej, ale aj v iných častiach ulíc. Píše sa o hustejšej a preferovanej MHD a aj liniek Slovaklinesu.

Dôležité LINKY:

Prosím Vás pozrite si tieto linky. Budete ich pri plánovaní svojich ciest do či z práce, či školy či k lekárovi potrebovať. 

https://imhd.sk/ba/doc/sk/17337/17337 najskôr trocha osvety čo to imhd a IDSBK vlastne je

https://imhd.sk/ba/planovac-cesty-vyhladanie-spojenia – PLANOVAČ CIEST

file:///C:/Users/JAMR/Pictures/tarifn%C3%A9%20z%C3%B3ny%20.pdf - tarifné zóny

https://imhd.sk/ba/doc/sk/17861/Ceny-a-typy-listkov-v-IDS-BK#PCL - električenky

https://imhd.sk/ba/doc/sk/17862/Predaj-cestovnych-listkov-IDS-BK - zakúpenie lístkov

https://imhd.sk/ba/doc/sk/15695/Elektronicke-cestovne-listky - elektronické cestovné lístky

https://imhd.sk/ba/doc/sk/10055/SMS-listky sms lístky

Ako som uviedol na úvod tohto osvetového článku, predpokladám, že kompetentní prídu aj s úpravou električeniek a vymyslia aj polročnú električenku a upravia aj ceny lístkov na MHD či vlak či Slovaklines , aby boli aj ceny pre celé rodiny atraktívne, keďže zámerom je, aby mnohí ľudia oželeli pohodlie svojich osobných áut a začali využívať kvalitnejšiu a spoľahlivejšiu hromadnú dopravu.

Bude treba zabezpečiť dostatok finančných prostriedkov na doplnenie dopravných prostriedkov, pre nových vodičov i vybavenie zastávok či inštalovanie nových dopravných značení.

 Prajem novému vedeniu mesta primátorovi, kompetentným pracovníkom a poslancom mesta, aby rýchlo urobili správne a zodpovedné rozhodnutia a našli spolu s odborníkmi najlepšie riešenie pre obyvateľov mesta a ľudí, čo do Bratislavy dochádzajú za prácou, či školou či za lekárom, kultúrou či športom a nám prajem dosť trpezlivosti pri dennodennej doprave.

Ján Mrva

Ján Mrva

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  1x

samosprávny politik - bol som tri volebné obdobia starostom mč Bratislava - Vajnory (2006-2018) a snažil sa poctivo slúžiť obyvateľom nielen Vajnor a Bratislavy v čom aj pokračujem Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu