Ak ste niekedy čítali knihu Dôvernosti z kuchyne skutočného šéfkuchára Anthonyho Bourdaina, tak viete, že osadenstvo reštauračnej kuchyne môže byť naozaj veľmi farbistá partička. Nie je teda veľmi prekvapujúce, že svojho času bol Adam Jones (Bradley Cooper) na jednej strane kuchárskou hviezdou Paríža, a na druhej strane despotický, extrémne súťaživý egoista so silnou drogovou závislosťou.
Abstinujúci Adam sa po príchode do Londýna napriek prvotnému odporu jeho bývalého manažéra Tonyho (Daniel Brühl) votrie do jeho upadajúcej reštaurácie. Dá dohromady staronový tím – bývalých kolegov Michela (Omar Sy) a z väzenia čerstvo prepusteného Maxa (Riccardo Scamarcio) doplnených o talentovanú slobodnú matku Helene (Sienna Miller) či pouličného kuchára Davida (Sam Keeley), a pustí sa do práce. Hoci abstinuje, a stále ovláda kuchárske remeslo (aj keď počas jeho neprítomnosti bola vraj panvica v profesionálnom varení poslaná vývojom do histórie), tak jeho problematická povaha sa veľmi nezmenila.
Scenár Stevena Knighta k filmu Dokonalý šéf sa dostal v roku 2007 na tzv. Čierny zoznam, čo je zoznam najobľúbenejších nezrealizovaných scenárov daného roka (v jednej chvíli film na jeho základe pripravoval David Fincher, neskôr projekt opustil). Výsledný film však potvrdzuje, že prítomnosť scenára na Čiernom zozname nie je zárukou vydareného filmu. Dokonca vyvoláva otázku, ako sa scenár tohto filmu mohol na zozname ocitnúť. Napriek kvalitnému medzinárodnému hereckému obsadeniu ich film využíva pramálo. Ak aj vedľajšie postavy majú zaujímavé uvedeenie na scénu (Max, David), vo zvýšku filmu sú zredukovaní na stafáž Adamovej kuchyne. Postava psychologičky (obsadená vynikajúcou Emmou Thomson) je tu zdá sa iba na to, aby utrúsila pár plagátových životných múdrostí, ako napríklad, že „požiadať o pomoc nie je prejavom slabosti, ale sily človeka“
Nevyužitá, a akoby iba načrtnutá však dopadla aj druhá hlavná postava – Heléne v podaní Sienny Miller, ktorá by mala fungovať ako romantický objekt pre Adama, a hlavný katalyzátor jeho „polepšenia“. Problém je, že chémia medzi hlavnými postavami nefunguje, alebo nedostala dostatočný priestor, aby mohla fungovať.
A potom je tu hlavná postava Adama Jonesa. Takmer celý čas som čakal, že sa dozviem, čo ho prinútilo utiecť z Paríža. Ale nestalo sa. Bradley Cooper je sympaťák, a v Terapii láskou (Silver Lininigs Playbook, 2012) a Americkom ostreľovačovi (American Sniper, 2014) dostatočne ukázal aj svoje herecké kvality. V Dokonalom šéfovi Cooper prepožiačiava svojej postave dostatok šarmu, vďaka čomu mu divák neprestane držať palce, napriek tomu, že je Adam Jones väčšinu času dosť nesympatická postava, prípadne sa správa vyložene ako neznesiteľné rozmazlené decko.
Na oficiálnej webovej stránke filmu sa píše, ze ide o pozoruhodne zábavný a dojímavý príbeh. Ja som mal pocit, že film sa snaží byť takmer čistou drámou (úsmevných momentov je tu veľmi málo), a chce byť niečím viac ako je. Pritom by mu svedčalo priznať farbu, a oveľa viac sa posunúť do žánru čistokrvnej komédie (súperenie s bývalým kolegom Reecom, prenasledovanie Adama veriteľmi jeho drogových dlhov, alebo napríklad postava Maxa poskytovali priestor na komické využitie).
Netuším, či akýkoľvek potenciál, ktorým scenár v roku 2007 zaujal, nedokázal preniesť na plátno taký skúsený režisér, producent a scenárista ako John Wells (seriály Pohotovosť, Hriešnici, Západné krídlo, film Blízko od seba), alebo sa ho podarilo stratiť dodatočným „brúsením“ scenára pri príprave filmu. V každom prípade výsledkom je nevýrazný, veľmi priemerný film, skôr vhodný to televízie, než do kina. Inými slovami, kuchár použil pri príprave kvalitné ingrediencie, ale výsledkom je nemastný-neslaný filmový pokrm.
Hodnotenie: 50%