Je jasné, že najsilnejšia vládna strana niekoľko dní pred voľbami nezverejní správu o tom, že v tohtoročnom rozpočte bude väčšia diera, ako predpokladala. Z hľadiska politického marketingu je správanie sa MF pochopiteľné. Ale existujú minimálne ďalšie dva dôvody, pre ktoré je správanie sa kľúčového ekonomického rezortu v krajine nepochopiteľné a škodlivé.
A) Ak (akákoľvek) nová vláda po voľbách zistí, že diera v rozpočte je podstatne väčšia, ako predpokladal zákon, bude musieť rýchlo a razantne konať. Vzhľadom na vysokú zotrvačnosť mnohých procesov v reálnej ekonomike sa môže celkom kľudne stať, že to už do konca roka nestihne a výsledkom bude pokles dôvery finančných trhov, ktoré nás potrestajú vyššou rizikovou prirážkou pri emisii nových štátnych dlhopisov. To v konečnom dôsledku zvýši náklady na obsluhu verejného dlhu.
B) Rezort MF klame obyvateľov vlastnej krajiny. Klamstvo je totiž klamstvom nielen vtedy, ak niekto vedome deformuje pravdu a fakty, ale o klamstvo ide aj vtedy, ak niekto pozná „nepríjemnú“ pravdu, ale ju nezverejní, lebo v danom okamihu to môže byť nepríjemné. Strane to možno spôsobí menší prepad preferencií, ale ekonomiku krajiny to reálne poškodí.
Náklady na „marketing“ jednej strany tak v konečnom dôsledku zaplatíme zo spoločného rozpočtu. Privysoká cena za úspech niekoho, ktorú zaplatia všetci. Je to ďalšia deformácia slobodného trhu a slobodnej súťaže. Aj tej politickej . . .