Pri zbieraní podpisov petície občanov na podporu mojej nezávislej kandidatúry na predsedu samosprávneho kraja som na ulici oslovoval občanov a žiadal ich o vyplnenie mena, priezviska, adresy trvalého pobytu a podpis.
Jeden občan ma vysmial, že či si myslím, že vyhrám. Povedal mi príhodu z ich dediny, kde v minulých voľbách do samosprávnych krajov bol členom okrskovej volebnej komisie. Po sčítaní hlasov za ich obec, vyvolený poslanec okresu mal málo hlasov, preto starosta nariadil dokrúžkovať volebnej komisií ešte 50 hlasov. Verím tomuto priznaniu, keďže sa hovorí „rodiny pol dediny“, a v malej dedinke kde vládne národnostná menšina, kde sa vytvorí široká koalícia politických strán, všetko je možné.
To len potvrdilo moju domnienku, že volebný zákon 303/2011 Z.z. o voľbách do samosprávnych krajov nie je dostatočné účinný proti falšovaniu volebných výsledkov aj z týchto dôvodov.
1. Volebná schránka ako aj prenosná schránka nie sú priehľadné, aby aj prvý volič po otvorení volebnej miestnosti sa mohol presvedčiť, že je prázdna.
2. Podľa Ústavy SR 160/1992 Zb. Čl. 30, odsek (4) Občania majú za rovnakých podmienok prístup k voleným a iným verejným funkciám. Zákon umožňuje kandidovať aj nezávislým kandidátom na základe petície, ale neumožňuje jednému alebo skupine nezávislých kandidátov tiež delegovať aspoň jedného člena volebnej komisie. Uvedené je hrubým porušením ústavy „za rovnakých podmienok prístup k voleným funkciám. „Rodiny pol dediny“ a široko spektrálna koalícia má možnosť platné hlasy nezávislého kandidáta na predsedu znehodnotiť ďalším krúžkom, alebo ku preferenčnému krúžku nezávislého poslanca dokrúžkovať svojho vyvolenca.
3. Tretím najjednoduchším spôsobom falšovania volebných výsledkov v okrskovej komisii je viac stránková zápisnica okrskovej volebnej komisie podľa § 37. Pokiaľ na jednom papieri sú zvlášť podpisy členov volebnej komisie, na druhom papieri sú výsledky volieb a na treťom papieri ešte niečo, je jednoduché pri prevoze výsledkov hlasovania do obvodovej volebnej komisie výsledky volieb vymeniť za falšovaný papier. Podľa §38 druhá kopia zápisnice sa spolu s hlasovacími lístkami zapečatí a odovzdá obci do úschovy, ale pečatenie sa môže do rána volebnej noci zopakovať, aby aj v druhej zápisnici sa vymenili sfalšované volebné výsledky a upravili hlasovacie lístky. A pri kontrole bude všetko v poriadku.
4. Zabrániť falšovaniu volebných výsledkov môžu niektorí členovia volebnej komisie z radov slušných politických strán tak, že si papier s volebnými výsledkami odfotia na mobil a po vyhlásení výsledkov volieb štatistickým úradom si overia oficiálne výsledky hlasovania v ich okrsku.
Keďže matematika a logika je mojim koníčkom, robil som si pri zbieraní podpisov petície aj čiarky, ako pri pive, o počte oslovených občanov, ktorí mi odmietli podpísať petíciu. Dôvod som sa nevypytoval, niektorí odpovedali výhovorkou, že sa ponáhľajú, ostatní ignorantskí prešli asi s vedomím, že voliť nechodia alebo že voliť budú svoju politickú stranu.
Na vyzbieraných 1155 podpisov mi asi 5000 oslovených občanov nepodpísalo, čo je zaujímavá predvolebná štatistika, že 18,8% oslovených súhlasilo s mojou nezávislou kandidatúrou. Ak zo všetkých 6155 oslovených občanov podľa poslednej volebnej parlamentnej štatistiky by 59,11% išlo voliť tak je to počet 3638. Ak od toho odpočítam mojich 1155 zostane 2483 voličov, čo je asi 40,3% do týchto percent by sa museli zmestiť parlamentné strany SMER, KDH, SDKU, MOST HIT, SAS, čo je veľký rozpor s mesačnými volebnými výsledkami, ktoré robia iné agentúry.
Potom sa nečudujme , že niektorá politická strana dosahuje 40% výsledky a stále viacnásobne víťazia nenávidení poslanci a predsedovia samosprávnych krajov s tesnou väčšinou.