K čomu nám (ne)pomohol Protimonopolný úrad SR po dlhom čakaní? 2/2

Tlačová správa od TÚ SR, ich rady, pripominajúce priateľskú radu, ako postupovať vo veci výzvy ST.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu
(zdroj: Slovak Telecom, a.s.)

Článok tématicky nadväzuje na K čomu nám (ne)pomohol Protimonopolný úrad SR po dlhom čakaní?

Dnes, dňa 9.februára 2006 sme obdržali nasledujúcu tlačovú správu od Telekomunikačného úradu SR:



Občania by nemali akceptovať nevhodné správanie podnikateľov

Tlačová správa

Telekomunikačný úrad SR (TÚ SR) zastáva názor, že občania – koncoví užívatelia služieb by sa nemali spoliehať len konanie štátnych orgánov, ale aj oni by nemali akceptovať neetické alebo iným spôsobom nevhodné konania podnikateľov. Aj väčšie spoločnosti by si takto uvedomili, že strata dôvery zo strany koncových užívateľov a následne obchodných partnerov sa negatívne prejaví na hospodárskych výsledkoch spoločnosti. Vzhľadom na zložitosť postupov štátnych orgánov trvá napravovanie takéhoto konania podnikateľov veľmi dlho a v niektorých prípadoch vo veci nemôžu konať žiadne štátne orgány s výnimkou súdu. TÚ SR teší, že občania v niektorých prípadoch jasne prejavili a aj prejavujú podporu štátnym orgánom a aj oni sami neakceptujú nevhodné správanie podnikateľov.

V prvom rade by malo byť otázkou osobnej cti manažérov a dobrého mena podnikateľa dodržiavanie etiky a rozhodnutí štátnych orgánov. V mnohých prípadoch však väčšie spoločnosti riskujú svoje dobré meno, nerešpektovaním rozhodnutí úradov a umelo preťahujú konanie, aby si udržali svoje vysoké zisky. Konanie štátnych orgánov trvá vzhľadom na zložitosť zákonných postupov pomerne dlho, preto je potrebná podpora zo strany občanov. V takýchto prípadoch je nevyhnutné, aby sa občania nespoliehali len na konanie štátnych orgánov, ale aj sami neakceptovali nevhodné správanie podnikateľa. Občania by okrem reklamácií, sťažností na konkrétnych zamestnancov firiem u ich nadriadených a podávania podnetov u štátnych orgánov, nemali pristupovať na nevýhodné podmienky zmlúv, prípadne môžu od zmlúv zákonným spôsobom odstúpiť. Napr. podľa zákona o elektronických komunikáciách účastník môže odstúpiť od zmluvy o pripojení bez sankcií, ak mu podnik oznámi zmenu zmluvných podmienok najmenej jeden mesiac vopred a účastník tieto zmeny neakceptuje, opakovane ani po reklamácii neposkytuje verejnú službu podľa zmluvy o pripojení alebo ju poskytuje s podstatnými vadami, opakovane neodstráni reklamovanú závadu verejnej služby v určenom čase. Účastník ďalej môže vypovedať zmluvu o pripojení uzavretú na dobu neurčitú z akéhokoľvek dôvodu alebo bez udania dôvodu. Aj väčšie spoločnosti by si takto uvedomili, že strata dôvery zo strany koncových užívateľov a následne obchodných partnerov sa negatívne prejaví na hospodárskych výsledkoch spoločnosti. Občania ďalej môžu prostredníctvom občianskych združení a združení spotrebiteľov rokovať s podnikateľmi a dosiahnuť tak zmenu ich správania.

V Bratislave 9. februára 2006.

Roman Vavro, hovorca TÚ SR
Tel.: 02/57 88 15 52
e-mail: roman.vavro@teleoff.gov.sk

Táto tlačová správa vo mne evokuje pocit, akoby nám TÚ SR chcel radiť, ako si mame sami pomôcť, kedže ST stále uplatňuje zdržiavaciu taktiku a oddelenie hlasových služieb od služieb vysokorýchlostného prístupu na internet na seba nechá rozhodne ešte nejaký čas čakať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ján Pavlík

Ján Pavlík

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

. Zoznam autorových rubrík:  VzťahyE-komerciaITKrátkeOfftopicSúkromnéNezaradenéZáhady

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

91 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Marcel Rebro

Marcel Rebro

141 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Karol Galek

Karol Galek

115 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu