
Mesto Košice, ako vlastník a správca „Slaneckej", dalo pred niekoľkými rokmi spracovať projekt výstavby dvojpruhovej komunikácie pre každý smer jazdy a následne geometrický plán na vykúpenie pozemkov od záhradkárov a ďalších právnických osôb. Na základe iniciatívy samosprávy Krásnej dalo mesto spracovať aj štúdiu obchvatu Krásnej.
Spoločnosti Tesco a Jednota vybudovali dopravné napojenia a svetelné križovatky s tým, že mesto ich prevezme do svojho majetku a správy. Do dnešného dňa k dohode podľa zástupcov mesta nedošlo. Prečo? Vraj preto, lebo mesto nechcelo prevziať tieto dopravné stavby s odôvodnením, že sa bude musieť o nich starať. Ponuka a cena na odpredaj bola symbolická , vraj 1 koruna. A to aj napriek tomu, že tieto spomínané spoločnosti dostali ich výstavbu ako podmienku k realizácii svojho zámeru.
Do dnešného dňa sa vykúpilo na výstavbu veľmi málo pozemkov. V každoročnom rozpočte mesta bola vyčlenená len malá finančná čiastka na výkup pozemkov a mesto v tejto oblasti zaspalo. „Predpokladané" náklady, zámerne som to dal do úvodzoviek, sa pohybovali vo výške cca 600 miliónov slovenských korún, do toho nerátam náklady na obchvat v Krásnej. Bohužiaľ nikto z kompetentných nevypracoval presnejší finančný plán ani harmonogram prác v tomto projekte. Možno sa mesto spoliehalo na to, že raz to niekto ( Košický samosprávny kraj, Ministerstvo dopravy ) snáď vyrieši. Po mojich zisteniach na Ministerstve dopravy a interpeláciách na zastupiteľstve Košického samosprávneho kraja môžem povedať, že podľa súčasného legislatívneho stavu to za nás Košičanov nevyrieši nikto. Ešte v roku 1990 sme na základe vlastnej iniciatívy dostali všetky štátne cesty II. a III. triedy, ktoré prechádzajú našim mestom, ako tzv. danajský dar.
V prvom rade by sme sa mali sústrediť na reálne opatrenia, ktoré vieme urobiť hneď a ktoré pomôžu zvýšiť prejazdnosť celým úsekom. Mojim návrhom bola predovšetkým líniová koordinácia, tzv. zelená vlna, tak ako to fungovalo na Terase, na Triede SNP. Musí platiť zásada, že keď stojím na červenú, tak iba raz a potom prejdem plynule a zastavím sa až na križovatke pri Rybe. Chodci bezpečne prejdú na svoju zelenú tiež, v líniovej koordinácii, postupne v celom úseku.
V druhom rade, podľa mnohých odborných zistení, výstavba a rozšírenie Slaneckej, sa dá realizovať technicky inak a za podstatne iné peniaze. Plynulá doprava po Slaneckej ceste nemusí byť pre Košičanov nesplniteľnou fikciou a snom na desiatky rokov v budúcnosti. Myslím si, že kompetentní musia chcieť viac. Nie nezmyselné projekty EHMK ( zmena bane Bankov, výmenníkov, budovanie kultúrnych mestečiek ), ale doprava sa musí stať prioritou v našom meste. Čakať so založenými rukami na pomoc z vyšších miest je fatamorgánou vedenia tohto mesta.