Asi nikoho neprekvapí, že medzi vekom a využívaním user-generated médií je nepriama úmernosť. Generácia Y vedie nielen v záujme o blogy, ale o user-generated content každého druhu (videá, fotografie, osobné stránky,...) a je najaktívnejšia na chatoch, diskusných fórach a komunitných portáloch. Najmladšia generácia vyrastá s počítačmi, internetom, iPodom a sieťovými hrami a je preto pochopiteľné, že jej informácie o dianí vo virtuálnom priestore a možnostiach, ktoré ponúka sú detailnejšie ako tie, ich rodičov a starých rodičov.
Obsah tvorený užívateľmi internetu však vyhľadávajú nielen príslušníci generácie Y ale aj ostatné vekové kategórie. Celkovo sa o user generated content zaujíma 51% ľudí zo všetkých vekových kategórií (71% generácie Y, 56% generácie X, 40% baby boomers a 36% príslušníkov staršej generácie).
S vytváraním a zdieľaním vlastného obsahu je to podobné. Podieľa sa na ňom 40% všetkých opýtaných, no opäť vedú generácie Y (58%) a X (41%).
Rozdiely medzi vekovými kategóriami (čo sa týka vytvárania vlastného obsahu) sú menej či viac zreteľné podľa toho, o aký typ obsahu ide. Kým „sharovanie“ vlastných videí je doménou generácie X, zdieľanie fotografií je takmer rovnako obľúbené u všetkých vekových kategórií (fotografie „sharuje“ 52% príslušníkov generácie Y ale aj 43% ľudí na 61 rokov).
Znamená to, že s nástupom generácie Y si tradičné médiá môžu spísať závet? Zatiaľ nie. Štúdia odhalila, že 72% všetkých opýtaných (pomerne rovnaké % vo všetkých vekových kategóriách) si stále kupuje časopisy, napriek tomu, že ich obsah môžu nájsť aj na internete a 79% opýtaných sa s priateľmi rozpráva o obľúbených TV programoch.
Rozdiel je však v tom, akú mieru prispôsobenia sa a individualizácie budeme od obsahu generovaného tradičnými médiami očakávať. Už dnes je jasné, že ľudia si chcú svoj čas organizovať sami – chcú pozerať seriál alebo diskusnú reláciu vtedy, keď majú chuť a nie kedy im to diktuje program, chcú určiť, ktoré pesničky budú v rádiu počúvať a ktoré informácie budú prijímať.
Budúcnosť je teda v možnosti prispôsobiť si médium svojim potrebám – možnosť pozerať filmy, sťahovať podcast, čítať knihy, počúvať hudbu, prezerať si fotografie, vyhľadávať informácie či reagovať na článok musí byť bez problémov prístupná kedykoľvek a kdekoľvek... a najlepšie prostredníctvom jedného zariadenia.
9. jún 2008 o 12:07
Páči sa: 0x
Prečítané: 933x
Hrozí tradičným médiám „vyhynutie“?
Spoločnosť Deloitte Touche zverejnila výsledky zaujímavej štúdie, ktoré sa venovala rozdielom vo využívaní user generated médií rôznymi vekovými skupinami (generácia Y 13-24 rokov, generácia X 25-41 rokov, baby boomers 42-60 a ľudia starší než 62 rokov).
Písmo:
A-
|
A+
Diskusia
(3)