Hoci výskum ukázal, že obe pohlavia využívajú komuniktné portály veľmi aktívne, odhalil výrazné rozdiely v ich používaní medzi rôznymi vekovými skupinami a aj trend smerujúci k zvyšovaniu prevahy nežného pohlavia na komunitných portáloch typu Facebook, myspace, či Hi5.
Muži i ženy do 30 rokov využívajú komunitné portály zhruba v rovnakom zastúpení (% muži, % ženy), no so stúpajúcim vekom rasti aj prevaha žien. Zaujímavý je fakt, že vydaté ženy navštevujú komunitné portály v omnoho väčšom zastúpení ako ženatý muži. Rapleaf prišiel so zaujímavou hypotézou, prečo je tomu tak - dôvodom sú rozdielne motívy žien a mužov.
V mladšom veku hľadajú obe pohlavia na internete a komunitných portáloch najmä možnosť interakcie a nadväzovania nových kontaktov. Pre chlapcov je to vo väčšej miere (ako u dievčat a žien) o nadväzovaní kontaktov s opačným pohlavým, kým ženy hľadjú "spriaznené duše" - niekoho s kým sa môžu porozprávať, vymeniť si s ním skúsenosti, podeliť sa o svoje pocity a zážitky. Muži so stálou partnerkou teda nemajú až takú potrebu navštevovať komunitné portály, kým vydaté ženy vo veku 35-50 rokov sú ich najrýchlešie rastúcou skupinou užívateľov.
Pánske publikum nad 30 rokov je pri využívaní komunitných protálov zameraný skôr na získavanie informácií či obchodných kontaktov, ženy vyhľadávajú možnosť socializácie, nadväzovania kontaktov a priateľstiev. Preto neprekvapí, že muži majú prevahu na portáloch typu LinkedIn a ženy na Facebooku, MySpace či Hi5.
Rozdiel je aj v profiloch mužov a žien. Kým muži sú väčšinou vecní a struční, ženy si potrpia na osobitosť - ako po obsahovej, tak aj po formálnej stránke a venujú v nich priestor i rodine, priateľom, domácim zvieratkám, atď. Ich profily sú detailnejšie prepracované, často s individuálnou grafikou, množstvom fotiek, obrázkov a rôznych aplikácií. Stačí, keď si na Facebooku porovnáte profily mužov a žien a zistíte, o čom hovorím.
Čo z toho všetkého vyplýva? Prevaha žien sa na komunitných portáloch bude zrejme i naďalej zvyšovať... a tým aj význam ženského publika pre marketérov. Ženy totiž nielenže rozhodujú o väčšine nákupov ale navyše sa o svoje skúsenosti (aj čo sa týka produktov, značiek, firiem,...) delia radšej, vo väčšom počte a s väčším množstvom ľudí ako muži.
Viac info na http://business.rapleaf.com/company_press_2007_11_12.html .
4. jún 2008 o 23:35
Páči sa: 0x
Prečítané: 1 229x
Ženy hľadajú porozumenie, muži obchodné kontakty
Výskum realizovaný stránkou Rapleaf poukázal na zväčšujúce sa rozdiely vo využívaní komunitných portálov ženami a mužmi.
Písmo:
A-
|
A+
Diskusia
(8)