Mýtus#2: Na zahraničných školách nejdú do hĺbky

Pokračujem vo vyvracaní mýtov, s ktorými sa vo vzťahu so štúdiom v zahraničí stretávam.

Mýtus#2: Na zahraničných školách nejdú do hĺbky
Štúdium v zahraničí - najčastejšie mýty
Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Či môžu byť zahraničné školy jednoduchšie, než tie v Česku a na Slovensku, som okomentovala v minulom článku. Je veľmi dôležité, ktorú školu pre túto neoceniteľnú životnú skúsenosť vyberiete.

Na zahraničných internátnych školách (predovšetkým v USA, Kanade, UK a Španielsku), s ktorými pracujeme my v Education.cz, si študenti volia do značnej miery predmety, ktoré chcú študovať, sami. Na množstve škôl vyberajú až zo stovky možností. Avšak, volí sa obvykle menší počet predmetov, než je zvykom u nás.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V USA tak študenti môžu študovať napríklad 6 predmetov, na niektorých typoch škôl v UK študujú dokonca len 3 zvolené predmety za semester. V praxi to znamená viac priestoru sa jednotlivým predmetom venovať a ísť do hĺbky. Pri nástupe na internátnu školu sa študent komunikuje s kariérnym a vzdelávacím poradcom, s ktorým nastavia spoločný rozvrh tak, aby obsahoval povinné časti a zároveň, aby čo najlepšie odrážal individuálny výber študenta. To neplatí len v prípade, čo sa na škole dá študovať, ale aj na akej úrovni. Mnohé stredné školy v USA ponúkajú niekoľko úrovni, ktoré sa rozdeľujú na štandardnú náročnosť, "Honors Classes" a "AP Classes". Oboje možnosti sú už pokročilej až vysoko pokročilej akademickej úrovni a pripravujú študentov na vysoké školy, prípadne, keď sa bavíme o AP Classes, tak tie sú navrhnuté na vysokoškolskej úrovni. 

SkryťVypnúť reklamu

Znamená to aj to, že učiteľ má v triede študentov s podobnou úrovňou znalosti a záujmu o daný predmet. Má tak možnosť tempo prispôsobiť jednotlivým skupinám.

Okrem toho sú učitelia na internátnych školách, alebo aj tzv.boarding schools, otvorení nápadom a projektom, ktoré študenti sami do výučby prinášajú. Veľký dôraz je kladený práve na to, aby sa študenti venovali predmetom a témam prakticky.

  • Môžu sa venovať kreatívnemu písaniu, viesť k tomu divadelný krúžok a začať s vydávaním školského časopisu.

  • Môžu založiť fiktívnu firmu a vyskúšať si, aké procesy podnikanie obnáša. Videla som na vlastné oči to, ako sa stredoškolskí študenti učia obchodovať na burze. 

  • Môžu sa podieľať na smerovaní školy a zasadiť sa o založenie školského parlamentu alebo sa angažovať už v tom existujúcom. 

  • Môžu ísť už počas školy na stáž a overiť si získané znalosti a zručnosti v praxi.

  • Môžu viesť vlastný výskum v školskom laboratóriu.

Príklad rozvrhu na strednej škole v USA
Príklad rozvrhu na strednej škole v USA 

A takto môže vyzerať rozvrh hodín. Ďalšia vec, ktorá z neho vyplýva. Na jednotlivé predmety majú učitelia a študenti viac času. Pamätáte si, ako rýchlo niekedy 45 minút dlhá alebo skôr krátka hodina utečie bez toho, aby ste stihli ísť do hĺbky preberaného problému

Lucia Klimkova

Lucia Klimkova

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Píšem o osobných a pracovných skúsenostiach z oblastí vzdelávania, štúdia v zahraničí a managementu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéŠtúdium v zahraničíCestovanie

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

767 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
INESS

INESS

108 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

320 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu