Všeobecne k čašníkom – v niektorých krajinách nenájdete v reštaurácii a bare iného, ako vyučeného čašníka a potom tie služby aj tak vyzerajú. U nás tzv. „čašníci a čašníčky“ nevedia základné gastronomické pravidlá a pravidlá slušného správania. Nevedia, komu majú prvému dať nápoj, či jedlo, nevedia, že majú nosiť všetkým naraz a nie postupne – aby ten čo dostal prvý sa najedol a tí ostatní ešte ani nedostali jedno... atď. Dokonca som sa stretla s tým, že čašník sa spokojne napchával obedom pri vedľajšom stole a popritom si odbehol obslúžiť hostí, uložiť vidličky a podobne.
V piatok sme šli s kolegami do Mejdanu – jeden z kolegov nás presvedčil, že sa snažia zmeniť. Nechcú, aby boli stále spájaní s tým, že tam chodia „puberťáci“ a aj jedlo sa snažili zlepšiť.
No, pravdupovediac, prostredie ma veľmi neohúrilo, ale hovorím si, však uvidíme. Privítala nás dievčina, ktorá bola asi prvý deň v práci, resp. na brigáde. Nebudem ju volať čašníčka, pretože od toho mala ďaleko. Nápoje nám doniesla asi po 15 minútach – v tomto horku to fakt „dobre“ padlo.....
Potom nastalo objednávanie – niektorí si dali menu, šaláty a niektorí pizzu a pizza chlieb. Spokojne sme čakali na jedlo, keď v tom prišla dievčina oznámiť, že tie pizze musia zmeniť na niečo iné, pretože neprišiel „Pizza man“. Tak to je fakt super – počas obedu a v podniku, kde pizza zaberá pol jedálneho lístka. Chápem, že aj také sa môže stať, ale na takýto nedostatok nás mala upozorniť ešte pred objednávaním a nie, ekď už nám pomaly mala jedlo priniesť......
Ďalšie dva šoky som zažila v utorok.....Prvý bol opäť cez obed – vybrali sme sa do Dream´s. Hovoríme si, že sú tam celkom dobré ceny, zaujímavé jedlá a je to kúsok od nás. Rezervovali sme si telefonicky stôl a v určenú hodinu sme sa tam vybrali.
Stôl nás čakal, to áno, avšak opäť chýbali „páni čašníci“. Dievčina sa nás spýtala, čo si želáme, na čo sme odpovedali, že jedálny lístok (na stole bol len lístok s menu). A tu sme zažili šok – slečna nám oznámila, že oni cez obed iné, ako menu nevaria!!!! Tak toto je snáď len sen – tí čo majú kvôli zdravotným problémom nejakú diétu, alebo kvôli štíhlej línii majú smolu. V menu lístku ste totiž veľmi diétne veci nenašli..... Neostalo nám nič iné, ako vstať a hľadať inú reštauráciu..... V tejto reštaurácii im určite o zákazníkov ide – ha ha!!!
No a aby som nemala dosť, večer som do tretice bola znovu šokovaná. Vyšla som si s kamarátom na pivko – skončili sme v Lyre. To, že tam čašníkov nenájdete, len opäť obsluhujúce slečny a pánov – to už rozoberať radšej nebudem...... Po objednávke si slečna pýta peniaze......fúúúha, tak toto v zahraničí nemáte – to je absolútna nedôvera v zákazníka a je to dosť dehonestujúce....Ale budiž, asi pôsobím ako zlodejka, ktorá sa napije a utečie – tak som teda zaplatila. Avšak, účtu som sa nedočkala..... Načo? Však to môže ísť všetko do vrecka..... A keď som sa opýtala, že kde je účet, tak som dostala odpoveď, že ona nevie, ona tu je len brigádnička.......No nedali by ste jej päť korún?
A aby mi nebolo dosť, pri návšteve miestneho WC som skoro odpadla – smrad úplne nechutný, špina no fúúúj – a oni si ešte dovolia pýtať si za to 3 Sk, alebo 0,30 EUR!!!! To snáď ani nie je pravda – v reštaurácii si za pýtajú peniaze za použitie WC – to by snáď malo byť súčasťou služieb, nie?

Poviem Vám, je to fakt na zaplakanie, čo tu ponúkame – tak Slovákom, ako aj zahraničným...... Tí, čo prevádzkujú tieto zariadenia, ale aj tí, čo v nich robia by sa mali zamyslieť, či to, čo ponúkajú je fakt na úrovni.....Nech sa radšej idú učiť od tých, čo to vedia robiť a robia to dobre!!!!!
*pozn. - všetky reštaurácie sa nachádzajú v BA