Toto je najlacnejšia a najrýchlejšia cesta z Vajnor do Bratislavy!

Tlačia sa ľudia v MHD? Je vo vlaku miesto na sedenie? Sú na cestách zápchy?

Toto je najlacnejšia a najrýchlejšia cesta z Vajnor do Bratislavy!
Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Do Bratislavy pravidelne cestujem celé roky, najskôr som dochádzal do školy a teraz chodím do centra mesta do práce. Dopravná situácia je jednou z najviac diskutovaných tém, ktoré zaujímajú obyvateľov okrajových mestských častí hlavného mesta. Cesta do zamestnania či školy totiž tvorí značnú časť nášho dňa a samozrejme aj niečo stojí.

Obyvatelia našej mestskej časti ležiacej na úpätí Malých Karpát, ktorí pracujú či študujú v Bratislave, môžu cestovať vlakom, mestskou hromadnou dopravou (MHD) a autom. Ľudia s kondičkou, ktorí majú možnosť sa v práci, alebo škole aj osprchovať a prezliecť, to môžu skúsiť aj na bicykli.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V pracovné dni ráno som otestoval cestovanie z Vajnor do Bratislavy. Skúsil som to vlakom, autom aj MHD. Čo je najrýchlejšie? Koľko to stojí? Aké sú úskalia jednotlivých spôsobov prepravy? Moje testovanie sme samozrejme aj zadokumentovali a pozrieť si ho môžete na v článku priložených videách.

Cesta vlakom: 20 minút za 0,64 eur

Železničná stanica Vajnory.
Železničná stanica Vajnory. (zdroj: archív J.O.)

Prvý deň som sa vybral na vlak s odchodom o 7,41 hod. V utorok bolo ešte chladné, no za to slnečné ráno. Na stanicu som prišiel na bicykli, trvalo mi to päť minút. Je tam prístrešok, kde sa dajú bicykle zaparkovať, no ak by ľudia takto cestovali vo veľkom, jeho kapacity by nepostačovali. Bicykle sa prípadne dajú uzamknúť k zábradliu či stĺpom v okolí stanice.

SkryťVypnúť reklamu

Na stanici čakalo iba zopár cestujúcich. Lístok sa kupuje priamo vo vlaku u vlakvedúceho. Podľa tarify stojí 0,64 eur, na tejto trase je možné využiť aj predplatný cestovný lístok, takzvanú električenku, ktorá platí v MHD. Viac o električenkách si môžete prečítať tu.

Vo vlaku sa našlo aj miesto na sedenie a cesta bola pohodlná a bez problémov, trvala necelých osem minút. Z Hlavnej stanice jazdí veľa spojov do všetkých končín Bratislavy. Ja som do práce na Námestie Slobody na Strojnícku fakultu Slovenskej technickej univerzity (STU) prešiel pešo. Rýchlou chôdzou mi to trvalo zhruba sedem minút. Celkový čas cesty bol 20 minút a dal som za ňu iba 0,64 eur. Tento spôsob cestovania v mojom testovaní jednoznačne zvíťazil. Je najrýchlejší, najlacnejší a aj najpohodlnejší.

SkryťVypnúť reklamu

Cesta autom: 29 minút za 2,50 eur

Cesta autom.
Cesta autom. (zdroj: archív J.O,)

Druhý deň testovania pripadol na stredu, cestoval som autom. Vyrazil som pár minút po ôsmej. Aj stredu bolo slnečné ráno. Môj automobil jazdí na diesel. Prepravovať sa vozidlom je veľmi pohodlné, použil som aplikáciu, tak som sa vyhol kolónam. Mal som šťastie a neostal som visieť v žiadnej veľkej zápche, no po zdražení cien pohonných hmôt je takýto spôsob prepravy pomerne finančne náročný. Mám šťastie, že v práci môžem využiť parkovisko pre zamestnancov a nemusím dávať ďalšie peniaze za parkovanie.

Takáto bola cena paliva na čerpacej stanici na Drieňovej ulici v Bratislave.
Takáto bola cena paliva na čerpacej stanici na Drieňovej ulici v Bratislave. (zdroj: archív J.O.)

Priemerná rýchlosť na trase dlhej 14,7 km bola 29km za hodinu, čo môže byť inšpirácia pre cyklistov. Spotrebu som mal 8,6 litra na 100 kilometrov, cena pohonných hmôt bola v tom týždni 1,68 eur za liter paliva a jeho spotreba na trasu bola 1,26 litra. Amortizácia podľa zákona o cestovných náhradách vyšla na 0, 30 eur. Cesta trvala 29 minút a spolu stála 2,50 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Cesta MHD: 32 minút za 1,10 eur

Zastávka MHD Uhliská.
Zastávka MHD Uhliská. (zdroj: archív J.O.)

Tretí a zároveň posledný deň som testoval v piatok. Bolo o niečo teplejšie, ako v predchádzajúce dni a rovnako príjemne svietilo slnko. Z domu som vyrazil krátko pred siedmou hodinou, cesta na zastávku MHD mi pešo trvala necelých päť minút. Na zastávke Uhliská čakalo na autobusy pomerne veľa ľudí. Podľa grafikonu celkový čas cesty aj s prestupom mal trvať 36 minút. Kúpil som si teda lístkom cez SMS za 1,10 eur, ktorý má platnosť 40 minút.

Cesta autobusom číslo 53 nebola až taká príjemná a ani pohodlná, no dala sa zvládnuť. Niektorí Vajnoráci môžu na električku prestúpiť už na Zlatých Pieskoch. Ja som sa odviezol až na konečnú, jazda trvala 18 minút. Prestup na Trnavskom mýte cez vynovený podchod bol bez problémov. Ak by som sa chcel ešte zastaviť v stánku či kúpiť si kávu, mohol som využiť lístok z automatu za 1,30 eur, ten platí až 90 minút. Pravidelným cestujúcim MHD, by sa určite oplatila už spomínaná električenka. 

Následne som pokračoval električkou číslo 9, jazda bola úplne pohodová, cestovalo v nej málo ľudí a trvala štyri minúty. Zo zastávky STU som pešo prešiel cez Kollárove námestie na Námestie Slobody do práce na Strojnícku fakultu. Takéto cestovanie je najmenej pohodlné a najdlhšie. Trvalo mi to celkovo 32 minút a cesta ma vyšla na 1,10 eur.

Ak máte tip na tému, ktorá sa týka mestskej časti Vajnory, prosím, napíšte mi správu. Sledujte aj moju facebookovú stránku Ondruška Za naše Vajnory.

Juraj Ondruška

Juraj Ondruška

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  39x

Volám sa Juraj Ondruška. Narodil som v roku 1982. Som ženatý a mám jednu dcéru. Pochádzam z rodiny, ktorá má vo Vajnoroch hlboké korene už niekoľko generácií. Pôsobím na Ústave výrobných systémov, environmentálnej techniky a manažmentu kvality Strojníckej Fakulty Slovenskej technickej univerzity. V pedagogickej činnosti sa venujem oblastiam metodiky konštruovania a metódam MKP. Som spoluautorom úspešných projektov, ktorých výstupom sú aj úžitkové vzory, patenty, prototypy a nové zariadenia. Na blogu sa venujem regionálnym témam, zaujímavostiam z mojej práce a aj témam, ktoré sa týkajú mojich koníčkov. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradená

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

274 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

714 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

51 článkov
SkryťZatvoriť reklamu