Plastika je ovládaná firmami spájanými s Jurajom Širokým. Do jeho portfólia patria napríklad aj firmy Váhostav, Chemolak, či hokejový klub Slovan Bratislava. V Plastike sa rozhodli zvýšiť hodnotu majetku, pekne účtovne. V roku 2013 kúpili malú firmu Haiko z Nové Mesta nad Váhom. Sídlo presunuli do Nitry a premenovali ju na Plastika Trading. Dňa 2.6.2014 zvýšili základné imanie Plastika Trading z 5 000 EUR na 1 325 000 EUR. Zvýšenie bolo urobené nepeňažným vkladom do základného imania Plastika Trading. A nepeňažný vklad bol tvorený ochrannými známkami zapísanými v registri ochranných známok Úradu priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky pod č. 157227, 157228, 186006, 186007, 223367 a v registri Medzinárodného úradu pri Svetovej organizácii duševného vlastníctva pod č. 607710
K hodnote 1 320 000 EUR za ochranné známky Plastika dospeli na základe znaleckého posudku č. 04/2014 zo dňa 3.4.2014 vypracovanom znalcom Ing. Zdenou Hajnalovou. Znalkyňa pracovala s údajmi, ktoré jej poskytli predstavitelia Plastiky, najmä čo sa týka budúcich tržieb. Napríklad v roku 2015 v Plastike predpokladajú medziročný nárast tržieb o 73,3%. Čím vyššie tržby, tým vyššie ocenenie. A takto sa z ochranných známok, ktoré v účtovníctve Plastiky nemali žiadnu hodnotu, stali ochranné známky s hodnotu 1 320 000 EUR evidované v dcérskej spoločnosti Plastika Trading. Nakoľko Plastika Trading je (zatiaľ) dcérskou spoločnosťou Plastiky, tým sa aj hodnota celej nitrianskej Plastiky zvýšila o 1 320 000 EUR. Aké jednoduché je z nuly vytvoriť 1 320 000 EUR.
A prečo to urobili? Predpokladám, že ich „tlačila“ financujúca banka, aby zvýšili hodnotu spoločnosti. Ak sa hodnota podniku nedá zvýšiť vytváraním zisku, treba použiť tvorivosť.