
Počkám si naslávnostné vyhlásenie výsledkov, naktorej ceste sa nájde tá najväčšie diera. Možnoby bolo zaujímavé zistiť štatistiku, koľkoautomobilov bolo poškodených na tej ktorej jame a tiež koľkoživotov pri tom vyhaslo.
Keď pri jazde autom a„nájdení“ akejkoľvek diery na ceste začnetenadávať na cestárov, treba si uvedomiť, kto za tomôže. Každá cesta má svojho vlastníka,ktorý sa musí o ňu postarať. Diaľnice a rýchlostnékomunikácie má na starosti Národnádiaľničná spoločnosť, cesty I. triedy Slovenskáspráva ciest, cesty II. a III. triedy jednotlivésamosprávne kraje a miestne komunikácie majú nastarosti mestá a obce.
V Nitrianskomsamosprávnom kraji pôsobí 5 akciovýchspoločností Regionálnej správy a údržbyciest, ktoré organizačne spadajú pod samosprávnykraj. Sídlo majú v Nitre, Nových Zámkoch,Komárne, Leviciach a Topoľčanoch. V ich kompetencii jestarostlivosť o dopravnú infraštuktúru (cesty II. aIII. triedy). V minulom roku mali tieto organizácie rozpočetvo výške 345,671 mil. Sk a na tento rok žiadali čiastku511,766 mil. Sk. Všetci vodiči i cestujúci sa určite zhodnúna tom, že cesty nielen v Nitrianskom kraji potrebujúrozsiahle opravy, aby bolo cestovanie bezpečnejšie a tak čiastka511,766 mil. Sk je plne oprávnená ale navrhovanýrozpočet na rok 2006 je 308,222 mil. Sk plus 29,778 mil. Sk nahavarijné stavy. Keď si to spočítame, odrátamea porovnáme, tak podľa návrhu rozpočtu regionálne správy ciest dostanúo 7,617 mil. Sk menej ako minulý rok a o 173,766 mil. Sk menejako žiadali.
Aj poslanci nitrianskehosamosprávneho kraja jazdia na autách, preto je pre mňazáhadou, prečo sa nestarajú v dostatočnej miere nazabezpečenie bezpečnosti cestnej premávky. Sami na to majúsilné páky, veď určujú rozpočet regionálnychspráv ciest a tiež priority opráv. Alebo sa poslanci prepravujúna vrtuľníkoch?