Mýto zdražie pre nekompetentnosť ministerstva dopravy!

Opäť sa potvrdila nenažranosť a nekompetentnosť ministerstva dopravy pod vedením Ľ.Vážneho, Národnej diaľničnej spoločnosti pod vedením I.Chomu, ale aj súčasných úradníkov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Od samého začiatku spustenia výberu elektronického mýta sme tvrdili, že akýkoľvek zásah do zle analyzovaného mýtneho systému bude generovať nové a nové chyby! Pôvodná správna myšlienka o účtovaní poplatkov na základe skutočne prejazdenej vzdialenosti by nedala možnosť okrádať nás nenažrancami a privatizérmi!

 

Ale poďme k veci.

Podľa aktuálnej správy printových médií sme si prejazdili paušál mýtnych transakcií. Jedna mýtna transakcia je zaúčtovanie prejazdu vozidla cez jeden spoplatnený mýtny úsek. V januári bolo mýto spustené s 850 mýtnymi úsekmi na rozlohe 2400 km ciest. Dnes, na základe nefunkčnosti a neodbornej príprave systému výberu mýta, máme na tej istej rozlohe ciest spoplatnených takmer 2000 úsekov.

 

„Vyšší počet úsekov je dôvodom, prečo pôvodne plánovaných 388 miliónov mýtnych transakcií prekročia dopravcovia už v októbri,“ povedala pre HN hovorkyňa SkyTollu Lenka Lendacká.

Bolo len otázkou času, kedy Cyperská spoločnosť, ktorá má zazmluvnený mýtny biznis na minimálne 13 rokov, bude hľadať spôsob, ako zatlačiť súčasné ministerstvo do kúta, aby si mýtny systém poistila. Čas ukáže, či doplatok mýtnych úsekov bude realizovaný v peniazoch alebo v ústupkoch vlády.

 

Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) bola a je vylúčená z jednaní o mýte. Nie sme len dopravcovia, ale aj odborníci s praxou a vlastným kontrolným mechanizmom na zavedený nefunkčný mýtny systém. Systém, ktorý je disfunkčný nielen po analytickej stránke, ale aj absolútne neúčinný.

 

Nepochopiteľná je apatia tejto vlády, ktorá nemá záujem použiť dôkazy o nefunkčnosti systému od dopravcov a namiesto toho dáva priestor podnikavcom, aby vylaďovali svoj zbojnícky systém, z ktorého strata sa pre Slovensko pohybuje už v stovkách miliónov eur.(Pre porovnanie o aké veľké peniaze ide, je príklad rozpočtu mesta Košice, druhého najväčšieho mesta na Slovesnku, ktoré ročne disponuje sumou stodeväť miliónov eur.)

 

Až teraz chápeme slová premiérky, že nie je ani tak dôležité, čo sa doriešilo, ako to, čo sa nedoriešilo...

 

Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) je presvedčená, že pokiaľ sa vláda nerozhodne podniknúť rozhodujúci úkon v podobe zrušenia zmluvy a vypísania nového tendra, bude sa situácia len zhoršovať. Spoločnosť SkyToll, ktorá nám vybudovala najdrahšie mýto v Európe na jeden kilometer spoplatnenej cesty, si rada nechá každú jednu zmenu systému zaplatiť. Zaplatíme to my, všetci občania, aj keď to vyzerá, že je to kvôli nám – dopravcom. Pravda je však taká, že my sme tú pekelnú zmluvu so SkyTollom nepodpisovali!

  

Periodiká ktoré priniesli správu o prejazdených mýtnych transakciách:

HN: http://hnonline.sk/ekonomika/c1-47405280-myto-zdrazie-kamionisti-prejazdili-pausal

Pravda: http://spravy.pravda.sk/myto-sa-moze-statu-predrazit-po-stvrtykrat-fzg-/sk_ekonomika.asp?c=A101023_084345_sk_ekonomika_p01

 

Jaroslav Polaček

Jaroslav Polaček

Bloger 
  • Počet článkov:  259
  •  | 
  • Páči sa:  129x

Primátor mesta Košice a stále rebel, ktorý sa už nechce pozerať cez ružové okuliare. OBČIANSKY A NEZÁVISLÝ Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáKošiceMoje okolieMýto a dopravcovia

Prémioví blogeri

Radko Mačuha

Radko Mačuha

222 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu