
Ja ti pán primátor nerozumiem a pokúsim sa byť slušný a konštruktívny. Dnes sme z tvojho blogu dozvedeli, že sme 17 rozhádaných dedín čo nemyslia na naše krásne búrlivo sa rozvíjajúce mesto Bratislavu. Prečo sa veci traumatizujú cez verejnosť a ty si vylievaš srdce a chceš vzbudiť u nich ľútosť, ale neviem prečo si myslíš , že my starostovia budeme tichu v kúte pritakávať. Veď mesto má neporovnateľne viac peňazí ako mestské časti a ako som už viackrát povedal a napísal http://blog.sme.sk/admin/c/398488/preview-page.html treba vo vláde, ku ktorej máš blízko vybaviť zmenu NV 668/04, ktorým sa nášmu mestu BRATISLAVA berie polovica tu vyrobených dani na Slovensko, ale v podstate vláda berie všetkým samosprávam v porovnaní s okolitými štátmi a potom jej NAŠEJ rozumnej VLÁDE zostáva na rozdávanie.
Musíš vedieť názor ostatných mestských častí a my sme v meste všetci Bratislavčania, ale najskôr je každý Račan, Dúbravčan, Petržalčan, Vajnorák , Ružinovčan či z Vrakune, tam kde každodenne žije. No ale všetci asi fandíme Slovanu v KHL. Je tak?
Keď do mestskej časti príde investor a postaví 200 bytov či 50 domov, kde príde bývať 850 ľudí z toho 150 detí do základnej škôl a 100 deti do MŠ tak je jasné, že mestská časť musí zabezpečiť väčšie kapacity ako v škole tak aj v škôlke. Tak isto musí počítať s investíciou , ktorá sa napojí na nejaké cesty zabezpečiť v okolí dopravou, či riešiť rozšírenie ciest či chodníkov či nových cyklotrás, alebo bude treba myslieť na nové detské ihrisko a park. Ak si dobre čítal zákon tak 70- 80%, toho načo sa dá rozvojový poplatok použiť, je v kompetencií mestských. častí. Mestské časti sú so svojimi úradmi a pracovníkmi či poslancami bližšie k ich riešeniam ako ty s obrovským magistrátom v Starom meste, kde nemajú ľudia ani poriadne možnosť sa s tebou osobne stretnúť. Mestské časti majú obrovský zmysel pre občanov a sú im o veľa viac poruke s ich každodennými problémami ako magistrát.
Bol si asi dlho v zahraničí keď sa necítiš byť aj Ružinovčanom za ktorých si kandidoval. My starostovia sme navrhli deľbu 68% pre mestskú časť a 32% pre magistrát na budovanie vyššej dopravnej infraštruktúry či rekonštrukcie ťahov. Nenavrhli sme to z brucha, ale práve na základe toho aký bol zámer zákonodarcu na čo má byť poplatok za rozvoj použitý. Z poplatku ma byť hradená občianska vybavenosť a doprava v lokalite, kde nová stavba vyrástla a kde je prírastok ako obyvateľov tak aj aut.
Na záver pripomínam, že v mestských častiach je poplatok pod lepším dohľadom a kontrolou ako na magistráte, kde sa neustrážia tak dôležité listiny ako sú petičné hárky. Prosím ťa hľadaj s nami kompromis a nerozoštvávaj obyvateľov mesta. Ako k tomu prídu oni, keď ich poplatok za rozvoj v ich časti sa použije na druhom konci mesta a oni nebudú mať kam dať dieťa do škôlky, či ich deti sa nebudú mať kde hrať.