Čarovanie v Plastike

Firmy niekedy potrebujú znížiť hodnotu majetku a niekedy zase zvýšiť. Všetko sa dá, účtovníctvo ponúka viacero možností. Tak tomu bolo v prípade nitrianskej firmy Plastika a jej ochranných známok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Plastika je ovládaná firmami spájanými s Jurajom Širokým. Do jeho portfólia patria napríklad aj firmy Váhostav, Chemolak, či hokejový klub Slovan Bratislava. V Plastike sa rozhodli zvýšiť hodnotu majetku, pekne účtovne. V roku 2013 kúpili malú firmu Haiko z Nové Mesta nad Váhom. Sídlo presunuli do Nitry a premenovali ju na Plastika Trading. Dňa 2.6.2014 zvýšili základné imanie Plastika Trading z 5 000 EUR na 1 325 000 EUR. Zvýšenie bolo urobené nepeňažným vkladom do základného imania Plastika Trading. A nepeňažný vklad bol tvorený ochrannými známkami zapísanými v registri ochranných známok Úradu priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky pod č. 157227, 157228, 186006, 186007, 223367 a v registri Medzinárodného úradu pri Svetovej organizácii duševného vlastníctva pod č. 607710

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K hodnote 1 320 000 EUR za ochranné známky Plastika dospeli na základe znaleckého posudku č. 04/2014 zo dňa 3.4.2014 vypracovanom znalcom Ing. Zdenou Hajnalovou. Znalkyňa pracovala s údajmi, ktoré jej poskytli predstavitelia Plastiky, najmä čo sa týka budúcich tržieb. Napríklad v roku 2015 v Plastike predpokladajú medziročný nárast tržieb o 73,3%. Čím vyššie tržby, tým vyššie ocenenie. A takto sa z ochranných známok, ktoré v účtovníctve Plastiky nemali žiadnu hodnotu, stali ochranné známky s hodnotu 1 320 000 EUR evidované v dcérskej spoločnosti Plastika Trading. Nakoľko Plastika Trading je (zatiaľ) dcérskou spoločnosťou Plastiky, tým sa aj hodnota celej nitrianskej Plastiky zvýšila o 1 320 000 EUR. Aké jednoduché je z nuly vytvoriť 1 320 000 EUR.

SkryťVypnúť reklamu

A prečo to urobili? Predpokladám, že ich „tlačila“ financujúca banka, aby zvýšili hodnotu spoločnosti. Ak sa hodnota podniku nedá zvýšiť vytváraním zisku, treba použiť tvorivosť.

Peter Kňazeje

Peter Kňazeje

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Nebát se a nekrást" (TGM) Zoznam autorových rubrík:  napadyekonomikafotkytechnológieeuropska uniapolitikaokolo_nássúkromnénezaradené

Prémioví blogeri

Marian Nanias

Marian Nanias

275 článkov
INESS

INESS

108 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

92 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

106 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu