Firma Car Towing a.s. (https://finstat.sk/44655606/obchodny_register) síce v Starom Meste odťahovanie áut skončila, jej príbeh odťahovania v Bratislave však nekončí. Bližšie napríklad: https://dennikn.sk/1257132/sukromna-odtahovka-car-towing-v-centre-bratislavy-konci-odtiahnuti-s-nou-vyhravali-sudy/
Aktuálne sa jej biznis rajom stalo petržalské nábrežie pri Starom moste, kde o. i. vďaka zabratia priestoru veľkým modrým stanom pre podujatie IXPO hľadajú šoféri iné miesto na zaparkovanie a parkujú na okolitých uliciach.
Princíp je jednoduchý: Vodiči zaparkujú na okraji Klokočovej ulice. Behom dopoludnia sa postupne ulica zaplní. Jedno zaparkované auto priláka druhé, až sa vytvorí rad okolo 15 áut. A krátko popoludní môže prísť zo strany firmy Car Towing a.s. žatva.
Firma autá odťahuje na neďalekú ulicu Pri seči (bývalé depo autobusov MHD), takže výsledkom je maximálny výnos s minimálnymi nákladmi. Odtiahnutie stojí 99,- eur. Rátajme: 15 x 99 = 1 485,- eur denne. Krát, povedzme, 20 pracovných dní a máme 29 700,- eur. Slušné, nie?
A ako sa to dá? Podľa Zákona o cestnej premávke č. 8/2009 musíte nechať šírku cesty aspoň 3 metre pre každý jazdný pruh. Pri obojsmernej premávke aspoň 6 metrov. Ak je to menej, nič sa nestane, ak niekto nezavolá políciu, že cesta nie je dostatočne priechodná. A polícia to musí riešiť.
Ja keby som bol majiteľom takejto firmy a chcel maximalizovať zisk, tak si vytipujem vhodnú ulicu v blízkosti, kde odťahujem autá, nahodím „volavku“ – zaparkujem tam auto, aby prilákalo ďalšie a čakám. Keď sa ulica zaplní, stačí zavolať na štátnu alebo mestskú políciu, ktorá zistí, že šírka zvyšku ulice nie je 6 metrov a môžem si mädliť ruky a spustiť akciu...
Ste si istý, že na ulici, kde parkujete, máte šírku obojstranne prejazdnej ulice 6 metrov? Ako napríklad v Ružinove alebo Petržalke? Možno sa nateraz nemusíte báť, lebo Car Towing a.s. má zatiaľ výhodnejšie lokality...