Čarovanie v Plastike

Firmy niekedy potrebujú znížiť hodnotu majetku a niekedy zase zvýšiť. Všetko sa dá, účtovníctvo ponúka viacero možností. Tak tomu bolo v prípade nitrianskej firmy Plastika a jej ochranných známok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Plastika je ovládaná firmami spájanými s Jurajom Širokým. Do jeho portfólia patria napríklad aj firmy Váhostav, Chemolak, či hokejový klub Slovan Bratislava. V Plastike sa rozhodli zvýšiť hodnotu majetku, pekne účtovne. V roku 2013 kúpili malú firmu Haiko z Nové Mesta nad Váhom. Sídlo presunuli do Nitry a premenovali ju na Plastika Trading. Dňa 2.6.2014 zvýšili základné imanie Plastika Trading z 5 000 EUR na 1 325 000 EUR. Zvýšenie bolo urobené nepeňažným vkladom do základného imania Plastika Trading. A nepeňažný vklad bol tvorený ochrannými známkami zapísanými v registri ochranných známok Úradu priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky pod č. 157227, 157228, 186006, 186007, 223367 a v registri Medzinárodného úradu pri Svetovej organizácii duševného vlastníctva pod č. 607710

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K hodnote 1 320 000 EUR za ochranné známky Plastika dospeli na základe znaleckého posudku č. 04/2014 zo dňa 3.4.2014 vypracovanom znalcom Ing. Zdenou Hajnalovou. Znalkyňa pracovala s údajmi, ktoré jej poskytli predstavitelia Plastiky, najmä čo sa týka budúcich tržieb. Napríklad v roku 2015 v Plastike predpokladajú medziročný nárast tržieb o 73,3%. Čím vyššie tržby, tým vyššie ocenenie. A takto sa z ochranných známok, ktoré v účtovníctve Plastiky nemali žiadnu hodnotu, stali ochranné známky s hodnotu 1 320 000 EUR evidované v dcérskej spoločnosti Plastika Trading. Nakoľko Plastika Trading je (zatiaľ) dcérskou spoločnosťou Plastiky, tým sa aj hodnota celej nitrianskej Plastiky zvýšila o 1 320 000 EUR. Aké jednoduché je z nuly vytvoriť 1 320 000 EUR.

SkryťVypnúť reklamu

A prečo to urobili? Predpokladám, že ich „tlačila“ financujúca banka, aby zvýšili hodnotu spoločnosti. Ak sa hodnota podniku nedá zvýšiť vytváraním zisku, treba použiť tvorivosť.

Peter Kňazeje

Peter Kňazeje

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Nebát se a nekrást" (TGM) Zoznam autorových rubrík:  napadyekonomikafotkytechnológieeuropska uniapolitikaokolo_nássúkromnénezaradené

Prémioví blogeri

Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

141 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,074 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu