Súčasťou múzea je aj Sixtínska kaplnka, postavená v rokoch 1475-1483 architektom Giovanni de'Dolci na základe objednávky pápeža Sixta IV. Pred vstupom do múzea sme si dali kaplnku za náš hlavný cieľ, ktorý nesmieme vynechať. Napriek tomu fotografe z kaplnky nemám, lebo je tam zakázané fotografovať a tiež preto, lebo som ju nevidel...
Keď sa dívam na svet cez fotoaparát, postupujem vždy pomalšie, ako ostatní a tak sa stalo, že v tom dave ľudí som sa akosi odtrhol od našej malej skupinky a už sme sa v múzeu nestretli. Keďže čas bežal a ja som sa zdržal pri iných zbierkach múzea, na Sixtínsku kaplnku mi už neostal čas.
Vyšiel som z múzea, ale hlavný problém bol v tom, že iba môj mobil bol funkčný, tak to vyzeralo tak,že až do večera budem chodiť po pamiatkách sám... Nebol v tom nejaký zásadný problém, lebo doklady a peniaze som mal. Po dlhšom čakaní pred múzeom som odišiel na našu ďalšiu plánovanú zastávku, na Piazza Navona.
S našimi sme sa nakoniec spojili tak, že mi zavolali cez vypožičaný mobil a doviezli sa za mnou na Piazza Navona taxíkom. Tak sa skončil môj príbeh o Sixtínskej kaplnke, ktorú som nevidel, ale to nevadí, aj tak by som fotky nemal a teraz mám o dôvod viac, vrátiť sa ešte raz aj do Vatikánu...
O Ríme i o Vatikáne je na internete veľa informácií aj obrazového materiálu. Nedávno tu bola uverejnená zaujímavá séria článkov o Taliansku, Ríme i Vatikáne od Miroslava Lisinoviča , tak prikladám iba na ilustráciu zopár záberov z múzea... Bude to skôr galéria ľudí, presnejšie bohov, ale aj tak si myslím, že ako model stáli umelcom ľudia, možno ich výnimoční súčasníci. Nakoniec, veď človek bol stvorený na obraz boží...

Jedna z chodieb Vatikánskeho múzea

Nádherne zdobená nádoba

Apoxyomenos, Lysippov atlét - mramorová kópia bronzového originálu z Grécka

Zápasník Kreuguas, dielo Antonia Canovu (1751 - 1822)

Druhý zápasník Damoxenos od Antonia Canovu

Napriek snahe sa mi nepodarilo dodatočne vypátrať mená ďalších postáv, v každom prípade sú v múzeu vzácnosti ako Apollón, Hermes, spiaca Adriana, Afrodita a Knídska Venuša

Perseus s hlavou Medúzy...


Kruhová sála s nádržou z porfýru s priemerom takmer 4 m, jedna z najkrajších siení múzea

.

.

.

.

Takmer "geometricky" presné ideály ženskej krásy...

.

.

Na záver pohľad z nádvoria múzea na Vatikánske záhrady a kupolu chrámu Sv. Petra.
Historické informácie čerpané z knihy: Rím a Vatikán od počiatkov do dnešných dní, Edizioni Lozzi, Roma