Zopakujte si, prosím, písanie
Minister Čaplovič sa niekoľkokrát v médiách vyjadril, že chodí neohlásene na školy, vždy sa tam dozvie najviac priamo od pedagógov a mieni v týchto neohlásených návštevách naďalej pokračovať: „V neplánovaných a vopred neohlásených návštevách školských zariadení budem pokračovať po celom Slovensku, aby som takýmto spôsobom, ako kedysi Matej Korvín, spoznával ozajstnú skutočnosť“ (26.4.2012)
Minister Čaplovič bol dosiaľ na jedinej neohlásenej návšteve, a to na ZŠ Márie Rázusovej-Martákovej v Liptovskom Mikuláši (podľa jeho programu na stránkach ministerstva). Pán minister, možno by ste si mali svoje neohlásené návštevy zapisovať. Jeden nikdy nevie...
Zopakujte si, prosím, čítanie
Odpoveď ministra Čaploviča na to, či zvýši platy učiteľom „Ja nie som veštec a ja neviem momentálne, aký je stav štátneho rozpočtu.“ (13.9.2012)
Vláda na svojich zasadnutiach 30. 7., 22. 8. a 5. 9. tohto roku rokovala o makroekonomickom vývoji a vývoji verejných financií za prvý polrok 2012 a predikcii vývoja do konca roka. Minister Čaplovič počas niekoľkých dní zabudol, o čom rokoval. Alebo si neprečítal, o čom rokovali za neho iní?
Zopakujte si, prosím, počítanie
Minister Čaplovič v relácií Na telo (16.9.2012) povedal: „Okolo 72 % zdrojov z celkového rozpočtu (kapitoly Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR) ide do regionálneho školstva.“
Regionálne školstvo je financované len z Národného programu výchovy, vzdelávania a mládeže v celkovej sume 1 354 738 340 €. To je teda 55,65 % z celkového rozpočtu, nie 72 %.
Zopakujte si, prosím, premýšľanie. S následným zapamätaním
Minister Čaplovič v rozhlase: „Súhlasím s pánom Sebelédim v tom, aby v radách škôl bolo väčšie zastúpenie pedagógov, aby tam boli odborníci, profesionáli, ktorí vedia o školstve ďaleko viac, ako nejakí poslanci.“
Minister Čaplovič v NR SR: „Prečítal som si návrh pána poslanca Beblavého o väčšom zastúpení učiteľov v pedagogických radách. Nuž, tento návrh je pre mňa absolútne neakceptovateľný!“
Minister Čaplovič behom dvoch týždňov zabudol, čo povedal. Škoda.
Pokúste sa, prosím, pamätať si svoje výroky
Pán Čaplovič (15.12.2011) napísal: „Poldruha roka vlády I. Radičovej dokázal zlikvidovať všetky štandardné formy sociálneho dialógu a komunikácie v našej spoločnosti. Výsledkom bol a je chaos, nestabilita, napätia v spoločnosti... Protesty, štrajky nespokojných občanov boli konkrétnym dôkazom, ako vláda I. Radičovej a jej ministri podcenili pravidelnú komunikáciu so všetkými zložkami spoločnosti, odborovými a stavovskými organizáciami. Jedným slovom kašlali na nich, a snažili sa rokovať až vtedy, keď im už tieklo do topánok, čo vyvolávalo a vyvoláva nebývalé napätia.“
Minister Čaplovič (12. 9. 2012) odpovedal pre časopis .týždeň na otázku redaktora: Rozhovor robíme krátko pred začiatkom štrajku učiteľov. Aká bude vaša odpoveď na ich požiadavku?
Dušan Čaplovič: Aká požiadavka? (Úsmev.)
Minister Čaplovič krátko pred konaním štrajku učiteľov náhle zabudol, prečo vlastne idú štrajkovať. Minister Čaplovič zabudol, čo odkázal o sociálnom dialógu pred deviatimi mesiacmi bývalej vláde. Ešte vám netečie do topánok?
Cvičenie si zopakovať nemusíte, cvičiť viete. S čitateľmi
Redaktor .týždňa: „Prečo pre ľavicu školstvo doteraz nebolo témou?“
Minister Čaplovič: „Pretože reprezentanti Smeru neboli zodpovední za školstvo.“
Pán Čaplovič bol v rokoch 2006 – 2010 podpredsedom vlády R. Fica pre vedomostnú spoločnosť, v rokoch 2010 – 2012 predsedom výboru NR SR pre vzdelávanie.
Minister Čaplovič vie cvičiť, ale len s čitateľmi. Niektorými.
Odnaučte sa, prosím, zavádzať
Na webovej stránke ministerstva sa pýta redaktorka: „Premiér na súťaži mladých murárov vysvetľoval, že vedieť remeslo je lepšie ako mať všeobecnú strednú školu. Myslíte, že máme príliš veľa gymnazistov?“
Minister Čaplovič: „Zo štatistík OECD vyplýva, že až 51 % absolventov ide na vysoké školy... Pomer žiakov na odborných školách by mal byť vyšší ako na gymnáziách.“
V uvedených percentách sú však započítaní aj absolventi odborných škôl s maturitou. Minister by musel inak priznať, že absolventov gymnázií máme necelých 30 %, pričom priemer krajín OECD je 49 %.
Na odborných školách máme skoro 70 % žiakov, ich počet vysoko prekračuje počty žiakov na gymnáziách.
Aj keď má minister Čaplovič značné medzery v čítaní, písaní, počítaní a pamätaní, očividne vie nádherne maľovať. Budúcnosť školstva na Slovensku. Pán minister, žiaci sa však musia učiť aj premýšľať. Aby si neskôr zvolili správnejšie SMERovanie a nespoliehali sa na sľubované ISTOTY, ktoré už polroka po voľbách značne zdevalvovali.