Billboard náš každodenný

Aj vy cítite negatíva vizuálneho smogu? Aj vám idú na nervy primitívne reklamné pokusy prezentované veľkoplošne? Čakáte na politikov, že niečo zmenia? A kde by potom pred voľbami vycapili tie svoje oplzlé heslá???

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Žijeme medzi nimi, priťahujú naše zraky, hoci ich poriadne ani nevnímame. Ruku na srdce, pamätáte si niečo konkrétne, čo ste v poslednom čase videli na billboarde? Ja nie, len viem, že to bolo veľké, nevkusné a farebné. Informáciu, ktorú mi mal reklamný pútač odovzdať, síce odovzdal, ale jej účinnosť sa rovnala preplachovému oleju.

Čo je to vlastne billboard? Je to reklamná stavba. Aby billboard ako reklamná stavba dostal od príslušného stavebného úradu stavebné povolenie, a teda aby ho mohli osadiť, musí podľa neho spĺňať technické požiadavky. Súčasťou žiadosti o stavebné povolenie musí byť aj projektová dokumentácia, vypracovaná oprávneným projektantom. Projektová dokumentácia musí byť vypracovaná v súlade s technickými požiadavkami na stavby, za čo je zodpovedný projektant stavby, a jej súčasťou je aj statický posudok, vypracovaný oprávneným statikom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Verím, že existujú štatistiky, koľko ľudí si všimne ten-ktorý pútač v danej oblasti a podľa toho sa generuje aj jeho cena za prenájom. Reklamné spoločnosti majú určite spracované celé stohy nezmyslov, aby presvedčili svojho zákazníka, že len ich sieť „výcapných“ plôch je tá pravá a že len oni dostanú danú značku alebo produkt do povedomia zákazníka.

Aj ja som príslušník mlčiacej a trpiacej väčšiny, ale po dnešnej prechádzke popri Malom Dunaji som potreboval trochu upustiť paru. Prečo?

Podľa primátora Nesrovnala, ktorý zahltil naše mesto pred poslednými komunálnymi voľbami svojimi billboardami s neskutočne hlúpymi a populistickými heslami, sa nachádzame vraj v osvieteneckej dobe, kedy sa pod jeho skvelým vedením odstraňujú reklamné pútače každého druhu. Do istej miery je to pravda. Škoda len, že ďalšie nové vznikajú. Ako tie dva u nás vo Vrakuni na zelenej ploche, kam nedávno zabetónovali nové profily na billboardy.

SkryťVypnúť reklamu
Podunajská ulica s torzom ohyzdnej stavby
Podunajská ulica s torzom ohyzdnej stavby 

Pre tých, ktorý začnú okamžite pľuť síru a oheň na vrakunské zastupiteľstvo mám informáciu, že pozemok je súkromný, vlastníkom je PD Podunajské Biskupice a vraj má všetky povolenia v poriadku. Ctím si súkromné vlastníctvo, ale prečo musia poľnohospodári z Biskupíc dávať takúto facku Vrakuni? To snáď máme u nás málo negatívnych artefaktov? V dohľadnej vzdialenosti od týchto dvoch reklamných stavieb je minimálne 25 ďalších billboardov.

Billboardový kruhový objazd
Billboardový kruhový objazd 

Priznám sa, reklamné plochy ma obťažujú, snažím sa nevšímať si ich a aj keď si niečo všimnem, tak v mojom harddisku ich posolstvo ostane len niekoľko milisekúnd. Preto by ma zaujímalo, či existuje viacero podobne zmýšľajúcich ľudí, ktorí považujú tento druh reklamy vo svojom prípade za úplne vyhodené peniaze.

SkryťVypnúť reklamu

Ako občan, ktorý chce niečo spraviť s prostredím v ktorom žije, mám možnosť obrátiť sa na svojho voleného zástupcu so žiadosťou o nápravu. To sa momentálne už stalo a rokovanie s vlastníkom pozemku v tomto konkrétnom prípade je už na spadnutie. Ale generálne obrátiť sa na voleného zástupcu je maratónsky beh s cieľom v nedohľadne.

Preto mi napadla trochu naivná a trochu šialená myšlienka. Poďme vytvoriť komunitu, ktorá by informácie na takýchto reklamných pútačoch sledovala a informovala by o produktoch a službách na nich s tým, že členovia tejto komunity by tieto produkty a služby zo zásady nenakupovali.

SkryťVypnúť reklamu

Viem, veľmi naivné, hlavne ak je slovenský spotrebiteľ zvyknutý rozhodovať sa pri nákupe podľa reklamy a akciovej ceny. Hoci ja osobne si myslím, že dobrý produkt takúto ohavnú reklamu nepotrebuje. Ale predstavme si, že by nás bolo niekoľko stotisíc, ktorí by ignorovali všetko uverejnené na billboardoch. Zadávatelia reklamy by si postupne museli zvoliť iný druh reklamy a billboardové spoločnosti by aj so svojimi ohavnými reklamnými stavbami odkráčali do zberne šrotu...

Krásna predstava. Kto sa pridá?

P.S.

Hlboko sa ospravedlňujem všetkým spoluobčanom za tie 4 billboardy s mojou tvárou, ktoré sa vyskytli vo Vrakuni pred komunálnymi voľbami 2014. 

vrakuncan.blogspot.com

Juraj Štubniak

Juraj Štubniak

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mysliaci tvor a často za túto vlastnosť trpím. Ale verím, že zdieľaná radosť je dvojnásobná radosť a zdieľaná starosť je polovičná starosť. Preto píšem. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama

SME si všimli

Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty

Vladimír Benčík

Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty

Príbeh ako z thrilleru - CIA na diaľku odhalila polohu Archy zmluvy

  • 4. apr
  • Páči sa: 16x
  • Prečítané: 741x
  • 1
Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka

Jozef Foltýn

Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka

Marek Glodič bol ten najslušnejší človek akého som v živote stretol

  • 3. apr
  • Páči sa: 112x
  • Prečítané: 2 649x
  • 4
Včelárske tradície a zvyky na Slovensku

Matúš Radusovsky

Včelárske tradície a zvyky na Slovensku

Bohaté včelárske tradície Slovenska – od historických postupov po súčasné metódy odovzdávané z generácie na generáciu.

  • 26. mar
  • Páči sa: 6x
  • Prečítané: 359x
  • 0
O Západnom brehu...

Dávid Polák

O Západnom brehu...

...alebo o Judei a Samárii, ako tomuto územiu niektorí hovoria, sa veľa rozpráva, ale oveľa menej naozaj vie.

  • 7. mar
  • Páči sa: 17x
  • Prečítané: 984x
  • 2
John Portasik (Ján Portášik) - Príbeh (ne)obyčajného človeka

Miloš Majšík

John Portasik (Ján Portášik) - Príbeh (ne)obyčajného človeka

Životný príbeh chalana, potomka slovenských prisťahovalcov do USA, ktorý napriek svojej chorobe šiel za svojím cieľom.

  • 27. feb
  • Páči sa: 43x
  • Prečítané: 2 211x
  • 1
Hlava XXII v štátnom IT

Marcel Rebro

Hlava XXII v štátnom IT

Spolu s "katastrálnym vírusom" skvelá kombinácia ako stráviť pracovný deň v nekonečnom cykle

  • 17. feb
  • Páči sa: 105x
  • Prečítané: 2 090x
  • 2

Hlavné správy zo SME.sk

Odsúdený Kaľavský vypovedal ako svedok. Spomínal najmä Čurillu a jeho kolegov
Je dielom komunistického experimentu. Už aj Slováci zistia, čím BYD drví Teslu
Ivermektín po covide propagujú ako liek na rakovinu. Čo na to hovorí veda?
Prečo sa na Slavíne nebratríčkovať s ruským veľvyslancom Bratčikovom (komentár šéfredaktorky)
reklama
SkryťZatvoriť reklamu