
Otec. Dve deti. Príroda. A, samozrejme, marketing. To sú štyri kľúčové slová, ktoré zostanú, ak by sme zosekali film Projekt Príroda na minimum. David Bond ako otec, ktorému leží na srdci zdravý vývoj jeho detí. Jedným z pilierov tohto vývoja by mal byť pobyt v prírode. Ivy, jeho päťročná dcéra, a Albie, trojročný syn, však trávia tretinu všetkého času doma, najčastejšie pred obrazovkou. Je jedno ktorou, či počítača alebo televízie. Bond ako dieťa liezol po stromoch, behal po lese, schovával sa v kríkoch. Prežil úplne iné detstvo. To isté chce dať svojim deťom. A keďže netradičné výzvy si žiadajú netradičné riešenia, pasoval sa do úlohy Marketingového riaditeľa Prírody.
Kampaň konzultoval so známymi menami v oblasti tvorby značky, dobrovoľne mu pomohlo množstvo expertov z rôznych oblastí od vývoja aplikácií cez návrh stratégie až po dizajn. Zariadil si kanceláriu v starej búde pri dome, získal zadarmo reklamné plochy, aj deti v škole vďaka nemu pochopili, že príroda nie je až taká nuda.
Čím viac film graduje, marketingová kampaň sa mení na sociologicko-filozofickú debatu. Dostávame sa k základnej otázke, ktorú si možno David Bond mal položiť hneď na začiatku – prečo je vôbec dôležité, aby deti chodili von? Strach nás doviedol do štádia, kedy rodičia deťom mnohé veci zakazujú. Nedávajú im šancu vyskúšať si na vlastnej koži život vonku. A práve to im môže príroda poskytnúť. Ak ju deti nezažijú, vznikne nebezpečná situácia. "Vyrastie z nich generácia poslušných ľudí. Dav tvárnych, ovládateľných ľudí. To je z politického hľadiska desivé," hovorí vo filme spisovateľka Jay Griffiths. Je teda nevyhnutné, aby marketingová kampaň získala prírode čo najviac zákazníkov. Podarilo sa?
Príďte si to overiť na festival Jeden svet v Bratislave. Už dnes o 19:50 v Kinosále FTF VŠMU.
Michal Tomek (Autor je copywriter a dobrovoľník festivalu Jeden svet)