Hrozí tradičným médiám „vyhynutie“?

Spoločnosť Deloitte Touche zverejnila výsledky zaujímavej štúdie, ktoré sa venovala rozdielom vo využívaní user generated médií rôznymi vekovými skupinami (generácia Y 13-24 rokov, generácia X 25-41 rokov, baby boomers 42-60 a ľudia starší než 62 rokov).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Asi nikoho neprekvapí, že medzi vekom a využívaním user-generated médií je nepriama úmernosť. Generácia Y vedie nielen v záujme o blogy, ale o user-generated content každého druhu (videá, fotografie, osobné stránky,...) a je najaktívnejšia na chatoch, diskusných fórach a komunitných portáloch. Najmladšia generácia vyrastá s počítačmi, internetom, iPodom a sieťovými hrami a je preto pochopiteľné, že jej informácie o dianí vo virtuálnom priestore a možnostiach, ktoré ponúka sú detailnejšie ako tie, ich rodičov a starých rodičov.

Obsah tvorený užívateľmi internetu však vyhľadávajú nielen príslušníci generácie Y ale aj ostatné vekové kategórie. Celkovo sa o user generated content zaujíma 51% ľudí zo všetkých vekových kategórií (71% generácie Y, 56% generácie X, 40% baby boomers a 36% príslušníkov staršej generácie).

S vytváraním a zdieľaním vlastného obsahu je to podobné. Podieľa sa na ňom 40% všetkých opýtaných, no opäť vedú generácie Y (58%) a X (41%).

Rozdiely medzi vekovými kategóriami (čo sa týka vytvárania vlastného obsahu) sú menej či viac zreteľné podľa toho, o aký typ obsahu ide. Kým „sharovanie“ vlastných videí je doménou generácie X, zdieľanie fotografií je takmer rovnako obľúbené u všetkých vekových kategórií (fotografie „sharuje“ 52% príslušníkov generácie Y ale aj 43% ľudí na 61 rokov).



Znamená to, že s nástupom generácie Y si tradičné médiá môžu spísať závet? Zatiaľ nie. Štúdia odhalila, že 72% všetkých opýtaných (pomerne rovnaké % vo všetkých vekových kategóriách) si stále kupuje časopisy, napriek tomu, že ich obsah môžu nájsť aj na internete a 79% opýtaných sa s priateľmi rozpráva o obľúbených TV programoch.

Rozdiel je však v tom, akú mieru prispôsobenia sa a individualizácie budeme od obsahu generovaného tradičnými médiami očakávať. Už dnes je jasné, že ľudia si chcú svoj čas organizovať sami – chcú pozerať seriál alebo diskusnú reláciu vtedy, keď majú chuť a nie kedy im to diktuje program, chcú určiť, ktoré pesničky budú v rádiu počúvať a ktoré informácie budú prijímať.

Budúcnosť je teda v možnosti prispôsobiť si médium svojim potrebám – možnosť pozerať filmy, sťahovať podcast, čítať knihy, počúvať hudbu, prezerať si fotografie, vyhľadávať informácie či reagovať na článok musí byť bez problémov prístupná kedykoľvek a kdekoľvek... a najlepšie prostredníctvom jedného zariadenia.


Michala Jurkovičová

Michala Jurkovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som blavacka, pravacka, SZCO a mam psa Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

145 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu