Konkrétne sa jedná o predajňu v Bratislave, ktorá sa nijak nelíši od ostatných. Pokým nechcete niečo reklamovať. Moja žena spomínané topánky nosila asi tri mesiace a potom ich odložila do skrine, keďže prišla zima. No už vtedy boli poškodené, konkrétne na ľavej topánke je roztrhnutý remienok v mieste šitia z vnútornej aj vonkajšej strany.
Riešiť to začala až túto jar, keďže v lete ich chcela opäť nosiť. Tak sme sa pred pár týždňami vybrali do predajne na reklamáciu. V minulosti sme so ženou reklamovali relatívne dosť topánok a doteraz nám vždy vrátili peniaze, alebo sme si mohli vybrať iné topánky. Po toľkých skúsenostiach som nadobudol pocit, že topánky do 100 eur sa rozpadnú už po jednej sezóne a nám neostáva nič iné ako furt reklamovať. Je to síce trochu otrava, ale človek si každý polrok môže kúpiť nové topánky za tie isté peniaze. Kto by to nepochopil, toto bol vtip. Najradšej by som bol, keby som nemusel reklamovať vôbec.
V John Garfield ale prišla studená sprcha. Prvýkrát nám reklamáciu neuznali, zamietli ju. Výsledok posúdenia je nasledovný: „K roztrhnutiu zvršku došlo z dôvodu nesprávne zvolenej obvodovej skupiny, čo spôsobilo mechanické porušenie obuvi. Vznik popísaných chýb bol ovplyvnený spôsobom používania obuvi. Reklamované vady nie sú výrobné, ani materiálové. Používateľ obuvi mohol týmto chybám predísť adekvátnym výberom obuvi a zabrániť tak poškodeniu.“ Koniec citátu.
Oni vlastne tvrdia, že moja žena si vybrala malé topánky. Iste, ľudia si kupujú také topánky, ktoré ich tlačia. Keby podali normálny argument, nič nepoviem. Ale toto? Nedalo mi to pokoj a začal som sa hrabať na internete ohľadom reklamácií u John Garfield. Našiel som nespočetné množstvo nespokojných zákazníkov. Iste ľuďom sa nepáči, keď prídu o topánky. Ale na základe popisov jednotlivých ľudí je to jasné: John Garfield má čudné praktiky.
Odborné posúdenie prebehlo, aspoň niečo. Ale niečo tu smrdí. Odborné posúdenie vykonali v spoločnosti Obuv LUNA so sídlom v Spišskej Novej Vsi. John Garfield sídli na tej istej adrese, aj konatelia sa zhodujú. Mimochodom to isté platí pre spoločnosť IMBIZ. Som presvedčený, že posudok nie je objektívny. Čo s tým? Na internete sa dajú vyhľadať znalci aj pre obuv. Dám si urobiť vlastný posudok.
Ide mi o princíp. Podľa mňa sa John Garfield spolieha na to, že ľudia si nedajú tú námahu, aby riešili ďalej zamietnutú reklamáciu. Odporúčam každému, aby si hájili svoje práva. Všetci vieme, že mnohé výrobky sú nekvalitné a vieme aj to, že obchodníci majú veľakrát nekalé praktiky. A nás to stojí peniaze.