
...o kampaň, ktorá bola ušitá pre spoločnosť BigMedia :)
Hneď ako som ešte počas leta uvidel bilboard (či bigboard), ktorý avizoval príchod prvého slovenského zábavného parku, bol som zvedavý čo sa dozviem na stránke oohland.sk (na ktorú nás reklamné plochy odkazovali). Na stránke sa však človek nedozvedel nič viac, ako to, že príchod je naplánovaný na september.
Pravdu povediac, už vtedy som tušil, že sa bude jednať o reklamu na čosi úplne iné a že ide len o marketingový ťah ako pritiahnuť čo najväčšiu pozornosť. O pár dní na to, som vygooglil na medialne.sk článok, ktorý sa pohrával s úvahami, že čo ten OOH LAND vlastne bude zač.
Autor článku naznačil, že sa pravdepodobne bude jednať o kampaň pre spoločnosť BigMedia a taktiež vysvetlil, že skratka OOH by nemala znamenať citoslovciu "ooh", ktorú zvyknú používať najmä mladšie ročníky, keď svojim pričinením čosi pokazia (my dospelí zvykneme používať skôr vatové slovíčka, ktoré nie sú zrovná vhodné na uverejnenie), ale termín OUT-OF-HOME, čize spojenie označujúce rôzne druhy reklamných plôch, od bilboardov až po citylighty.
Po prečítaní tohto článku som si bol takmer istý, že sa bude jednať o reklamu na spomínané OOH plochy. Všetko tomu logicky nasvedčovalo, avšak ruku by som do ohňa za to nedal, pretože, jeden nikdy nevie...
Dnes, teda 1.októbra 2010 som po ceste na obed zazrel jednu z týchto reklám a kedže je už nový mesiac a reklama avizovala príchod v septembri, okamžite som si nahodil do prehliadača stránku oohland.sk, aby som sa dozvedel niečo nové. Po pravde, myslel som si, že zo stránky sa nič nové nedozviem a že na nej bude presne ten istý obsah, ktorý tam bol počas leta, ale mýlil som sa.
Teda, mýlil aj nemýlil. Na stránke je naozaj nový obsah, pekná flash stránka plná animácií. Nemýlil som sa však v tom, že sa naozaj jedná o reklamu na out of home plochy firmy Bigmedia.
Som presvedčený o tom, že naozaj mnohých tieto reklamy oslovili a mnohých zaujali na toľko, že sa začali pýtať a zisťovať (tak ako ja) o čo v skutočnosti ide. Je však otázne nakoľko bola táto kampaň efektívna, pretože mnohí, ktorých zaujala táto reklama boli mladšie vekové ročníky, ktoré istotne nemajú záujem inzerovať na takýchto plochách. Taktiež veľké slovenské média túto kampaň odignorovali a nechytili sa návnady, ktorú Bigmedia vypustila a tak verejnosť túto kampaň zas až tak moc neriešila.
A možno Bigmedia ešte len čaká na to, ako ich začnú média osočovať z toho, že zavádzala ľudí a najmä deti a mladé rodiny, ktoré sa tešili na príchod zábavného parku, z ktorého nakoniec nič nebude. Ak sa tak stane, táto kampaň má skutočne šancu na úspech. V opačnom prípade si firma, ktorá zabezpečovala túto kampaň, bude musieť zahanbene povedať len jedno veľké nepríjemné: "O-oh".