Prečo si však vláda, resp. SMER necháva vypracovať za peniaze daňových poplatníkov analýzu dopadov možného zastavenia výstavby diaľnic a rýchlostných komunikácii na Slovensku? Má na to jednoduchý dôvod a myslí si, že zabije dve muchy jednou ranou. Keď o PPP projektoch začala uvažovať, zrejme nemala jasno, a zdá sa, že ani teraz na tom nie je oveľa lepšie, že o čo ide a aké sú s tým spojené súvislosti. Po vypracovaní analýzy azda bude mať aspoň tušenie, že kde je sever a tým pádom si môže myslieť, že zabije alebo aspoň prizabije jednu muchu. Tou druhou zabitou muchou je fakt, že na základe analýzy bude mať SMER možnosť teatrálneho a bezbrehého tárania pred svojimi obdivovateľmi na mítingoch najrôznejšieho rozsahu, úrovne a charakteru. Ešte keby si to SMER aj sám (no, sám...) zaplatil, nech.
Porovnávanie roka 1998 s rokom 2010 pokiaľ ide o tempo resp. zastavenie výstavby diaľnic a tvrdenie, že sa to zopakuje, je samozrejme ďalšie klamstvo, kvalitou a úrovňou zodpovedajúce kvalite a mentálnej výbave predkladateľa. Do tejto istej kategórie možno zaradiť aj táranie ministra Vážneho o obrovskej nezodpovednosti a hazardovaní s podporou medzinárodných investorov. Vláda v roku 1998 nemala inú možnosť ako pozastaviť výstavbu v nevyhnutnom rozsahu, pretože jednotlivé rozostavané úseky, čo by Mečiarove predvolebné aktivity, nebolo možné financovať. Boli, bohužiaľ, iné priority. Rozhodnutiami vlády Mikuláša Dzurindu, ktoré musela prijať, nevznikli žiadne neodvratné škody alebo regionálne rozdiely. Pán premiér, ani logika nie je vaša silná stránka, neodvratné škody sú inou logickou kategóriou, nechajte si tento fakt vysvetliť, vaše tvrdenie je úplný nezmysel. Pred voľbami sa, pravdaže, takáto hlúposť môže hodiť. Škody však vznikajú teraz, platba príde neskôr...
Naše diaľnice treba stavať a treba ich stavať čo najrýchlejšie, avšak nie na úkor nadmerného zadlžovania, čo sa cez PPP projekty bude diať. PPP projekty nie sú všeliekom, treba za ne naozaj mastne zaplatiť. Na druhej strane sa však treba spýtať, či spôsob výstavby, cena a technické riešenie sú zvolené optimálne a či úplnou náhodou, nezodpovedajú tej istej optike, akú má vláda pri takmer všetkých svojich rozhodnutiach. Predražovanie projektov pri verejnom obstarávaní je u nás absolútny štandard aj v iných oblastiach, takže aká výnimka.
Pri racionálnom fungovaní štátu je možné aj bez PPP, s prispením EÚ fondov, postaviť ročne cca 50-60 km diaľnic a nezadlžovať budúce generácie. Tu by som si dovolil pripomenúť, že so tým myslel racionálne fungovať v prospech občanov...