
Michelangelo - Stvorenie Adama
Ibaže ja som diagnostikovaný bechterevik, nie schizofrenik a ako je to s mojim pokrytectvom, to musíte posúdiť vy, ktorí ma poznáte. Tak potom o čo vlastne ide?
Môj postoj vychádza z niekoľkých princípov. Predovšetkým som veriaci katolík a moja viera je postavená na Božom zjavení, ktoré sa snažím akceptovať i v prípade, že mu nie vždy rozumiem: "Lebo moje myšlienky nie sú vaše myšlienky a vaše cesty nie sú moje cesty - hovorí Pán. Ako sú nebesá vyvýšené nad zem, tak sú moje cesty vysoko od vašich ciest a moje myšlienky od vašich myšlienok." (Iz 55, 8-9)
Ak v Božom zjavení hľadám zmienky o možnom sexuálnom kontakte osôb rovnakého pohlavia, nájdem hneď v úvode Biblie príbeh o Sodome. Tamojší muži žiadali od Lota, aby im vydal pocestných, ktorých prichýlil: "Kde sú mužovia, čo prišli dnes večer k tebe? Priveď ich k nám, aby sme s nimi obcovali!" (Gn 19,5) Lot im chcel ponúknuť svoje dcéry, čo odmietli. Boh nakoniec mesto Sodomu zničil, pretože "je naň veľká žaloba pred Pánom" (Gn 19,13) Aj preto sa homosexuálnemu sexu zvyklo hovoriť sodomský hriech.
Apoštol Pavol píše úplne otvorene: "Preto ich Boh vydal nečistote podľa žiadostí ich srdca; a tak hanobili svoje vlastné telá tí, čo Božiu pravdu zamenili za lož, uctievali stvorenia a slúžili radšej im ako Stvoriteľovi, ktorý je zvelebený naveky. Amen. Preto ich Boh vydal nehanebným náruživostiam. Ich ženy zamenili prirodzený styk za protiprirodzený. A podobne aj muži zanechali prirodzený styk so ženou a zahoreli žiadostivosťou jeden k druhému: muži s mužmi páchali nehanebnosť. Tak si sami na sebe odniesli zaslúženú odplatu za svoje poblúdenie." (Rim 1, 24-27)
Otázka však znie, ako to videl Ježiš? Ježiš predovšetkým potvrdil aj Desatoro a v ňom i 6. a 9. prikázanie: "Nemyslite si, že som prišiel zrušiť Zákon alebo Prorokov; neprišiel som ich zrušiť, ale naplniť. Veru, hovorím vám: Kým sa nepominie nebo a zem, nepominie sa ani jediné písmeno, ani jediná čiarka zo Zákona, kým sa všetko nesplní." (Mt 5,17-18)
A potom, dokonca bez ohľadu na protesty a nepochopenie zo strany apoštolov, nanovo zadefinoval manželstvo: ""Tu k nemu pristúpili farizeji a pokúšali ho: "Smie človek prepustiť svoju manželku z akejkoľvek príčiny?" On odpovedal: "Nečítali ste, že Stvoriteľ ich od počiatku ako muža a ženu stvoril a povedal: "Preto muž opustí otca i matku a pripúta sa k svojej manželke a budú dvaja v jednom tele"? A tak už nie sú dvaja, ale jedno telo. Čo teda Boh spojil, nech človek nerozlučuje." Povedali mu: "Prečo potom Mojžiš rozkázal dať priepustný list a prepustiť?" Odpovedal im: "Mojžiš vám pre tvrdosť vášho srdca dovolil prepustiť vaše manželky; ale od počiatku to nebolo tak. A hovorím vám: Každý, kto prepustí svoju manželku pre iné ako pre smilstvo a vezme si inú, cudzoloží." Jeho učeníci mu povedali: "Keď je to takto medzi mužom a ženou, potom je lepšie neženiť sa."" (Mt 19, 3-10)
Druhým princípom z ktorého vychádzam je poznanie, že človek pre svoj spokojný, vyrovaný a naplnený osobný život nepotrebuje sex. To jediné, čo v skutočnosti potrebuje, je vedomie, že je pre niekoho dôležitý, niekym milovaný. Človek jednoducho potrebuje lásku. Tú lásku, o ktorej Ježiš hovorí: "Nik nemá väčšiu lásku ako ten, kto položí svoj život za svojich priateľov." (Jn 15,13)
Ďalším princípom, z ktorého vychádza môj postoj, je absolútny príkaz lásky k Bohu a blížnemu i s Ježišovými interpretáciami: ""Tu k nemu pristúpil jeden zo zákonníkov, ktorý ich počúval, ako sa hádajú. A keď videl, že im dobre odpovedal, spýtal sa ho: "Ktoré prikázanie je prvé zo všetkých?" Ježiš odpovedal: "Prvé je toto: "Počuj, Izrael, Pán, náš Boh, je jediný Pán. Milovať budeš Pána, svojho Boha, z celého svojho srdca, z celej svojej duše, z celej svojej mysle a z celej svojej sily!" Druhé je toto: "Milovať budeš svojho blížneho ako seba samého!" Iného, väčšieho prikázania, ako sú tieto niet."" (Mk 12, 28-31) ""Prišiel Syn človeka, je a pije, a hovoria: "Hľa, pažravec a pijan, priateľ mýtnikov a hriešnikov!" No múdrosť ospravedlňujú jej skutky."" (Mt 11,19)
Mám priateľov medzi homosexuálmi nielen na FB, ale i v reálnom živote. Beriem ich takých, akí sú a oni berú mňa takého, aký som ja. A verím, že ak budú žiť naplno podľa svojho svedomia, Boh má i pre nich pripravené miesto. A možno ho majú istejšie, ako ja.