
Zvýšiť každému učiteľovi plošne nad úroveň priemerného platu v národnom hospodárstve, je rozhadzovanie peňazí....
Prečo???
Sú naozaj všetci učitelia zapálení učiť?
Ako k tomu prídu tí učitelia, čo makajú na sebe? Budú mať ešte vyšší plat ???
Argument- zdvihneme platy =príchod kvalitnejších učiteľov neobstojí. Kam dáme menej kvalitných, ktorí majú zmluvy na dobu neurčitú?
Napadla ma otázka, ktorú môže položiť minister organizátorom petície: ''Dobre, zvýšime tarify, ako chcete. Ale čo za to? ʺ
Moje riešenie je štandard kvality+základná mzda. Základná mzda, kľudne môže ostať na tej istej tabuľkovej úrovni ako je teraz. Štandard kvality (peniaze navyše).
Štandard kvality by pozostával:
z anonymného dotazníku spokojnosti žiakov, rodičov s prácou daného učiteľa.
z výsledkov hospitácií
zo sebapropagácie učiteľa (články, blogy atď)
z dosiahnutých výsledkov z olympiád, či iných súťaží
z projektov a iných foriem netradičného vyučovania
Otázne je, koľko ktorý bod z celkového hodnotenia zaváži...Konečné vypracovanie štandartdu môže ležať na pleciach ministerstva školstva a komory učiteľov...Podklady a vyhodnotenia, pripraví vedenie školy, ale právo kontrolovať by ich mohol zriaďovateľ, či školská inšpekcia...
Výhody:
oddelí sa ,,plevel od zrna“
verejnosť bude vidieť,že so zvyšovaním kvality to myslíme vážne
bude naozajstné zvýšenie platu - kľudne až do výšky priemerného platu v národnom hospodárstve
Nevýhody:
Je možné, že prvý rok nedosiahne mnoho i keď aktívnych učiteľov, čo môže byť demotivujúce..
Verím, že štandard kvality raz bude i keď cesta k nemu bude ešte dlhá a veľmi bolestivá....