„Slovensko je kráľovstvom bilbordov.“ toto tvrdenie počúvame čoraz častejšie zo všetkých strán, či už od odbornej verejnosti, médií, alebo bežných občanov. Vizuálny smog nie je len metaforou, podľa grafického dizajnéra Braňa Matisa, môže mať znečistenie v obrazovom poli podobný negatívny vplyv na zdravie ako špinavá voda, vzduch či zvýšený hluk. Túto škodlivosť je však ťažšie dokázať. Tento jav môžeme pozorovať najmä vo väčších mestách, kde je veľa priestoru a je vysoká hustota osídlenia a tým je aj dôvodov na inzerciu viac.
Vizuálny smog je v poslednom období veľmi diskutovanou témou, reklamné spoločnosti neustále bojujú a pridávajú nové a nové plochy, ktoré sú pre ne ziskové. Pre bežného človeka sú tieto reklamné plochy skôr na obtiaž. Niektorí primátori, či starostovia sa už rozhodli s týmto problémom bojovať, no zatiaľ výrazné, či radikálne zmeny nenastali.
Ako by to dopadlo, ak by reklamné plochy prenikli na všetky turisticky zaujímé miesta? To sa Vám pokúsim ukázať v diele Tu môže byť Vaša reklama na jednodňovej expozícií v nedeľu 24. mája na hrade Pajštún od 13. hodiny.
