To, že si na internete môžete kúpiť takmer všetko, už určite viete. To, že mnoho tovarov môže byť „fejk“, čiže falzifikáty a napodobeniny asi tušíte tiež. Podľa výskumu vyše 40 percent ľudí nakupujúcich cez internet už zakúpilo falzifikát avšak väčšina tvrdí, že by produkt nekúpili, keby vedeli, že ide o falzifikát.
Niektoré falšované výrobky predstavujú zdravotné a bezpečnostné riziká pre zákazníkov, ktorí ich zakúpili on-line. Patria medzi ne napríklad falzifikáty liekov, nebezpečný alkohol obsahujúci jedovatý metanol alebo nebezpečné žehličky na vlasy, ktoré spotrebiteľom spôsobili popáleniny. Všetky tieto produkty priamo ovplyvnili spotrebiteľov na celom svete. Tragédia, v ktorej zahynul 7 ročný chlapec, zabitý elektrickým prúdom z falzifikátu nabíjačky na konzolu, ktorú jeho rodičia zakúpili on-line mysliac si, že je pravá, asi tiež nie je slovenskému spotrebiteľovi dostatočne známa.
Nielen zákazníci, ale aj držitelia práv zaznamenávajú škody ohľadom identity ich značky a hlavne straty profitov keď ich zákazníci kupujú fejky. V niektorých krajinách Európy sa vlastníci značiek a držitelia práv spájajú a vytvárajú asociácie na boj proti takýmto produktom.
Držitelia práv, ako napríklad L'Oreal začali súdne konania priamo proti poskytovateľom on-line služieb. V roku 2008 sa eBay pre jeho úlohu v uľahčovaní predaja falšovaných výrobkov na svojich stránkach objavil ako obžalovaný pred vnútroštátnymi súdmi v Belgicku, Francúzsku a Spojených štátoch. V roku 2009 sa proces začal aj v Anglicku. eBay, s globálnou účasťou v 37 krajinách sveta, preto vytvoril vernostný program v boji proti falzifikátom nazvaný VERO fungujúci na princípe oznámení o falšovaní držiteľmi práv. eBay ročne minie zhruba 20 miliónov dolárov na spravovanie tohto programu.
Hoci sankcie uvalené eBayom na práva porušujúcich predajcov nie sú dostatočné, pretože zahŕňajú len odstránenie inzerátu, dočasné alebo trvalé pozastavenie predajcu (predajca si môže jednoducho vytvoriť nový účet a začať predávať odznova pod iným názvom), opatrenia sú vytvorené a na ich zdokonalení spolupracuje čoraz viac držiteľov práv po celom svete.
On-line vyhľadávače, ich prevádzkovatelia a nakupovanie cez internet sa v posledných rokoch stali súčasťou našej kultúry a užívatelia internetu sa stávajú stále viac familiárni s jeho používaním práve na účel nákupov. Je teda dôležité, aby spotrebitelia vedeli, za aké tovary dávajú svoje peniaze a snáď pomáhali jeden druhému aspoň prostredníctvom „feedbackov“ oznamujúcich spokojnosť alebo nespokojnosť so zakúpeným tovarom.