
Je zrejmé, že realizácia takéhoto projektu nie je priamo v kompetencii BSK, napriek tomu poskytne mestskej časti Bratislava-Petržalka vysokú dotáciu, ktorá musela byť vyčlenená z aktuálneho rozpočtu, časti Propagácia autobusovej dopravy. Tak ako pri mnohých iných otázkach, ani teraz nie je všetko čierno-biele a vynára sa tu mnoho pochybností od zámeru, cez súťaž až po samotnú realizáciu a prevádzku. Napriek všetkým som napokon hlasoval ZA a tu je niekoľko dôvodov prečo:
Petržalčania tvoria až 1/5 všetkých obyvateľov BSK. V rozpočte je vyčlenená podstatná časť finančných prostriedkov pre oblasť dopravy, pričom obyvatelia Petržalky tieto investície prakticky nepocítia
Medzi ďalšie kompetencie BSK patria sociálne služby a štátne stredné školy. V prípade prevádzky plavárne môžeme hovoriť o určitej forme sociálnej a zdravotnej pomoci, je totiž predpoklad, že ju budú hlavne v doobedňajších hodinách využívať dôchodcovia. Plávanie a využitie sáun má nesporne priaznivý vplyv na zdravie človeka. Takisto verím, že po dohode s mestskou časťou bude plaváreň intenzívne využívaná i školami.
BSK nemal záujem o vlastnícky podiel a zvolil si len formu dotácie. Je totiž predpoklad, že hospodárenie môže byť aj stratové a v takom prípade sa na strate podieľať takisto nebude. Plaváreň je určená pre potreby širokej verejnosti, vstupenky budú dotované a ponúkané za zníženú cenu, nemôže mať teda čiste komerčný charakter.
Ku všeobecnej spokojnosti s realizáciou takéhoto projektu však musím dodať aj to, že niektoré rozhodnutia vedenia mestskej časti na čele so starostom Vladimírom Bajanom sú viac než pochybné. Síce sa konala obchodná súťaž o architekta projektu, uchádzač nebol vybraný na základe predložených návrhov projektu, ku ktorým by sa mohla vyjadriť verejnosť alebo aspoň poslanci. Výsledkom je len jeden 25m bazén s piatimi dráhami. Pre tak obrovskú a drahú stavbu by sa slušilo jeho dĺžku zdvojnásobiť alebo postaviť plaveckých bazénov viac. Výber lokality takisto sprevádzali nespokojnosti obyvateľov, ktorí bývajú v tesnej blízkosti. Aj keď sa väčšina ich pripomienok zapracovala, boli k dispozícii aj iné, menej spornejšie oblasti. Všetci sme teda zvedaví na spustenie do prevádzky a konečnú cenu lístka.
