
Napr. číslo zo 16.10.2004 malo 374 strán, z toho 233 strán reklám: móda a šaty (Giorgio Armani, Benetton, Gianfranco Ferre, Versace, Valentino Caravani, Moschino, Yves Saint Laurent, Breil), voňavky a kozmetika (Dolce Gabbana, Boncheron, Chanel, Lancome, Clarins, L´Oreal, Hermes, Lancetti), topánky a tašky (Prada, Flexa, Blugire, Bally, Roberto Cavalli, Marrel), šperky (Salvini, Zancan, Miluna, Bulgari), okuliare (Gucci, Vivienna Westwood), spodná bielizeň (Intimissimi, La Perle). Strany reklám boli aj na kožuchy, autá, nábytok, plavky, zlato, počítače, mobily, hodinky. Nič z toho som nepotreboval a nebudem potrebovať: ani super šaty so super parfumom, značkové krémy na líčenie a odlíčenie, pilulky na všetko, na schudnutie, bdenie aj spánok. Nerozumiem, prečo treba platiť ťažko zarobené peniaze za drahý značkový tovar? Aj z reklám v našich časopisoch si možno objednať napr. zvuky na váš mobil: chrápanie, záchod, hymnu USA, grganie, mučenie, vracanie, kostolné zvony, chrámovú hudbu, aj v dvoch verziách. Vnucujú sa horoskopy, metódy odchlpenia a transplantácie vlasov. Ponúkajú antikoncepčné pilulky tretej generácie proti deťom prvej generácie. Proti AIDS sa píše o návodoch na „bezpečný“ sex, aj keď najlepšou prevenciou je vernosť v manželstve. Na päťsto kanáloch sa ponúkajú programy, ktoré sa dajú pozerať minútu-dve, všetky sú podobné, ich priebeh možno ľahko predvídať. Vodopád US filmov na komerčných televíziách sú tiež oničovky. Prinášajú antikultúru rock-sex-drogy-násilie, ktorá zabíja mládež telesne aj duševne. Filozofia do it – urob to, všetko treba skúsiť, tu a teraz, buď sebou samým, presaď sa, its your body – je to tvoje telo, je chorá. Výsledkami sú jej obete: v USA ich volajú generácia X, skôr degenerácia ako generácia. Vzdala sa historických skúseností, nemá vlastný názor, iba názor z masírovania mozgov bulvárom. Celebrity, honorácie a smotánky sú ich vzory, aj keď reálny život je o niečom inom. Pestrofarebná obálka časopisu pre mládež zobrazuje vypasované, štíhle, v čiernej koži oblečené dievčatá, či ženy, v rôznych pozíciách. Nafarbené,odfarbené, suverénne a sebavedomé, tupo sa dívajúce niekde, či vlastne nikde – to je reklama na dnešnú Love generation: Sex, štýl, úspech, kult, pocity, závislosť. Ich mamy ich preto nosili pod srdcom, kŕmili, liečili a vychovávali, aby sa stali oklamanou a zmanipulovanou generáciou lásky. Alebo sa stali ňou preto, lebo ich mamy na nich nemali čas? Šelmy v pralese majú farby, aby ich nespozorovali. Tieto šelmičky sú premaľované tak, aby si ich každý všimol, aj keď okrem kože a kostí veľa nevidno. Sex je niečo, čo nesúvisí s láskou, dnes tak, zajtra inak, žiť a užiť, ale neotehotnieť. Štýl núti meniť módu podľa diktátu firiem, kde z originálu, sa stáva opakovaná kópia. Úspech je cieľom života, mať potlesk, publicitu, aj negatívnu, len aby sa o tebe hovorilo. Nie je to vecou sebazaprenia, driny a potu, závisí skôr od známosti, protekcie a peňazí. Kult môjho tela, s ktorým si môžem robiť čo chcem, je mojim právom. Moje brucho patrí mne, všetko závisí od môjho rozhodnutia. O povinnostiach, ťažkostiach a bolestiach života sa nehovorí a preto neexistujú. Ako keď v skorej jari, ešte za mrazov, odtrhnete zdanlivo mŕtve halúzky zlatého dažďa a dáte ho do vody v teple. Oklamaný, rýchlo vykvitne, izba sa nakrátko zažltne a zazelená, ale keď príde skutočná jar so slnkom a teplom, predčasne vykvitnutý zlatý dážď je na smetisku. Na módnych prehliadkach sa dlhonohé twigy húpajú v bokoch a prekračujú jednu nohu druhou. Zošpúlené pery, vypučené zadky, reklama na šaty, prstene, nohavice, čižmy, rukavice – všetko detailne vidieť, iba tvár ženy, pre ktorú je to určené, nevidno. Presvedčujú nás, že keď nebudeme mať to alebo ono, nepôjdeme tam alebo inam, neskúsime hento alebo tamto, nebudeme up to date – moderní. Ensteinovi vraj stačilo jedno mydlo na všetko a žiletka, ktorá trocha škriabala. Nahé telo nie je pornografiou a „čistému je všetko čisté“. Boh stvoril erotiku a daroval ju človekovi, ktorý z nej robí obchod. Novinové stánky sú plné tvrdej pornografie propagujúcej neprirodzené sexuálne praktiky. Erotických salónov je dosť, z televízií sa hrnie špina na kazenie ľudských duší. Stále sa posúva hranica, čo ešte možno ukázať. Hlavné nebezpečenstvo pornografie je v tom, že ohrozuje normálny vývoj mládeže. „Lepšie by bolo, keby človek, čo pohorší maličkých, skočil do mora s mlynským kameňom na krku!“ hovorí bez servítky Kristus. U dnešných ľudí zaplavenými množstvom informácií badať silné oslabenie schopnosti rozlíšiť dôležité od nedôležitého, medzi podstatnou a nepodstatnou informáciou. Žiaden systém neprežije, ak stratí túto schopnosť. Verejnosť je pod tlakom médií a informačného priemyslu, ktorý vytláča podstatné otázky a tvári sa, že zmyslom života je konzum. Súčasné výdobytky techniky predbehli duchovný rozvoj. K riešeniu problémov ľudstva netreba len výkonnú ekonomiku, ale aj vysokú úroveň duchovných hodnôt. Hospodárstvo bez morálky – so špinavými peniazmi, kasínami, drogami, prostitúciou, obchodom so zbraňami, nemôže fungovať. Problémy sveta: globalizmus,nezamestnanosť, diktatúra finančných trhov, sociálne otázky, sa nedajú riešiť v rámci „hodnôt západnej civilizácie“, pretože tieto hodnoty sú príčinou týchto problémov. Na moje otázky: „Aké je riešenie z tejto situácie, ako vychovávať deti?“ mi pred 15 rokmi Lyndon LaRouche vo Washingtone odpovedal: „Potrebujeme ekonomické, ale aj morálne a kultúrne znovuzrodenie. Nový poriadok nebude v hromadení bohatstva, ale v otvorení sa intelektuálnym hodnotám a novým technológiam. Treťou cestou bude kresťanská hospodárska politika, ktorá nemyslí len na seba. Treba rozpútať kampane za záchranu morálky, rodiny a života, zastaviť zabíjanie detí, nenarodených, aj narodených – drogami. Treba ekumenický dialóg medzi náboženstvami, veď sme všetci deti jedného Boha. Každý človek je jeho živý obraz, má svoju dôstojnosť a pozitívnu hodnotu. Musíme sa spojiť, bojovať proti zlu, zjednotiť čo najviac ľudí. Ak dieťa prejde kvalitnou výchovou, má šancu byť veľkou osobnosťou. Pri výchove musí prežívať duchovné skúsenosti veľkých objavov histórie. Vyžaduje si to venovať mu čas. Ak chce dnešná rodina prežiť, musia rodičia tvrdo pracovať a potom sú deti duchovne vyprahnuté a zanedbané. O všetkom sa rozhoduje v detstve. Každé dieťa je originál vo vesmíre. Treba ho vychovať v láske a porozumení, ak začne vnímať súvislosti a chápať základné princípy života, treba mu hovoriť o Bohu. Hlavnými predmetmi výučby by mali byť matematika, klasická hudba a história. Matematika pre logické myslenie a cibrenie pamäti, hudba pre krásu, ktorá nás robí šťastným a dvíha k tvorivým činom. História hovorí o vývoji myšlienok, príčin, prečo sa presadili, bojoch za pravdu a spravodlivosť.“ Zlepšenie situácie ľudstva teda leží v rukách rodičov, doma, v detskej izbe a v škole, v rukách učiteľov. Kresťania majú naviac metódu, ktorá funguje. Keď sú deti mimo nás, „vonku“, ak vyletia na vlastné krídla, pomáha modlitba. Robí sa aj organizovane, aj na Slovensku je rozšírené hnutie Modlitby matiek, kde v malých skupinách sa matky modlia za svoje deti. V dňoch 30.1.-1.2. budú prebiehať na Slovensku dni modlitieb matiek.